אוטיזם / קושי שפתי?

Pixy led

New member
אוטיזם / קושי שפתי?

בגן התקשורתי בו אני פעילה, נמצא ילד כבן שנתיים וחצי עם קושי שפתי שאובחן באוטיזם. הילד יוצר קשר עם ילדי הגן, מחייך, פעיל, לא מגלה קושי באכילה וכדומה - אך כמעט ואינו מדבר. הוא מסוגל למנות ולדקלם את הא"ב, אך לא משוחח או יוצר קשר דרך השפה. בביקורים בגן-ילדים רגיל הקרוב לגנו, הוא נהנה ואוהב לשחק. לשאלתי את אחת מעובדות צוות הגן אודותיו, היא ענתה כי לילד אחות תאומה, ומשהבחינה האם כי אחותו מתפתחת מהר ממנו, העבירה אותו סדרה של בדיקות פסיכיאטריות, פסיכולוגיות ועוד עד ששובץ בגן לילדים אוטיסטים. שאלתי היא: האם ייתכן שעדיף היה לשלוח את הילד לגן שפתי? אני לא בטוחה כלל שהוא אכן אוטיסט. יכול להיות שהשהות בגן תשפיע עליו לכיוון של נסיגה? תודה על כל משוב, פיקסי לד.
 

החורזת**

New member
כפי שכתבת בעצמך...

הילד עבר סידרת בדיקות שרק אחריהן נקבע שהוא אוטיסט. אבחנה של אוטיזם חייבת להיעשות על ידי נוירולוג או פסיכיאטר ילדים וחייבים להתקיים יותר מסימפטום אחד ולמשך זמן ממושך, כדי שתינתן האבחנה. קשיים שפתיים הם רק אחד ממכלול הסימפטומים של האוטיזם. דבר שני חשוב לזכור שיש דרגות שונות של אוטיזם ואין אויסט אחד זהה לשני. השאלה האם מקומו של הילד הוא בגן זה או בגן שפתי, נידונה בועדת השמה (ועדה שדנה בהעברה של ילדים עם צרכים מיוחדים למסגרת של חיונך מיוחד כשהועדה מורכבת ממספר אנשי מקצוע) ובוועדה דנים איזו מסגרת תספק לילד את מירב הצרכים והטיפולים שלהם הוא נדרש (אין מסגרת שיכולה לספק את כולם) ואז מחליטים. בנוסף ידוע מהספרות ששיטות העבודה המתאימות לעבודה עם ילדים אוטיסטים בחלקן הן יחודיות ולא תמיד גן שפתי עונה עליהן. מכל הנכתב פה, סביר להניח שהילד נמצא בגן הנוכחי לאחר שעבר את כל התהליכים הללו. יתכן שמה שנראה לך כתפקוד תקין (פרט לשפה), אנשי המקצוע שמיומנים על האבחון מצאו קשיים נוספים. והכי חשוב, על פי חוק החינוך המיוחד בכל שנה ומקסימום אחת לשלוש שנים ועדת ההשמה צריכה להתכנס לדיון מחודש בילד, לבדוק את מצבו, את התקדמותו ולהמליץ מהי המסגרת שתהא עדיפה להמשך לימודיו של הילד. מקווה שעניתי על שאלתך. אוהבת
-לי
 

Pixy led

New member
תודה על התשובה,

אכן ענית על שאלתי. הסיבה ששאלתי הייתה שאף אשת-הצוות של הגן ציינה בפניי כי ישנם גורמים נוספים הסבורים כי הילד יכול היה להשתלב באופן מוצלח יותר בגן אחר, אך אני מניחה שכל נזק לא ייגרם לו, ולבסוף ישתלב במסגרת המתאימה לו ביותר. שוב תודה, פיקסי לד.
 
למעלה