אוקי יש לי כמה דברים להגידדדדד

Ripelll

New member
זאת בת אדם... בת...

אממ... נכון, לא הייתי, וגם לא אמרתי זאת. אולי אצלך אין אווירת חג! אתה מדליק נרות כל לילה? אני לא חושבת... אתה בכלל היית פעם בסעודת חג כמו למשל... פורים? אני לא מתכוונת ארוחה משפחתית שעושים אצלך בבית, אני מדברת על סעודה אמיתית בבית יהודי (=דתי לצורך העיניין)?? לפי היחס שלך אני לא חושבת... עוד משהו עצוב...
 

beatman

Member
סופרמן זי.וו זה גבר

במדינה לא חוגגים ממש ת'חגים,כולם עובדים. בחוץ הכל שקט,חשוך...
 

Ripelll

New member
מה?../images/Emo4.gif

תגיד, אתה קורא את מה שאתה כותב? במדינה לא חוגגים את חנוכה??? איפה אתה חי? בעזה? ואני לא הייתי אומרת שבחנוכה הכל "חשוך" בחוץ... ואת סוכות לא חוגגים? אני כבר לא יודעת אם אתה עיוור או סתם מתכחש למציאות היפה שיש יהודים שלא מתביישים בחגים...
 

beatman

Member
כשתחגגי שנה חדשה תראי איזה חג שמח

ויפה זה
.
 

SupermanZW

Well-known member
תלמדי היסטוריה

הלוח העברי מבוסס על הלוח הבבלי שקדם לו והלוח הגריגוריאני מבוסס על הלוח הרומאי שמבוסס על הלוח היווני. עצי האשוח משמשים קישוט חגיגי עוד לפני שהנצרות היתה קיימת בתקופה של מסורות צפון אירופאיות פאגאניות מלפני הספירה, אין קשר בין עץ האשוח לישוע, אלא רק מסורת של עץ אשוח לקישוט בחג המולד ובברה"מ לשעבר ובחבר העמים מקשטים את הבית בעץ אשוח לכבוד השנה החדשה (ורוב האנשים שם כלל לא חוגגים את חג המולד). את השנה החדשה ב1/1 קבעו ב762 לפנה"ס ולא לפני מיליון שנה, תאריך זה הפך לתאריך המקובל על כל העולם לתחילת השנה ובו חוגג כל העולם את השנה החדשה, גם אנחנו חלק מהעולם ומשתמשים רוב הזמן בלוח הגריגוריאני, זו הסיבה שאנו חוגגים את השנה החדשה יחד עם כל העולם. לא טענתי שהחגים היהודים לא כיפים, אך הם אינם מורידים מהכיף שבחגיגת השנה החדשה שהיא חג בינלאומי ומאוד יפה.
 

Ripelll

New member
*לומדת* ואצל מורה ממש מעולה!

תקשיב, אני לא מבינה מה העקשנות הזו שאנחנו הולכים לפי הלוח הבבלי... אני יודעת\מאמינה (תקרא לזה איך שאתה רוצה) שהתורה נתנה הרבה לפני שהבבלים בכלל חשבו על הלוח, ובתורה כבר כתוב את החודשים העבריים. עובדה, כבר בתורה כתוב לנו אנחנו צריכים לחגוג את פסח בניסן. וזה בכלל לא מעניין אותי למה יש עץ אשוח, כל עוד אף יהודי לא מחליט להתאבד ולומר שזה כמו הקוראן (יעני הוא "שהיד") הכל טוב ויפה. אני פשוט לא מבינה את הרעיון של לצאת "לחגוג" כל עוד זה לא נקרא חג ליהודים (ואני לוקחת בחשבון את העובדה שאתה אכן יהודי...)
 

