על גאווה - ברית מילה - איידס

טל קר

New member
אפשר גם אדום וירוק?

הרבה דברים בכל מיני צבעים יוצאים אצל אנשים שלא התקלחו מספר ימים ולא ניקו אזורים מסוימים, אולי כדאי להתקלח במקום לכרות? אני למשל, כבר יומיים יוצא לי נוזל צהוב מהאף ואני מתעקשת לקנח אותו ולא שוקלת לכרות את האף. לשיקול דעתך.
 
אתה טועה

ספרדים, צרפתים, סקנדינבים, רוסים, גרמנים לא מלים את הילדים. אבל גם אם זה נכון - עדיין מדובר בשבר אחוז מאוכלוסיית העולם.
 

טל קר

New member
סליחה, כמו שהאצבעות הן לא הצ'ופציק

של היד, העורלה זה לא הצ'ופצ'יק של הזין, זה חלק מהזין. אם זין במצב הטבעי שלו מגעיל אותך, זה אכן מצער, אך לא חובה לעשות דברים עם זין בכלל ושכוללים בהיה בפרט. בנוגע לאיבר מין שאתה אומר שיש בו דברים צהובים ושחורים (יאללה ביתר יאללה) אחרי כמה ימים ללא רחצה, כדאי ומומלץ להתרחץ. גם האף שלי היה נראה איום ונורא אחרי כמה ימים שלא הייתי מקנחת אותו, זה לא סימן לכרות אף, זה סימן לנחיצות הקינוח.
 

אבא גאה

New member
יקירי - אני חי בקנדה

פעם לפני 7 שנים היו עושים כאן ברית לכל תינוק שנולד כבר ביום הראשון או השני אז הוציא ארגון רופאי הילדים הקנדי את המילה אל מחוץ לפרוצדורה קבועה - הם הגדילו ופרסמו מאמרים שאין צורך ואין יתרונותלמילה, הם ממליצים שלא לעשות וזה הוצא אל מחוץ למה שמכוסה בביטוח הבריאות. כשמיהי יולדת היא מקבלת ברושור שמסביר שמי שרוצה לעשות מילה בגלל דתו שיעשה אבל לכל השאר ההמלצה היא לא לעשות. מאז רוב הילדים הקנדים לא נימולים.
 

טל קר

New member
לא צ'ופצ'יק, מה לעשות

זה שמשהו הוא המשך של משהו אחר, לא הופך אותו לצ'ופצ'יק. גם הפרק העליון של האצבע שלי הוא לא הצ'ופצי'ק של האצבע, אלא חלק מהאצבע. אם בן זוגך יהיה איכר צרפתי, כדאי שתלמד אותו את הילכות ההגיינה. יש אזורים שיש מהם הפרשות וזה סבבה, ואם משאירים לא מנוקה זה יוצא מבאס. לא צריך לעקור את העין כי יש צהוב כשמתעוררים בבוקר, לא צריך לכרות את האף אם יש נזלת, למרות שכאמור אם לא מנקים זה יוצא ג'יפה לגמרי. בנוגע לעורלה המוצרת - אפשר לשנות את זה גם עם מישחה. או לבצע חיתוך חלקי, ובכל מקרה לא מבצעים ניתוחי מניעה בגיל מספר ימים כי אולי עוד מספר דו ספרתי של שנים תהיה עורלה מוצרת (כאמור יש פתרונות שמרניים יותר לא חייבים לזרוק). זין לא חתוך לא עדיף משום בחינה, אבל גם אם בעיניך עדיף זין חתוך, אז תחתוך את הזין שלך, זה שאתה דואג שאולי הילד לא ישמור על הגיינה זה לא סיבה לכרות חלק מתפקד מאיבר המין של תינוק חסר ישע, כמו שאם היית דואג שאולי יהיה לו לכלוך שחור מתחת לציפורנים זה לא סיבה לכרות את קצות האצבעות. לא צריך להזדקק לפחד קמאי כדי לראות את הזוועה בחיתוך באיברי מין של תינוקות בני מספר ימים, אין צורך להרחיק עד כדי כך.
 

osho32

New member
לגבי ה"ערלים"

קצת מוזר לי שאתה מדבר בכזו התנשאות על ערלים ואחר כך מזכיר לא עלינו, שיש אנשים מאחורי מילה מכוערת זו כמו "חבר מאיטליה". אתה מלא בדיעות קדומות בדיוק כמו שיש כאלו שחושבים עליך כשאתה אומר שאתה הומו.
 

