שתי שאלות מאמא מוטרדת....

שתי שאלות מאמא מוטרדת....

אז גם לי יש טרדות, פרט לטירדת המוצקים בה לא אדון כעת יש לי שתי שאלות: 1. החתלה - הדר כבר לא נותן לי לחתל אותו, הוא לא מוכן לשכב על הגב, בעיקר לא בעת החתלה, יש לכם טיפים מה לעשות? אני מחתלת אותו כשהוא יושב, זוחל וכד´ אבל זה ממש לא עסק.... 2. להדר יש נטייה לעשות פרצופים ואני קצת מודאגת - למשל כשהוא מתרגש הוא קופץ את כפות ידיו מתחיל לרעוד ועושה פרצוף של מתרגש, לפעמי הוא מכווץ את עיניו ופיו או למשל עכשיו הוא כל הזמן מכניס ומוציא את הלשון, לפני חודש הוא כל הזמן עשה פרצופים של נשיקה. אז מצד אחד אני יודעת שיש לו נטייה לחקות, הוא למשל כבר עושה שלום, מוחא כפיים וחוזר על מילים ופרצופים שלנו, מצד שני התחלתי להילחץ שאולי חלק מהפרצופים שלו או מחוות ההתרגשות הם בעייה נוירולוגית, מעין "תיק". מה דעתכם?
 
מיכל

לגבי המוצקים - כידוע לך אני באותה סירה וקטונתי מלייעצ. לגבי השאלה הראשונה, מגיע הגיל שהם מתנגדים להחתלה. אז בהתחלה מנסים לעניין אותם תוך כדי במשהו כך שהם ימשיכו לשכב ואז מחתלים. בשלב שגם זה לא עוזר הרי שאין ברירה אלא לחתל איך שיוצא. ויעידו כל אנשי המפגש המופתעים כאשר חיתלנו את תומר בעמידה ותוך כדי הליכה. רק ככה זה הולך ונמאס לי להיאבק. אז ההחתלה לא יוצאת מושלמת, אלא עקומה ולא תמיד מורחים משחה אבל זה מה יש. ולגבי השאלה השניה, אין לי מושג קלוש. אבל אם זה מטריד אותך תשאלי את הרופא. זה מספיק חשוב. בלי בושה!
ותודה על כל האיחולים
 
../images/Emo8.gif אה , גם להדר יש אופנוע?

כי ליפתח אנחנו קוראים "האיש עם האופנוע"...ולמה? כי כמו שכתבת - כשהוא מתרגש הוא "קופץ" את אגרופיו בתנועה של מישהו שמתניע אופנוע , עם ידיים פשוטות לפנים , וגם הוא מעין רועד. הכל תקין ובסדר , ומה שציינת לא נראה לי מעורר דאגה כהוא זה - בטח לא העובדה שהוא מחקה תנועות. שום בעיה נוירולוגית אין פה לדעתי , אבל אני אינני נוירולוגית (בכל אופן עוד לא...) ולכן פשוט מציעה לך לשאול רופא ! הכי פשוט , לא? ותודה שהעברת את החומר לאראלה. אני מצפה לתגובה (הלוואי). ענת.
 
אין לי תשובות של ממש

אבל אני יכולה להגיד לך איך זה אצלנו. החתלה - אכן בעיה. עומר כמעט עף לי כמה פעמים מהשידה. פעם אחת תפסתי אותו בשניה האחרונה בעקב. עכשיו גם יובל התחיל להתנגד. אני עדיין מתעקשת לחתל בשכיבה כי זה הכי נוח ואצל יובל גם חשוב שהחיתול יישב בדיוק בדיוק במקום כי הוא כ"כ שמן שהחיתול בקושי נסגר. אז הפתרונות שלי הם: מעל השידה תלוייה ציפור עץ שקיבלנו מאמא של יריב וכשמושכים בחוט היא מנפנפת בכנפיים. הם מאוד אוהבים להסתכל עליה וזה מעסיק אותם כל פעם לכמה שניות. אני גם דואגת שיהיה צעצוע לידם שיוכלו להתעסק בו בזמן ההחתלה, ואם אין, אני נותנת להם את המשחה או הקופסא של המגבונים - כל מה שירצו, העיקר שישכבו בשקט. חוץ מזה, צריך ללמוד לחתל ממש ממש מהר
אם המצב ממש קשה, אני מניחה עליהם יד ומחזיקה אתם כמה שניות. לא בכוח, אבל לא נותנת להם להסתובב. הם בד"כ מוותרים אחרי מאבק קצר. לגבי הפרצופים - הם כל הזמן מנסים דברים חדשים. גם ליובל היתה תקופה ארוכה שהוא שיחק עם הלשון. טיקים מופיעים באופן בלתי נשלט ולכן דבר ראשון תסתכלי אם ההעוויות שהוא עושה מתקשרים לפעולה מסויימת או אדם מסויים, כי אם כן, סביר להניח שזה מודע. בכל מקרה, את יכולה לקחת אותו לרופא כדי להרגיע את החששות. מקסימום הוא יצחק עליך קצת. עלי הם צוחקים כל הזמן.
 
