שרתי דואר מסיביים

פתרונות

New member
שרתי דואר מסיביים

אנחנו שוקלים להכניס שרת דואר לארגון שיטפל בכ5000 תיבות בשלב הראשון, מה דעתכם? אחסון בחוות שרתים או לעשות מקומי ולדאוג לו בעצמנו? ובאותו עניין, באיזה שרת דואר אתם משתמשים (חומרה ותוכנה).
 

Admini

New member
----->

תחשוב על הנקודות הבאות: 1. הדואר הוא בעיקר פנימי ? חיצוני ? 2. יש לכם חיבור חשמל יציב ? 3. איזה חיבור אתם מחזיקים שם ? כמה תעבורה אתם מתכננים ? 4. יש צורך בשיתוף יומנים של OL, שיתוף אנשי קשר וכו' ? אחרי שתענה על השאלות הללו נוכל למקד את הדרישה
 

פתרונות

New member
חשבתי...

מדובר על שירות שאנחנו מתכננים לתת לחברי הארגון (עמותה) של דואר חינם לכל החיים, סטייל "חברה" אבל אקסקלוסיבי..., ככה שהתעבורה תהיה חיצונית לגמרי. מתוכנן על בין 5000 ל30000 תיבות תוך 3 שנים כאשר לכל תיבה נקצה נניח 10 מגה. חשמל? כרגיל, מקסימום נקנה UPS עם אורך נשימה גדול. זה לא נראה לי השיקול, תקן אותי אם אני טועה.
 

Admini

New member
אם כל התעבורה חיצונית

ואתה מדבר על 5K תיבות, אני מניח שהתשובה ברורה (חוות שרתים)... אני אמנם חסיד של חלונות, אבל אם מדובר בשרת POP/IMAP/SMTP בלבד אני חושב שכדאי שתלכו על לינוקס. אני לא יודע להמליץ על שרת דואר ללינוקס ועל חומרה מתאימה כי לא נגעתי בזה, כך שאם זה הכיוון שלך נחכה לאנשים מקצועיים ממני
 

antidot

New member
הםםם...

לקחת בחשבון את נפח התעבורה הצפוי ? (מישהו אמר "קו אינטרנט יעודי עם רוחב פס לא קטן" ?) חשבת כמה יעלה לתחזר סיפור כזה ? שרת שיחזיק כמה אלפי משתמשים זה כבר לא מחשב ביתי אלא שרת יעודי עם storage מתאים וכל זה עולה לא מעט כסף... כעקרון אין בעיה להרים משהו כזה על בסיס לינוקס, אבל השאלה היותר חשובה היא "מה הם המשאבים העומדים לרשותך והאם יש מישהו שמסוגל להרים פתרון כזה ולתחזק אותו ?"
 
ועוד משהו..

לנהל 5000 משתמשים ידנית זה תהליך כואב מאד... תצטרך לעבוד לפחות מול LDAP ועדיף שכמה שיותר תהליכים יהיו אוטומטיים..
 

lizard

New member
אתה בהחלט יכול להשתמש בPOSTFIX

שרץ על LINUX ושלוקח את המשתמשים שלו מתוך בסיס נתונים. מה שכן, אם בעתיד תרצה להוסיף שירותים אז אולי שווה יותר לקנפג את הPOSTFIX לעבוד מול שרת LDAP.
 

antidot

New member
----->

postfix הוא רק MTA. אתה עדיין צריך שרת IMAP + POP3. וכאן יש לשקול בקפידה רבה את סוג השרת, כיוון שהוא יאלץ לעמוד בהרבה עומס.
 

lizard

New member
ולא רק זה, הוא יצטרך להתמשק מול

הבסיס נתונים של הPOSTFIX למשל. כלומר, אם יש לך שרת MTA שמשתמש בבסיס נתונים אבל הPOP3 לא אז זה לא ממש עוזר. לג'נטו יש הסבר די מפורט על בניה של שרת שכזה שתומך בVIRTUAL MAILBOX. שרת הכוונה לMTA, POP3/IMAP בסיס נתונים, רשימות תפוצה וכדומה. מומלץ בחום.
 

ezaton

New member
נתקלתי בדבר מעניין

שרת דואר שכולל מנוע ורכיבי POP3 ו IMAP4 מבוסס DB, הן לאכסון הדואל, והן לניהול המשתמשים. לשרת יש ממשק ניהול מבוסס WEB (אם כי לא הטמעתי אותו מעולם), והוא, על חומרה מתאימה, יעיל ומהיר מאוד, ולי אישית יש תיבת דואר של בערך 23 אלף הודעות דואל, בשני ג'יגה, בגישת IMAP (השרת, שעובד, אגב, בקצב סביר, הוא פנטיום פרו דו מעבדי). המערכת מבוססת לינוקס, ורצה מעל MySQL או Posgresql (אם אני מאיית נכון. אם לא, אנא מחילתכם
). תוכל למצוא על כך מידע תחת שם הפרוייקט dbmail ב- www.freshmeat.net הוא עובד מול מגוון רחב של MTA. היתרון הגדול שלו, לדעתי, הוא בניהול משתמשים, quotas, ועוד, כחלק מאותו מאגר נתונים (DB) שמכיל הלכה למעשה גם את הדואר. מערכת מרכזית אחת, שבעת הצורך, ניתן לגבות אותה, על תכולתה, ולהעביר אותה בשלמותה לשרת חדש. יתרונות נוספים - עם כל ממשק web ל MySQL או Progresql אתה יכול לנהל אותה ממש, כמו גם באמצעות כל ממשק אחר. הכל ביחד - אני חושב שלזה יש יתרון. עוד יתרון שעולה בראשי הוא היכולת שלה לאפשר pop before SMTP או impa before SMTP באופן מובנה - דבר שיקל עליך את החיים. כמו שאנטי אמר, סדרי גודל כאלו דורשים חד משמעית אכסון שרת בחווה, ולא באתר פרטי. רוחב הפס שידרש יהיה עצום.
 

ariev

New member
אני הייתי שוקל לבדוק אפשרויות

של שימוש בשרתי ה-email של ספקיות האינטרנט השונות. לרובם יש יכולת לארח domain נפרד על השרתים, והעלות פר מנוי תהיה משמעותית נמוכה כי לספקים יש מערכים ענקיים ו-5000 תיבות קטנות עליהם (ויש להם קו לאינטרנט...)
 

פתרונות

New member
לפי הבדיקה שלי עד כה, זה יוצא יקר

עד כה נראה לי שלעשות את זה לבד יהיה הכי זול - אני מתכוון לאחסן שרתי לינוקס בחוות ספקים של אחת מספקיות האינטרנט - עלות של 100-150 דולר לחודש לעומת כ1000 $ לחודש על אחסון כמות כזאת של אי-מיילים
 

ariev

New member
השאלה כמה עולה לתחזק את זה

האם אתה הולך לנהל את האופרציה לבד? מי יתן תמיכה? אל תישכח שהמחיר של הספקים כולל יותר מאשר רק את נפח הדיסק
 

פתרונות

New member
תחזוקה די פשוטה

בהתחשב בזה שזה רק שירות דואר, התחזוקה לא רצינית וניתן לבצע את רובה דרך ממשק web, כך שאני לא צריך אפילו להגיע לשם.
 
למעלה