אבא גאה

New member
על גאווה - ברית מילה - איידס

אתמול התחלנו דיון בנושא עם ככוב לבן והשרשור נמחק, במקרה לא קראת את תשובתי אתמול הנה היא שוב: הנושא באמת מאוד מאוד מורכב. אשתדל לענות בקצרה אם כי אין זה בכדי לומר שאני לא רוצה לדון בזה - להיפך, אם יעניין אותך להיכנס לעומק הדיון אשמח. 1. פגיעה בילד - ברית מילה פוגעת, מלבד איבוד תחושה באבר המין וצלקת שיש לכל מי שנימול - ישנם הרבה ילדים שנפגעים ממש בברית - מדימום דרך פגיעה חמורה באיבר ועד מוות - כל זה בכדי לעשות ניתוח שהוכח מחקרית שהוא מיותר ואין לו שום יתרונות..... 2. מעדויות של ילדים שגדלו בארץ כלא נימולים - כל ה"יצחקו עליו" זה די מיתוס שהופרך, מסתבר שבצבא בכלל לא מתייחסים לזה שהמקלחות מלאות בערלים (בעיקר רוסים אני מניח) ושזה בכלל לא אישיו. 3. איבר מין הוא איבר מוצנע, אנחנו לא מדברים על אזניים בולטות או פזילה, הילדים בדר"כ הולכים עם הבולבול בתוך המכנסיים ולא בוץ. כך זברוב המקרים לא "רואים" 4. כשהבן שלנו התקלח עם בן הדוד שלו הוא שאל "למה הבולבול שלי שונה משל רונן"? ענינו שרונן עבר "ברית מילה" שזה ניתוח שבו מורידים את העורלה (יכלנו להראות לו מה זה עורלה כי יש לו) הסברנו שיש א/נשים שעושים ככה ויש שעושים ככה. בזה תמו השאלות - זה בכלל לא מעסיק אותו למרות שהוא עשה כבר פעמים אמבטיות עם עוד ילדים. 5. ייתכן שיצחקו עליו כי יש לו שני אבות או שיצחקו על ילדים שהם שמנים, או נמוכים או כל דבר שונה (נגיד ילד מאומץ מגאווטאמלה או סין) עלי צחקו שהיו לי משקפיים - זה לא סוף העולם, הרי לא היה עולה על דעתי לנתח את העיניים של הבת שלי המאומצת מסין (אין לי זו רק דוגמא) רק כדי שתהיה כמו כולם, להיפך הייתי מחזק אצלה את תחושת הייחוד. זהו על קצה הרגל האחת
 

אבא גאה

New member
על איידס - דבריו של "מנתח"

חשוב לציין שהכותב הוא אדם שאני מכיר אותו אישית והוא באמת מנתח, זה לא רק ניק. ציטוט: "במדינת ישראל בה אחוז הנימולים מהגבוהים בעולם יש 5000 חולי איידס. אם נניח לרגע שמחציתם גברים, אזי לפחות 2500 איש נימולים נדבקו נושאים את הנגיף, מפיצים את הנגיף, וחולים במחלה פעילה. אגב, בחס לאוכלוסיה אנחנו במקום טוב באמצע הסטטיסטיקות של העולם המערבי. עד כאן לגבי מין לא בטוח עם הגנת מילה. לגבי מחלת סרטן הפין ומחלת סרטן צוואר הרחם, מאחר וישנו כעת חיסון פעיל לHPV זה כבר לא רלוונטי, אבל בגדול הממצאים דומים. יש מעט פחות חולות בארץ ביחס לאוכלוסיות מתירניות יותר אבל אם מפלחים את האוכלוסיה יוצא שאכלוסיה צעירה מתירנית חולה באותו השיעור כמו בחו"ל, עם "הגנת המילה". לא דובים ולא זבובים." קישור להודעתו המקורית - קליק
 

אבא גאה

New member
ובנוגע לאפריקה

מה שקרה/עשו שם היה בבחינת לעג לרש אחוז הנשאים הנימולים בארץ זהה/דומה מאוד לאחוז הנשאים הלא נימולים בארצות אירופה, כך שהמילה לא מגינה מפני הידבקות באיידס. הדרך היחידה היא להשתמש באמצעי מניעה ו/או להתנזר (מה שלא בא בחשבון
) באפריקה שם אין כסף ו/או חינוך לשימוש באמצעי מניעה השתולל הנגיף, הם היכו חטא על פשע בכך שהם מלו אותם מילה המונית. לו היו מספקים קונדומים או חינוך נכון היו עוזרים הרבה יותר. למיטב הבנתי, אזורים לחים בגוף כאשר באים במגע עם הנגיף יש להם סיכוי גבוהה יותר להידבק, אדם שאינו נימול יש לו לחות גבוהה יותר על איבר המין (ורגישות גבוהה יותר) - אך כאמור, הפתרון הוא לא להוריד עורלה (כפי שאני מניח אף אחד לא היה מוכן להוריד בלוטות בפי הטבעת כדי שתתייבש - לא שיש כזה דבר) אלא להשתמש באמצעי מניעה... הפרסומים האלו גם לדעתי גורמים לאנשים נימולים לחשוב שהם מוגנים מפני הנגיף והם נוטים לקיים יחסי מין לא מוגנים ובכך מגבירים את הסיכוי שלהם להידבק.
 

