שלום, רציתי לדעת כיצד אובחנתם

שלום, רציתי לדעת כיצד אובחנתם

או הגעתם למסקנה שאתם רגישים לגלוטן? הבעיה שלי שאני סובלת שנה וחצי משלשולים, עברתי עשרות בדיקות צואה+דם גסטרוסקופיה,קולונסקופיה והכול יצא תקין. וכשהכול יוצא תקין הגסטרולוג מחליט שיש תסמונת המעי הרגיז אני ממש מותשת מהמצב כי אין לזה פתרון. אני אישית לא שמתי לב שיש שינוי ביציאות לאחר אוכל מסויים. אני יכולה לשלשל גם אחרי צלחת אורז ולעומת זאת גם אחרי לחם, חלב, סלט, בשר וכו'. אבל אף פעם לא עשיתי דיאטה מיוחדת בשביל לבדוק לעומק את העניין. אני אוהבת ואוכלת די הרבה לחמים/מאפים וחשבתי שאולי כדאי לעשות דיאטה מיוחדת בה אני אמנע לגמרי מכל מה שיכול להכיל גלוטן. אולי זה יתן לי אינדיקציה לגבי המצב (כנ"ל לגבי חלב). האם אתם חושבים שזה יהיה חכם? או שבמידה והייתי רגישה לזה אין מצב שהייתי יכולה לפספס את זה? תודה מראש לעוזרים ולעונים!
 

Lihi05

New member
האם יש לך אנמיה או הפרעה מסויימת

בתפקודי כבד? נשירת שיער? פגיעה קלה באמייל השן? פריטין וברזל במחסנים נמוכים מאוד? עייפות? וכו'.. יש אנשים שהאינדיקציה היחידה אצלהם יכולה להיות רק הפרעה בתפקודי כבד והכל תקין (מלבד התופעות שתיארת). במענה לשאלתך, אצלי לא היו את התופעות שהזכרת בכלל וזו הייתה כל הבעייה. התופעות שציינתי כאן התגברו אצלי במהלך השנה האחרונה, עד שאובחנתי סופית לפני 4 חודשים בגיל 26. האינדיקציה הראשונה אצלי הייתה אנמיה חריפה של המוגלובין ברמה של 8 שהתגלתה לפני 5 שנים ובעקבותיה הופניתי למעקב במחלקה ההמטולוגית בוולפסון. לאחר אינספור בדיקות דם, שדרך אגב, אף אחת לא הייתה לצליאק, החלטתי שנמאס לי. הקש ששבר את גב הגמל הוא שאמרו לי שהפריטין שלי שואף לאפס אבל אין מה לעשות. המשכתי לקחת כרגיל את כדורי הברזל, ההמוגלובין עלה לרמה של מעל 13 אבל כל השאר נשאר נמוך. הייתי עייפה כל הזמן עד שרופא המשפחה שלי שאל אם יכול להיות שהבעייה פסיכולוגית. מובן שזו לא הייתה הבעייה. לפני 4 חודשים שהפריטין שוב יצא נמוך בבדיקות והופנתי לרופאת גסטרו בזמנהוף (ת"א)שהצילה אותי. שמה ד"ר מיכל מור ואם את מעוניינת ברופאה טובה, או שאת שייכת לאזור, כדאי לך להיבדק על ידה. לאחר שהיא שללה בעיות אחרות נדרשתי לעבור בדיקת נוגדנים לצליאק והפלא ופלא התוצאות היו בשמים. השלב הבא היה ביופסיה שאישרה חד משמעית את הממצאים וכך הצטרפתי אל משפחת הצליאק. מדהימה אותי כל פעם מחדש הבורות שיש לגבי הצליאק ויותר מזה, שרופאים שולחים לבדיקת נוגדנים רק כמוצא האחרון.
 

Lihi05

New member
דבר נוסף וחשוב!!!

אם את מתכוונת לבקש בדיקה לנוגדנים לצליאק אסור בפרוש להתחיל דיאטה נטולת גלוטן על דעת עצמך! לגוף יש נטייה לתקן את המצב די מהר ואם אכן יש לך צליאק, לא יראו זאת בבדיקות. אני לא יודעת מה קורה כאשר הגסטרוסקופיה שלילית אך כן ישנם נוגדנים. האם זה עדיין צליאק? יכול להיות שכן אבל לפי מה ששמעתי לא כל הרופאים ממליצים על דיאטה במצב כזה. בכל מקרה, אני לא מתיימרת להיות רופאה אבל למען השקט הנפשי שלך וכדי שלא תאובחני לחינם כסובלת ממעי רגיז, תבקשי בדיקת נוגדנים. בהצלחה ותרגישי טוב!
 
לשירלוש

כמו שאמרו לך מקודם לא להתחיל דיאטה נטולת גלוטן לפני בדיקה כי אז הבדיקה תצא שהכל בסדר וללא רגישות לגלוטן. אני עשיתי עשיתי את הבדיקה של רגישות לחלב לפני שאובחנתי כצליאקתית וזו בדיקה לא מכאיבה שעשיתי בתל השומר שבה נותנים לי לשתות איזה חומר לא מגעיל בכוס ובודקים כל שעה בערך שמבקשים ממך לנשוף למכשיר. אני באותה בדיקה הגבתי הכי רע מכול מי שבא לבדיקה, ריצות לשרותים שילשולים, שלשולים והקאות
 
למעלה