שבת שלום, יש ילדה בת 5 וחודשיים

odeia

New member
שבת שלום, יש ילדה בת 5 וחודשיים

השיניים יצאו לה בגיל מאוחר יחסית, רוב השיניים יצאו בגיל אחרי גיל שנה, לקראת גיל שנה וחצי. אנחנו התחלנו לצחצח לה בגיל שנה. מאז תמיד מצחצחים שיניים בצורה קבועה וגם בגן הם מצחצחים. מאז גיל 3 בערך יש לילדה שחור בשיניים, מידי פעם מתמעט ומידי פעם מתרבה. יש לציין שלי יש את אותו שחור עד היום, וגם לי יש אותו מגיל צעיר מאוד. האם יכול להיות שזה משהו תורשתי? אם כן, מהו הדבר הזה? האם יש מה לעשות נגד? לי אמרו שיש לי חומציות יתר בקיבה ובגלל זה יש לי את השחור בשיניים. האם גם אצלה יכול להיות שיש את זה? אודה על תשובה.
 
הרי הפתרון

דבר ראשון זה לא בריא לצחצח לילדה את השיניים מגיל שנה משום שבגיל הזה היא עוד לא הספיקה להצמיח שיניים והחניכיים שלה הם די רגישים עכשיו בגלל צמיחת השיניים, יכול להיות שהמברשת שבה ציצחתם לה את השיניים נגועה בחיידקים לרצוי מאד להחליף אותה.
 

odeia

New member
קודם כל, מומלץ לצחצח שיניים מהשן

הראשונה, ברור שבהתחלה זו לא היתה מברשת. דבר שני, באמת אתה חושב שלא החלפתי לה מברשת מגיל שנה? אני מחליפה לה מברשת כל 3 חודשים.
 
ולתשובה המוסמכת

נחמד לראות שיש גולשים רבים בפורום ולהם דעות שונות. באשר לצביעה השחורה על השיניים. מדובר בצביעה הנובעת מחיידקים אשר מייצרים פיגמנט שחור.(חיידקים כרומטוגניים). חיידקים אלו לא קשורים לחומציות בקיבה אלה לאוכלוסיית החיידקים שבפה ולאזורים "מפוספסים" בצחצוח. ניתן לגרד את הצביעה או לסלקה אצל רופא השיניים או השיננית ולאחר מכן נקיון קפדני יאט את קצב הצביעה ואת עוצמתה.
 

odeia

New member
תודה על התשובה, ויש לי עוד שאלה

קטנה בנושא, האם אותם חיידקים צובעים מזיקים לשיניים, או לא? גם איפה שיש שחור אנחנו מצחצחים לילדה, מאוד מקפידים לצחצח את כל השיניים, מכל הכיוונים. ושוב, גם אצלי זה מופיע, גם לאחר טיפול של שיננית, יומיים אחרי או 3 זה כבר מופיע שוב. שואלת שוב, יכול להיות שזה משהו גנטי ולכן ילווה את הילדה לכל החיים?
 
צביעה שחורה

אין נזק מהצביעה הזו למעט הפרעה אסתטית. לא מדובר במשהוא גנטי אבל התנאים בפה אשר מאפשרים לאוכלוסיית החיידקים הזו להתרבות נגזרים גם מגורמים גנטיים. נוכחות חיידקים אלו נמשכת שנים רבות ולעיתים עקב שינוי התנאים בפה אוכלוסיית החיידקים יכולה להשתנות (פעמים רבות בפה עם החיידקים הצובעים בשחור, אין את החיידקים הגורמים לעששת). הצביעה תחזור בד"כ באותם אזורים ואלו אזורים שמסיבות שונות לא מתנקים בקלות (לדוגמא, שן בהטייה או צפיפות)
 
למעלה