James Hammerton

New member
הבאתי כאן בזמנו קישורים ממקורות

בנושא, אתה מוזמן להסתכל בהם.. לא מדובר כאן בדת או בניסיון לעודד מילה מסיבות דתיות, לא מדובר במחקרים של ארגונים לא ידועים, מדובר במחקרים של האו"ם או של ארגונים מוכרים אחרים. אני בטוח שהאנשים האלה מבינים הרבה יותר מאיתנו בנושא, ולכן דחיית את ההשערה הזאת על הסף כי היא לא מתאימה להשקפת העולם שלנו לא שונה בהרבה מדחיית הומוסקסואליות ע"י הדתיים כי היא לא מתאימה להשקפת העולם שלהם.
 

אבא גאה

New member
דוחה על הסף?

אני לא תאמין לי שאני קורא הכל בעיון רב, מה שהכי מעניין אותי זה כיצד אנחנו נמצאים בדיוק באותו אחוז של חולי איידס עם גרמניה למשל???? וכנגד כל מחקר יש מחקר אחר, נדמה לי שכבר אמרתי שרוב המחקרים מסכימים שסכנת ההידבקות גדולה יותר למי שאינו נימול, אבל זה לא מניעה, זה לא מגן משום דבר, מי שאומר כך מטעה ציבור שלם ואם הם מאמינים שהם מוגנים ומקיימים יחסי מין ללא אמצעי הגנה סביר להניח שיידבקו.....
 

James Hammerton

New member
ובכן, לא עשיתי בעצמי מחקר

אבל בוא נקח קודם כל בחשבון שרוב חולי האיידס הם נשים, תינוקות שנולדו לנשים החולות באיידס, משתמשים בסמים ואנשים שהגיעו מראש מאיזורים הנגועים במחלה (אפריקה). הקבוצה הרלבנטית לנו היא גברים סטרייטים, שאחוז ההדבקות אצלם יחסית נמוך וכמובן הומואים. ההשערה שלי, אם הייתי צריך לעשות מחקר, היא שהנדבקים הם בעיקר אנשים שלא משתמשים באמצעי מניעה ומקיימים יחסי מין בתדירות יחסית גבוהה, לכן אפילו אם מילה מקטינה את הסיכון ב50% בסופו של דבר הם כן ידבקו... ברור שמילה היא לא אמצעי מניעה, אבל כרגע מסתמן שהיא מורידה את סכנת ההדבקות בלפחות 50%... ברור שהיא לא תחליף לקונדום, מצד שני כולנו אנושיים ויכול לקרות מצב בו נעשה טעות (שכרות למשל, קונדום מאיכות גרועה וכו') ונקיים יחסי מין בלי קונדום. לא כדאי שתהיה לנו לפחות ההגנה הזאת? מצד שלישי - בשורה התחתונה זה לא צריך להיות הנימוק המרכזי בעד מילה.
 
רגע, רגע

הפלה היא פרוצדורה רפואית שאפשר לחלוק עליה מוסרית אבל היא בחירה של אדם מבוגר לגבי גופו שלו. ברית היא פרוצדורה רפואית(?) שגם עליה אפשר לחלוק מוסרית אבל היא נעשית ביצור חסר ישע שקצת קשה לשאול לדעתו.
 

James Hammerton

New member
גופו שלו?

אבל כל הנקודה היא שזה לא בדיוק הגוף שלו, ומעורב כאן גם גוף (ואולי גם חיים) של מישהו אחר. האם הפלה לא נעשית על יצור חסר ישע שקצת קשה לשאול לדעתו?
 

ANGEL N

New member
יותר מזה...

בעוד שבברית כביכול גורמים נזק לאדם מסויים (שכאמור אני לא חושב שגורמים לו נזק, אבל נעזוב את זה לרגע), בהפלה לוקחים חיים של בן אדם. הטענות של כל האנשים שמתנגדים להפלות הן בדיוק מהסיבה שבהפלה לוקחים חיים של בן אדם אחר.
 

dylan

New member
השאלה היא מתי יצור נחשב לחי..

פרט לאפשרות שיש פגיעה ארוכת טווח וקבועה בברית (הנאה פחותה ממין), יש גם את העניין של סיבוכים אפשריים (שהם בעצם סיכון גדול ומיותר כי אין שום צורך רפואי בברית בניגוד לרוב הניתוחים האחרים) ואת העניין של גרימת הסבל לתינוק.. הרי אם תראה בטלוויזיה סיפור על מטפלת שהרביצה לתינוק אני מניח שלא תקבל את זה באותה הבנה שאתה מקבל חיתוך בבשר החי של התינוק והטלת מום בו.. ברוב המקרים ללא הרדמה (חוץ מטיפת יין
).. זה גם כואב כמה ימים אח"כ..
 

שרימפי

New member
../images/Emo12.gifאתה יודע

זה שאתה שומר את הכעס בפנים ולא מנסה לדבר על זה כמו שצריך מתנקם רק בך.
 
למעלה