שלום
ושאלה ברוח החג

שלום../images/Emo70.gif ושאלה ברוח החג ../images/Emo213.gif

ראשית, מזל טוב לפורום החדש
שנית, שאלת נקיון: יש לנו חנוכיית ברזל מפוסלת. בשנה שעברה הזנחנו
ונשארו עליה מצבורים של שעוות נרות צבעונית שנזלה. איך הכי כדאי לנקות? האיש אומר להשרות במים רותחים אבל אני חוששת שהיא תחליד.
 
../images/Emo41.gifתנסה להשרות למשך 10 -5 דקות

ואז להוציא בעדינות את השעווה לדעתי היא תצא ולא צריך השרייה ארוכה. החלדה נעשית כשיש השרייה ממש ארוכה. אחרי שתסיים להשרות נגב היטב עם נייר או מגבת.
 

אלמה

New member
ברכות על הפורום ו....

להרתיח מים ולמזוג ישר מהקומקום על איזורים בהם נשארה שעווה. ליבש. ולוודא שאכן יבש.....(ניתן ליבש עם פן)
 

azaria

New member
בהשריה יש בעיה של ציפוי כולל בשעווה

השעווה נמסה וצפה כי היא יותר קלה מן המים. ואז כשמוציאים את החנוכיה היא עוברת דרך שכבת השעווה המומסת שצפה על פני המים - והחנוכיה מקבלת ציפוי אחיד ועדין של... שעווה. אז או למזוג מיים רותחים על החנוכיה ולתת להם להישתף ביחד עם השעווה שנמסה, או בכל זאת להשרות - אבל אז להעביר לפני הוצאת החנוכיה, נייר סופג על פני המים כדי להסיר את כל השעווה הצפה. חשוב גם לנגב מיד אחרי ההוצאה. כך מבטיחים שאין שעריות שעווה. ובמקרה שלכם הניגוב חשוב גם למניעת החלדת הברזל. (רואים שנלחמתי כם כמה פמוטים וחנוכיות בקריירה שלי, הא?) חג שמח!
 

חוזרת א

New member
אם כבר שעווה...

לפני נשפכה שעווה רותחת על הרצפה מנרות שבת. מה שלא עשיתי (כולל שיפשוף אחרי מים רותחים וגירוד בשפכטל) לא מוריד את השעווה מהרצפה- מה עושים עם זה? לנצח נגזר עלינו לחיות עם רצפה מלוכלכת?
 
אני חושבת בחנות חומרי בניין

מוכרים כל מיני חומרים קצת חזקים שמסירים את זה. אפשרות נוספת להתקשר למפעל נרות ולשאול אותם באיזה חומר ניתן להסיר את זה הם בטוח יודעים.
 

חוזרת א

New member
אם ככה...

כנראה שנגזר עלינו לבלות עם השעווה- עד שאני אלך לחנות חומרי בניין ייקח איזה חמש עשר שנים... טוב עד עכשיו היתה התעלמות הדדית, אולי הפעם נחליט על יחסי שכנות טובה. תודה בכל זאת
 
אולי תנסי לגהץ את הרצפה עם מגהץ

ומתחתיו נייר אפיה? השעווה תידבק לנייר ולא תישאר על הרצפה. שווה לנסות, אני עוד לא ניסיתי דניאלה
 

azaria

New member
יש ממש שעווה, או רק כתם שומן ספוג?

שעווה ממש, אפשר לגרד עם שפכטל או מברג או סכין חד. אם נוצר כתם שומני... אולי מים רותחים וסבון כלים... לשפוך עוד ועוד מים רותחים וסבון. עד שכל השומן הספוג יומס. אולי אפילו להניח סמרטוט רצפה מעל הכתם ולהספיג אותו שוב ושוב במים רותחים עד שהכתם והשומן יתחממו כמה שיותר. חשוב לנגב היטב אחרי הסיפור הזה, ולסלק את כל השומן שהומס והשתחרר על ידי המים והסבון. אין טעם למרוח את זה מחדש על כל האיזור.
 

חיה ב

New member
מזל טוב ובהצלחה למנהלות הפורום,

לגבי השאלה על החנוכיה, לדעתי מים לא יזיקו במידה ותיבש מיד, כמו כן תוכל לנסות לחמם את החנוכיה עם מיבש שיער והנרות יתמוססו וינזלו - כדאי להניח על ניר עיתון שגם יספוג את החלב, כמו כן אם החלטת לשטוף הרי ניתן גם ליבש ע"י מיבש השיער כך שלא יחליד במידה ויעמוד רטוב.......אחלה כלי שימושי מיבש השיער!!! חג שמח לכל יושבי הפורום.
 
למעלה