שאלה של דיעה...

gogoit

New member
שאלה של דיעה...

שירתתי חודשיים ויצאתי מהצבא עקב דכאון מתמשך וחרדה והכל. לבקשתי יצאתי, על פרופיל 21. אני כרגע בפתח של להתחיל שנה של שירות לאומי, עד שפתאום גיליתי את האפשרות להתנדב. החלטתי לא לעשות את זה מיד.. ללכת לשירות לאומי, לעבור טיפול פסיכולוגיץ לטפל בעצמי קצת, להיות במסגרת.. כדי לא לקפוץ שוב לאותה האש ולהיכוות שוב. אני שוקלת אחרי שנה של שירות לאומי להתנדב שנה לצבא אחר כך. סגירת מעגל בשביל הנפש, וגם בשביל הכלל. חשוב לי לציין, שלמרות שיצאתי- אני מאד אוהבת את הצבא.. מאד דוגלת בתרומה, בהתגייסות. ורציתי לשאול את דעתכם הכנה... האם זה כדאי? מה דעתכם על לחזור לצבא אחרי שנה, אחרי פרופיל 21? האם מישהו עבר את זה? חזר אחרי שיצא? סתם, רציתי לשמוע קצת על זה לא רק ממשפחה וחברים... תודה לכל המתייחסים ברצינות.
 

gogoit

New member
דווקא מאנשים בפורום הזה

ציפיתי ליותר תגובה, דיעה ועזרה להודעה שלי. נו, מילא.
 

Ambious

New member
יכלתי להשבע שכתבתי תגובה, כנראה היא נמחקה

בכל מקרה, אני חזרתי אחרי שיצאתי - שנה וחצי אחרי - ודווקא היה לי שירות מספק ביותר אחרי שחזרתי. כשחזרתי לשירות, כל דבר קטן שהצלחתי לעשות הרגיש כמו הישג ענק - כי מבחינתי זה היה סגירת מעגל, ואני מאמין שכל מי שיכול איכשהו לחזור לצבא אחרי ששוחרר מוקדם מדי - כדאי לו לעשות את זה. אם לא הולך - לא נורא, העיקר לדעת שניסית את המקסימום. כשכן הולך - זה התחושה הכי טובה שיש. עד היום - הדבר הכי טוב שקרה לי היה לחזור לצבא. -אלעד
 

gogoit

New member
אלעד,

תודה על זה שאתה תמיד מתייחס.. אני כותבת פה כי חשוב לי דיעה של אנשים שמכירים את המצב... אני גם חושבת שלחזור לצבא ולהצליח יהיה הישג אדיר עבורי, יהיה סגירת מעגל ואולי לא ירדוף אותי כל חיי. ושאלה, להפתעתי אמרו לי שתהליך ההתנדבות לוקח המון זמן אני רק עכשיו מתחילה שירות לאומי, אם אחריה אני רוצה להתנדב שנה לצה"ל מתי כדאי לי להתחיל את התהליך? ואלעד שאלה אישית- אחרי שנה וחצי שהיית באזרחות, וחזרת. לא נראה לך כבזבוז זמן? לא חשבת שביזבזת את הזמן בעוד חבריך וכו' המשיכו הלאה ועברו את כל זה? לא שאלה של זלזול חס וחליה, אני פשוט מפחדת להרגיש את מה שציינתי.
 

Ambious

New member
תהליך ההתנדבות באמת לוקח המון זמן, יותר משנה

לפעמים - לפחות במקרים של פרופיל 21. ולגבי השאלה - לא ראיתי את זה כבזבוז זמן. בזמן הזה עבדתי וצברתי כסף, והתחלתי את הצבא עם 30 אלף שקל בבנק שצברתי בזמן שחברים שלי היו בצבא, והתחלתי את הצבא בגיל 20 עם בגרות ונסיון שרכשתי בעבודה באזרחות, שממש עזרו לי בצבא ועזרו להפיק מעצמי את המיטב.
 

gogoit

New member
אבל מה קורה

אם אני לא בטוחה בעצמי? זאת אומרת- אני בטוחה שאני רוצה כרגע, אבל מה קורה אם באמצע התהליך אני אחליט שאני מתחרטת? יש אפשרות כזאת? ועוד דבר, אני רוצה להתחיל טיפול פסיכולוגי, ואני חושבת שתקופה בטיפול תעזור לי בטענה שאני מסוגלת לחזור לצבא. בינתיים אני לא יכולה לעשות את זה... עד שלא יעבור זמן מה בטיפול... מה אני עושה?? =\
 

Ambious

New member
בלי טיפול פסיכולוגי - בלי המלצה מפסיכולוג

בלי שתהיי לפחות חצי שנה בטיפול ובלי שתוכיחי שאת מסוגלת להשתלב במסגרת כלשהי - למשל עבודה או שירות לאומי - לא יזמינו אותך אפילו לבדיקה בצבא. התהליך הוא לא תהליך פאסיבי, את צריכה להוכיח את עצמך לפני שבצבא בכלל ישקלו לקחת אותך בחזרה.
 

gogoit

New member
אז

אתה בעצם אומר מה שאני חשבתי כל הדרך.. אני קודם צריכה לעשות חצי שנה טיפול ובזמן הזה את השירות לאומי שלי ואז להתחיל לטפל בזה?
 

Ambious

New member
לא אמרתי לא להתחיל כבר עכשיו

עדיף לעשות כמה שיותר דברים במקביל, זה יגביר את הסיכויים שתצליחי.
 

gogoit

New member
כן, אבל

אני רק עוד מעט מתחילה את השירות לאומי ואת הטיפול.בינתיים אין לי מה להראות להם בכלל... שום דבר קונקרטי, חוץ מחודשים של אומללות בבית.
 
למעלה