השגות
בס"ד יש מה להשיב על דבריך. 1.מי שהעלה את העניין זה MEMBER10. אני השבתי על תגובתו הנחרצת של טל המטפל שקבע בכזאת ודאות שיש איסור מוחלט ואמרתי שלדעתי זה דבר שצריך עיון, ולא כל כך בודאות ישר קובעים ש"אסור באופן מוחלט" וכמו שקבע הש"ך בכללי הפסיקה, ש"כשם שאסור להתיר את האסור,כך אסור לאסור את המותר" השאלה שלי היתה לגבי עיסוי ארוודה האם יש בו חשש עבודה זרה. 2.לגבי איסור יחוד - כבר התייחסתי לזה וזאת הבעייה הכי קלה פה. את האיסור הזה פותרים בהרבה דרכים ואם אני זוכר נכון, אני אומר זאת בזהירות ואל תלמדו מפה מעשה, יש פוסקים שמתירים אפילו אם הדלת סגורה כל עוד יש אנשים בחוץ. ולפי זה בספא או בבית שיש אנשים אין איסור יחוד. 3.לגבי נגיעה כבר התייחסנו לכך כל הדיון ועיקר איסור הנגיעה זה בנגיעה שהיא בדרך חיבה ותאווה. ראה ש"ך יו"ד סימן קצה. ראה גם שו"ת אגרות משה אה"ע ב, סי' יד. אוצה"פ ט, עמ' 26 ושו"ת אגרות משה יו"ד ב, סי' קלז. אוצה"פ שם. ויש מחלוקת בין גדולי הפוסקים האם נגיעה שאינה בדרך תאווה וחיבה מותרת לגמרי או שאסורה מדרבנן. ולמעשה מתירים הפוסקים מקרים רבים של נגיעה בהנחה שאינה נגיעה של חיבה, כמו לעניין האוטובוס שמובא שם באגרות משה וטיפול אצל רופא אפילו שאין סכנת נפשות. 4.לא הבנתי את דבריך. מה הקשר לדרכי האמורי? אולי בעיסוי ארוודה יש קשר וזה מה ששאלתי פה. אבל ממתי יש איסור בעיסוי מקצועי של רקמות עמוק,שיאצו? לא כל דבר שגויים עושים נאסר מדרכי האמורי, כמו שלא נאסור ללכת עם עניבה כי זה מנהג גוי. נכון שיש איסור "ובחוקותיהם לא תלכו" אבל יש לו גדרים שלמים שצריך ללמוד אותם ואינני מוצא קשר לעיסוי. 5.לא תנאף?! לא תחמוד?! במחילה מכבודו, מה הקשר? איסור לא תנאף כפי הידוע לי זה לבוא על אשת איש ח"ו. לא דיברנו פה על מכון ליווי, אנחנו מדברים פה על עיסוי מקצועי בלבד ע"י מטפלת מקצועית מוסמכת ללא קשר למין! וכן לגבי לא תחמוד. האם בטיפול אצל מטפלת המטופל חומד את המטפלת לעצמו? רוצה שהיא תיהיה אשתו? ממש לא מבין מה שייך להכניס פה את זה. 6.איסור הסתכלות אסורה - אכן צריך להיזהר. בפרט אם המטפלת לא לבושה צנוע. וזה לאו דוקא בטיפול. ברחוב לא חמור פחות מטיפול. במהלך העיסוי המטופל לא רואה כלל את המטפלת (הראש שלו בתור החור של המיטה). לפעמים לקראת הסוף המטופל מתהפך ואז באמת צריך להיזהר 7.דומני שאיסור זה של לא למלות פיו שחוק בעולם הזה הוא בעיקר ממידת חסידות. עיין שו"ת יביע אומר חלק ט סימן א 8.לא שמעתי על זה. זה אני צריך לבדוק כיוון שאני לא יודע. קשה לי להאמין שיש פה סרך איסור. 9.לגבי גדר שקבעו חכמים - דנו הפוסקים מה הדין באדם שהוא חסיד גדול שמכיר ביצרו האם הוא רשאי להקל בעניינים שלהמון העם אסורים. שהרי מצינו שרב אחא היה מרכיב כלה על הכתפיים ולרבי יוחנן שעשה מעשה אחר כיוון שהיו צדיקים גמורים והיו הנשים נראות להם כ"אווזים לבנים". ואכן דנו הפוסקים האם בזמן הזה יש אנשים כאלה וכו' ומה הדין באדם שמתגבר על יצרו. ולא נכניס לפה את כל הדיון והמסקנות. אבל לא תמיד הכלל שלך נכון ויש מקרים שבהם הכלל שלך לא פועל. בכל אופן מה הקשר לפה? לאיזה גדר התכוונת? ומכל מקום לא באתי להתיר עיסוי כזה וכל אחד ישאל רב במקרה שלו. דנו על העניין באופן תיאורתי