SupermanZW

Well-known member
לא יכול להיות

כי הלוח הבבלי עליו מתבסס הלוח העברי הומצא לפני 4000 שנה, אז לכל הדעות התורה עדיין לא נכתבה, לכן לא יתכן שהלוח העברי קדם לבבלי. בתורה לא נכתבו שמות החודשים אלא רק מספריהם והסיבה שלא כתבו את שמותיהם היא שמדובר בעבודה זרה, למעשה שמות החודשים בלוח ה"עברי" הם שמות אלים בבלים. השנה החדשה היא חג של כל העולם, לכן גם חג של יהודים כי היהודים הם חלק מהעולם.
 

kasperita

New member
לוח שנה

מעניין אבל למה כל העולם וכן גם היהודים חיים עלפי לוח השנה הלועזי, עוד לא שמעתי אף אחד שקבע פגישה ה ג' באייר וכו' והשתמש במושג השנה העיברית חוץ מבראש השנה. אז מן הראוי לציין שנה חדשה,מי שחוגג חוגג מי שלא לא, מכל הטיעונים פה ניתן להבין שחצי מהאוכלוסיה מוכנה להנהיג תאריכים עיבריים בלוח השנה שלהם מהיום. אז תרגעו!
 

Ripelll

New member
חחחח... *רגועים*

תראי, אני לא יודעת מה אתך, אבל כשאצלנו קובעים מבחן, פגישה או לא משנה מה, הולכים לפי התאריך העברי. כן.. אפילו כותבים בצ'אקים תאריכים עיבריים. אבל, מה לעשות, רוב העולם הולך לפי לוח לועזי בדיוק כמו שהשפה אנגלית היא בינלאומית אז כשאנחנו צריכים אנו הולכים לפי המשפט "ברומא תתנהג כרומאי" או לצורך העיניין... בחו"ל תשתמש בלוח רומאי\נוצרי\ בלה בלה בלה. קחו את זה באהבה...
 

green eyes69

New member
יש לכם בעיה רצינית בהבנת הנקרא

את פשוט לא מבינה...!! אף אחד פה לא חוגג שום יומולדת של שום ישו ושום סילבסטר ושום שונא יהודים אחר!!! זה בסך הכל ציון של ראש השנה הלועזי. מה לעשות שהיום רובנו כבר לא כל כך הולכים לפי לוח השנה העיברי.. ואין פה שום חיכוי של שום אמריקה ושום נוצרים ושומדבר אחר. ככה יותר נוח היום, לחיות ע"פ לוח שנה הלועזי , שהוא גם בינלאומי ולכן יותר נוח. תראי. אני גם יהודיה גאה, מבית דתי, שומרת מסורת וחוגגת את כל החגים היהודים.אני חוגגת את ראש השנה, הולכת לבית כנסת, ולא, זה שום קשר לדתיה לא דתיה. זאת פשוט האמונה שלי, וככה אני רואה את עצמי בתור יהודיה.. אבל מה לעשות שיחד עם זאת אני רואה ב-1.1 את תחילתה של שנה חדשה, ובא לי לחגוג אותה. למה לא?? האם סה הופך אותי לחקיינית? לפחות דתייה? אני פשוט לא מבינה מה הקשר.
 

green eyes69

New member
תיקון.

לפחות דתיה= לפחות יהודיה. התבלבלתי כבר מרוב שניסיתי להסביר את עצמי. מקווה שהצלחתי
 

דנטל

New member
וואו, איזו בורות ../images/Emo5.gif

ישו נולד ב- 25/12. בנוסף, ישו לא נוצרי, אלא יהודי! הדבר היחיד שנולד מיד בתום ה- 31/12 זו שנה אזרחית חדשה שזו ספירה קלנדרית של הנוצרים ומשתמשים בה כמעט בכל העולם. את זה חוגגים - את לידתה של שנה חדשה ואת הפרידה משנה קודמת. זה הזמן להסתכל על השנה שהיתה לנו ולהסיק ממנה מסקנות ולהתפתח כאדם ולקבל שנה חדשה עם ראש מורם. לגבי גיבוב השטויות על אמריקה - אני מסכימה שלישראלים יש איזו משיכה לאמריקניזציה, אבל זה לא קשור למקרה הזה. נוצרים יש כמעט בכל העולם, כולל בישראל, וההשפעות הנוצריות בישראל נגרמות כמעט תמיד בגלל אירופה, בעיקר בגלל גלי העליות של יהודים שחיו בסביבות נוצריות והכירו את המנהגים שלהם ובהרבה מקרים גם נהגו כמוהם, לפעמים בשביל לא ליצור ניכור. והנה סיבה אחת למה אני חוגגת - כי סיבות למסיבות זה מה שמניע אותי ועושה לי רצון לחיות.
 

