שלום לכולם

יש משחות ללא סטרואידים, כמו סקין סייבר

אחותי סבלה בדיוק ממה שאת סובלת. אני זוכרת את התקופה הזו וכמה היה לה לא נוח עם זה.
גם היא, בדיוק כמוך, ניסתה כל מיני שיטות והן לא ממש עזרו לה.
המשחה שהיה לה הכי נוח איתה בסופו של דבר, הייתה המשחה הטבעית של מורז.
היא מבוססת על צמחי מרפא ומתאימה גם לפנים וגם לגוף. אגב, היא גם מרגיעה וגם משקמת.
לא יכולה להבטיח לך ניסים ונפלאות, אבל שווה לנסות.
&nbsp
 
שלום לכולם


ברוכים הנמצאים!
אני מאובחנת טרייה בפסוריאזיס בקרקפת ובפנים. בעבר טופלתי במשחות ושמפו מסוגים שונים נגד סבוריאה ושום דבר לא עזר, המצב רק הלך והחמיר, אז הופניתי לרופא יועץ מומחה שקבע איך שראה אותי שמדובר בפסוריאזיס וולגריס. קיבלתי ג'ל קסמיאול, אבל אני לא כל כך מצליחה למרוח אותו, כי יש לי שיער באורך בינוני, אך סבוך מאוד, ויש לי גם נשירה מטורפת בזמן האחרון. כל פעם שאני נוגעת בשיער שלי אפילו בקלילות - נושרות שערות רבות בכמות ממש מפחידה. בכל אופן איך מורחים את הקסמיאול הזה בצורה נורמלית? תודה על העזרה.
 
ועוד שאלה

איך אני יודעת אם אני זכאית לטיפול בים המלח? ומה הטיפולים האלה עושים?
תודה.
 
חג שמח


מהקל לכבד. זכאות לטיפול בים המלח היא לחולים במצב בינוני וקשה, בעברית כיסוי שטח גוף של שליש מהעור. גם אז צריך להיות אסרטיבי מול הקופה. הטיפול בעיקרו חשיפה לשמש למשך 14 יום לפחות ברציפות. הטיפול לא עוזר לקרקפת בעלת שיער ארוך וסבוך.

טיפול נכון לקרקפת מצריך שיער קצר, או עבודה סזיפית שקשה לבצע אותה לבד. אם יש קשקשת עבה עדיף לנקות אותה קודם עם חומצה סליצילית 10% בשמן פרפין. אחרת ייעילות הקסמיול פוחתת.
יש לבצע עיסוי קל עם החומר בערב לכסות את הקרקפת בכובע אמבט על מנת שלא יכתים ולחפוף בבוקר. אחרי ניכוי הקרקפת (בערך טיפול של 10 ימים) אפשר להתחיל עם הקסמיול, יש לקחת בחשבון שהוא מכיל סטרואידים ולכן לשימוש קצר טווח, להפסיק לסרוגין ולעבור לטיפול אחר.

הטיפול אינו מרפא אבל יכול להביא להקלה משמעותית.
 
תודה רבה, ושאלה בעיקר לבנות שיש להן את זה בעור הפנים

ניסיתי את התכשירים של סבוקלם עוד כשחשבו שזו סבוריאה, והגבתי ממש לא טוב לתכשירים, למעט מי פנים, שהם אחלה. במה אתן מטפלות בפנים? שום משחה סטרואידית לא עוזרת לי, ויש לי קשקשת עבה ופצועה בגבות, במצח (קצת מעל לגבות), בצדי האף ובסנטר. הכול שם אדמומי ומתקלף בקשקשים עבים. אני לא יודעת עם מה לנקות את הפנים ואיזה קרם לחות למרוח אחרי כן, וזה מציק לי נורא.
 
שלום רב


נראה לי שחלק מהבעיה זה גרוד ופציעת העור מצד אחד (בפסוריאזיס ידועה תופעה ע"ש קבנר, כל פצע או חבלה הופך לנגע פסוריאטי) מהצד השני שימוש לא מבוקר בסטרואידים.
על מנת להוריד את הקשקשת אפשר להשתמש בשמן תינוקות, ווזלין או אוצירין. אח"כ למרוח משחה בשם אלידל. דרוש מרשם רופא. מרחי קודם בשח קטן ותראי איך זה מגיב.
 
טיפול בעור פנים

שלום לך אלומת אור
&nbsp
תשקלי אפשרות של טיפול אצל קוסמטיקאית רפואית או רופא עור כדי להבחין בין סבוראה לבין פסוריאזיס לבין דלקת העור שנגרמה כתוצאה מזיהום
&nbsp
אשמח לכוון אותך למטפלים מסוג זה
ד"ר ארוין סלומון
 
תודה, ארוין, אני אשמח להכוונה כזו.

וראיתי שאתה עוסק גם בהפרעות אכילה, אז בכלל
 
גם בי האשם

אני מגרדת את זה כי זה מעצבן... קשה לי לתת לזה להירפא...
שמן תינוקות לפנים נשמע לי מזעזע, גם ככה העור שלי שמן במקור. מה זה אוצירין? מה זה אלידל? אם צריך מרשם רופא, איך אקבל אותו? סתם להגיד שקראתי באינטרנט? תודה רבה.
&nbsp
 
שלום רב


גב' אלומת האור או שמא הלומת העור! אני שומע את העצבים שלך מתוך הכתיבה. סבלנות וסובלנות הן מילות מפתח בחיים.
כל עוד תגרדי לא תצליחי להתגבר על הבעיה. את צריכה לשלוט בנושא אם את רוצה להגיע להקלה במצב. מגרד, שימי קוביית קרח, זה מרגיע.
שמן תינוקות את מורחת אך ורק היכן שיש קשקשת, זה מרכך ויוריד את הקשקשת וגם ירגיע את הגרוד.
אלידל היא משחה ללא סטרואידים שהיטיבה עם הרבה חולים בפסוריאזיס בפנים. יש צורך במרשם וכן תגידי לרופא שאת רוצה לנסות לטפל עם זה.
תבקשי גם מהרופא שיבדוק שנית האם בפנים זה פסוריאזיס או סבוריאה.
 
הלומת העור


אהבתי!!!!!
&nbsp
גם בפנים זה פסוריאזיס. הרופא המאוד מקצועי רק הביט בי עוד בלי שסיפרתי לו משהו בכלל, וישר אמר שזה זה, וזה רופא מאוד נחשב בתחומו. כשבדק מקרוב יותר, דבק עוד יותר באבחנה. זה באמת לא נראה כמו סבוריאה. הייתה לי סבוריאה, אבל לא עם קשקשים ממש עבים שנושרים לי מהפנים... זה מזעזע, כולי קילופים עבים
... בכל אופן אני לא מגיבה לשום משחה נגד סבוריאה, והמוצרים של סבוקלם שפעם היו מצוינים לי (כשהייתה לי סבוריאה) היום ממש גורמים לי לעקצוצים ולפריחה. מכאן עשינו אלימינציה ושללנו שזו סבוריאה (הרופאים ואני). בכל מקרה בחודש הבא אני אהיה בביקורת בבי"ח במחלקת עור, נראה מה להם יהיה להמליץ.
תודה!
 
אטופיק דרמטיטיס - אתם מכירים?

אמנם לא פסוריאזיס, אבל זה סבל בלתי נסבל. האם ידוע על קשר בין שתי המחלות? את האטופיק יש לי כבר כמה שנים. זה פשוט מזעזע הגירוד הזה, ניסיתי את כל מה שיש לעולם הרפואה להציע וכלום לא עוזר.
 
למעלה