מצטרפת לכל מילה של מיכל לגבי

ההחתלה. לשגיא יש תחביב: להוציא את כל המגבונית מהקופסא, ובלית ברירה אני מאפשרת לו, רק שיתן לי לסיים את ההחתלה. לגבי ה"טיקים" - אם את לא שקטה, ד"ר פדה הוא הכתובת.
 
אפונה - אני קוראת לביקור אצל הרופא

שלנו: "חוג דוקטור"...וזה מרוב הפעמים שאני הולכת לבקר אותו. אז נכון, הוא צעיר, חמוד מאוד, אבל חאלללללססססס.....מעולם לא ראיתי רופא כ"כ הרבה פעמים. שרק לא יחשוב שאני רוצה להתחיל איתו...
 
את רוצה לשמוע את הפאדיחה הכי גדולה

שיש? תאמיני לי שהלכתי פעם לרופאה בטענה שאני לא מוצאת לתומר את הביצים
זה היה שבוע קצת קר וכל פעם שהחלפתי לו השקים היו מתכווצים והיה נדמה לי שאני לא רואה את הביצים בתוכם. הלכתי לרופאה ואמרתי לה את זה, היא החזיקה את עצמה לא להתפקע מצחוק והראתה לי שכמובן הן שם... פאדיחה
 

ligo

New member
הרסת אותי עכשיו../images/Emo6.gif

היית נותנת לאילן לחפש...
 
תודה על התשובות, נזכרתי גם שהדר

עושה הרבה פעמים תנועות של כן ולא עם הראש כתגובה לדיבור שלנו. בכלל כל התנועות הן כתגובה למשהו או מישהו, אז אולי הדר, שהוא ילד מאד אקספרסיבי, מנסה לתקשר איתנו או להתבטא גם דרך מחוות הראש. בכל אופן ביום ראשון הזמנו חברים בינהם גם רופא ילדים אז אני אתייעץ עימו.
 
נשמע לי שהוא פשוט מנסה לתקשר.

גם זיו עושה כמה תנועות שמרמזות על רצונו ואני כבר מבינה וגם הוא למד שככה אני מבינה אותו אז הוא חוזר על זה. ידוע שילדים לומדים ע"י חיקוי, נסי לחשוב האם מישהו אצלכם עושה את התנועות האלה באופן קבוע בהקשר מסויים, אולי הוא ראה וקלט. אגב, בכל פעם שאנחנו מבקרים אצל הרופאה, היא מסתכלת על זיו ואומרת לו "מה אמא רוצה מאתנו עכשיו?"..... אני הולכת לבקר אותה מתי שמתחשק לי, לא מתעסקת בשאלות מה היא תחשוב עלי אם עוד פעם אלך בגלל משהו מטופש.
 
שכחתי לגבי ההחתלה...

טוב, את בטח מתארת לעצמך שהבעיה קיימת גם אצלנו. זיו עדיין בשלב שאם אני נותנת לו משחק או משהו ששייך לציוד ההחתלה שלו הוא שוכב חצי דקה בשקט. העניין הוא שעד שאני שולפת משהו הוא כבר מתהפך על הבטן וכמעט קופץ מהשידה. אצלנו השידה צמודה לחלון ענק והוא אוהב לשכב על הבטן ולהשקיף לשדרה. לפעמים אנשים נעצרים ומנופפים לו לשלום, הוא מת על זה! אין לי עצות, נסי ליצור לו איזו שהיא אטרקציה, כלשהיא כדי שהוא יסכים לשהות על הגב כמה שניות.
 
למעלה