beatman

Member
משפט חזק../images/Emo70.gif

כי סיבות למסיבות זה מה שמניע אותי ועושה לי רצון לחיות.
 
ערב השנה החדשה - זה ורק זה השם

הנכון לחג הזה. בכל מקרה, אכן מדובר בחג נוצרי - שבמדינות "חילוניות" שונות השתרש כחג חילוני, אולם מקורו בהחלט בנצרות. בארצות הברית, אגב, למרות שהיא נחשבת מדינה "חילונית", הרי ששמונים אחוז מתושביה מקושרים לדת - אולי דווקא בגלל הפרדת הדת מהמדינה. לכן, לחגוג את החג הזה זה קצת מוזר - זה עדיין חג שמסמן את תחילתה של שנה נוצרית. יש לנו שנה יהודית, וראוי שנהיה גאים במורשת שלנו. עמים עתיקים אחרים נושאים את מורשתם בכבוד ולא יוותרו עליה, והם אינם רואים בה משהו "מיושן", ורק אצלינו מחפשים מקורות זרים לחגיגות ולחגים.
 

SupermanZW

Well-known member
זה לא חג נוצרי

החג רומאי במקורו ונחגג החל מ762 לפנה"ס, שנת הקמת האימפריה הרומית בה הוחלט להפוך את ינואר לחודש הראשון (במקום מרץ, אשר היה החודש הראשון לפני כן ע"פ מנהג היוונים שהמציאו את הלוח), אז לא היתה נצרות, ישוע עדיין לא היה בתכנון, וגם סילבסטר לא. אין שום קשר בין חגיגות השנה החדשה לנצרות וזהו אכן חג חילוני שאין לו קשר לדת כלשהי, חג זה גם אוניברסלי משום שהלוח הגריגוריאני (כך הוא נקרא מאז הרפורמה האחרונה) מקובל היום על כל העולם.
 
את לא יודעת מי היה אותו סילבסטר?

סילבסטר היה צורר יהודים,היה הורג ומשמיד יהודים. עצם זה שיהודים חוגגים את החג הזה זה ממש אבסורדי,יוצאים לבלות ונהנים בחג שבעצם מסמל את האנטישמיות נגדנו. האם אנחנו יצאנו מדעתנו?מדוע עלינו לחגוג את החג הזה.תקראו לזה "השנה החדשה" או וואטאבר,אבל אל תשתמשו בשם של אותו צורר...
 

datiza

New member
סילבסטר

היה אפיפיור בימי הקיסר קונסטנטינוס.. אז כן הוא קדוש נוצרי.. וכן כל הקדושים הנוצריים קשורים איכשהו לרדיפת יהודים ופגיעה בם.. אז אם את אומרת לא לחגוג את הסילבסטר אז אל תחגגי גם את ולנטיין למשל. ה-31 בדצמבר הוא יום לציון קבורתו של סילבסטר שמת כמה ימי לפני כן.. רק קהילות קתוליות מסויימות מאוד מציינות את היום והחגיגות שלהם מתחילות עוד מתחילת היום הזה ולא רק בלילה. וכמו שאמרו כבר מעליי יש בלבול ביום ערב השנה החדשה לסילבסטר.. בדוגרי כולם חוגגים את כניסת הששנה החדשה וזה יצא שרק בארץ קוראים ליום הזה סילבסטר.. זהו אז פשוט תני לזה שם אחר ותצאי לחגוג.. למה לא בעצם? שנה חדשה סיבה מספיק טובה
 
למעלה