שאלות על מחלת הנשיקה

Ambitionz

New member
שאלות על מחלת הנשיקה

האם היא יכולה להיות מועברת דרך עישון סיגריה שבן אדם אחר עישן ממנה? האם היא מועברת רק מחילוף נוזלים בין אנשים? אם לא אז באילו דרכים היא יכולה לעבור? תודה
 

Ambitionz

New member
שאלות יותר חשובות:

אני מקווה שהד"ר יבוא לפה בזמן הקרוב... תוצאות בדיקת הדם שלי (עדיין חלקיות) אומרות ככה: CMV IgG - *30 - Positive CMV IgM - שלילי לפי מה שהרופא אמר לי זה לא המונו, אלא וירוס דומה שעבר. לפני שבועיים היה לי חום גבוה, חולשה, סחרחורות וכאב גרון שהקשה עלי לבלוע מים ואוכל. קיבלתי אנטיביוטיקה למשך 10 ימים (הרופא חשב שמדובר בחיידק), לקחתי את האנטיביוטיקה מבלי לחכות לתוצאות משטח הגרון (שהתברר שלילי, אבל רק אחרי שלקחתי את האנטיביוטיקה ידעתי את זה) במשך 10 ימים. הרגשתי שהאנטיביוטיקה באמת עזרה לי, הקלה לי על כאב הגרון ועל ההרגשה בכלליות כבר אחרי כמה שעות, למרות שלא היו לי חיידקים.. אחרי כמה ימים כבר הרגשתי בסדר, קצת חלש עדיין אבל לא משהו שכל כך הפריע לי... אחרי כמה ימים, יומיים אחרי שהפסקתי לקחת את האנטיביוטיקה, שוב כאב לי הגרון באותו אזור והרגשתי חולשה. הלכתי לרופא והוא אמר לי שיכול להיות שזה המונו ושלח אותי לעשות בדיקות דם. אני עדיין מרגיש חולשה ויש לי סחרורות כשאני עומד. כואב לי קצת בצד ימין של הפנים, בעיקר מתחת לעין, מעל הלסת העליונה.. חוץ מזה, יש לי/היו לי את כל התסימינים של המונו (כאב גרון, טחול מוגדל, נדודי שינה, חולשה שנמשכת כבר הרבה זמן). איזה וירוס זה? האם גם הוא נמצא ברוק ומועבר דרכו? מה אני צריך לעשות בעצם? אם הוא כבר עבר, למה אני עדיין לא מרגיש טוב?
 
CMV

לפי תשובת הדם ייתכן שמדובר במחלה נגיפית מסוג CMV. גם הCMV וגם מחלת הנשיקה הן מחלות אשר יכולות להמשך זמן רב. לרוב אין מדובר במחלות מסוכנות אך בכל מקום יש צורך במעקב רפואי.
 
מחלת נשיקה

מחלת הנשיקה מועברת בד"כ ממגעים קרובים עם אנשים. נשיקות, מין ומגע נוזלים. תיאואטית המקרה של הסגריה המועברת מפה לפה הגיונית.
 
למעלה