תינוק לא אכלן

תינוק לא אכלן

הבן שלי בן תשעה חודשים. עד גיל חצי שנה ינק מלא ומאז אני מוסיפה לו מוצקים. הבעיה היא שהוא לא מתלהב מאוכל, את הפירות הוא ממש לא אוהב, וביום טוב גומר צנצנת של גרבר (הוא מעדיף את זה על פני טרי, למרות שלרוב אני מרסקת לו תפוח, אגס, בננה וקלמנטינה והוא אוכל כ- 100 CC). בצהריים הוא אוכל מרק עוף טחון, שוב כ- 100CC. בערב אני נותנת לו כמה כפיות אבוקדו עם טחינה ולפעמים קצת דייסה. הוא נולד במשקל 2950 וכיום, בגיל תשעה חודשים הוא שוקל 8160, שזה בערך אחוזון 10, כנ"ל גובה והקף ראש. למרות שהייתה תקופה שהוא עלה באחוזונים, מאז שהוא התחיל לאכול מוצקים הוא שוב ירד. אני מרגישה שהוא לא נהנה משום אוכל, וזה הופך להיות פרוייקט, מצדו רק להמשיך לינוק. בלילה הוא הוא מספר ארוחות של יניקה. אני מאד לא רוצה להפסיק להניק, אבל אני מפחדת שהויטימינים, וכו', לא מספיקים לו. האם הוא אוכל מספיק? מה אני יכולה להוסיף לו והכי חשוב, האם אני לא גורמת לו נזק מבחינת התפתחות וגדילה. יש לציין שמבחינה גנטית שני ההורים שלו קטנים למדי (האבא והמשפחה שלו קטנים מאד).
 
תוספות להנקה

מה שהבן שלך אוכל במקביל להנקה הוא בהחלט מגוון מזונות מזינים גם ם הוא לא אוכל אותו בכמות גדולה. המשיכי להציע לו את המזונות לפני ההנקות שבמשך היום. נסי לחלק בין ארוחות הנקה לארוחות מוצקים כך שתשארו עם הכיף של ההנקה אבל הוא גם יקבל מזון נוסף. אל תכריחי אותו תני לו לגעת במזון . לגבי הלילה הוא קרוב לודאי משלים את מה שהוא לא אכל במשך היום. תנסי לתת לו מים בחלק מהפעמים יתכן והןא רק צמא.
 

niritcat

New member
חלב אם מספק לו את כל מה שהוא צריך

עד גיל שנה. לכל ילד יש את הקצב שלו מבחינת התחלת מוצקים וקשה או אפילו בלתי אפשרי "לשכנע" אותו לאכול יותר. הבת שלי התחילה טעימות רק בגיל 11 חודש. אגב, בגיל 9 חודשים עשינו לה בדיקת דם כדי לוודא שלא חסר לה כלום. נסי, זה יעזור להרגיע אותך. כמה שהוא יינק יותר, יותר טוב. כמובן, גם בלילה. חבל לתת לו מים בלילה ולפספס הזדמנות לתת לו חלב אם מזין.
 

g a n i

New member
../images/Emo45.gifחבל להתמלא ממים, וגם כמה טיפים:

אפשר להעשיר קלורית את מנת הפירות והירקות כך שכל כפית תכיל יותר. ואז המעט שהוא אוכל יהיה משמעותי יותר. אפשר להוסיף *כפית שקדיה* (ממרח שקדים טחונים, דומה לטחינה. קונים בכל חנות טבע) לפירות וגם לירקות, ויש המוסיפות כפית טחינה (גולמית) מלאה, למרות שטחינה אלרגנית ומומלצת מגיל שנה. אפשר גם סילאן (למרות שזה יותר קלוריות "ריקות") וכמובן להוסיף כפית או שתיים של דייסה שמתאימה לגילו. אפשק גם לשלב אותו בארוחות המשפחתיות, וכך ילמד הרגלי תזונה בדרך החיקוי. אצלנו הם די מהר עוברים לאכול עם המשפחה, וחוץ מדבש, דגים וחלב ניגר הוא אוכל כמעט הכל, לפעמים באדפטציות קלות. ואחרי כל זה... לא נורא אם יתחיל קצת מאוחר יותר "מהספר", כל עוד הוא ניזון *ממשהו* ואת ממשיכה להציע. בסוף הסקרנות תגבור עליו
וואו, יצאה מגילה...
 

אמממאאא

New member
לתת לתינוק מים במקום חלב אם???

עיצת אחיתופל. עד גיל שנה אין סיבה לא להאכיל בלילה בטח לא תינוק באחוזון 10. אחרי גיל שנה אצל תינוק אכלן יש מקום לשקול לפי רצון האם לעשות גמילת לילה אבל בטח שזה לא הכרחי.
 
למעלה