איור-ודה

forestdevil

New member
לא... הרפואה הסינית ממש רחוקה מאלים וחצאי חיו

לא יודע מאיפה הבאת את זה. היא לא התחילה ככה ולא בטיח.
 
או קיי

מבלי לזלזל חלילה בידיעותך, אני ממליץ לך ללמוד את ההסטוריה הסינית על בוריה ולהגיב על התשובה הזאת שוב. שיהיה שבוע טוב. נ.ב פשוט מאוד לפתוח ספרי הסטוריה סינים וללמוד, אפילו לא צריך להיות ידען גדול בשביל זה.
 
שים לב לתשובתו

"היות שמדובר בטיפול רפואי, והיות שישנם אחרים נוכחים בחדר" הטיפול שמתיר הרב הינו טיפול רפואי שנעשה בצורה רפואית, רוב הסיכויים שטיפול כזה לא יהיה דומה לטיפול מפנק בחדר סגור עם נרות שאתה לבד עם המטפלת לאור נרות ובריחות קטורת.
אני דיי בטוח שלא תמצא תשובה שתספק אותך כ"כ. לא ניתן שגבר יקבל טיפול אינטימי (בעיסוי) ממטפלת. צר לי
 

ben zion

New member
נו..

בס"ד נכון, עיסוי רפואי שנעשה בצורה רפואית. האם עיסוי רקמות עמוק אינו עיסוי רפואי שנעשה בצורה רפואית?! זה העיסוי הכי רפואי שיש (אחרי שיאצו) ופה בדיוק החילוק בין ארוודה ושוודי לבין הרקמות עמוק. רקמות עמוק זה עיסוי רפואי שנעשה למטרה רפואית ולגבי הצורך שיהיו אנשים נוכחים בחדר, זה כדי שלא יהיה איסור יחוד. ואת איסור יחוד אפשר לפתור בדרכים נוספות, דומני שאם משאירים את הדלת קצת פתוחה ויש עוד אנשים בסביבה זה בסדר. או שכל רגע מישהו יכול לפתוח את הדלת יתכן שאפילו אם משאירים את הדלת סגורה רק שיש עוד אנשים בבית/בספא אז זה כבר אין איסור יחוד.
 
אנחנו הולכים סחור סחור

אחי היקר, חבל סתם על השירשור המיותר. נדמה לי שהבנו אחד את השני ...
אין דבר כזה עיסוי רפואי יותר. ההבדל בין שוודי לרקמות עמוק זה סיגנון העיסוי והכוח שמופעל על גופו של המטופל. כל סוג עיסוי למעשה הוא רפואי. לגבי איסור יחוד, אתה צודק בהחלט. אתה יכול לעשות את זה אצלך בבית כשיש משהו בבית ולהשאיר את הדלת פתוחה.(אני אישית לא חושב שיש היתר, אבל לשיקולך) בכל מקרה, עדיין לא ברור לי למה להתעקש על מטפלת? תזמין לך מטפל ותגמור את כל הסיפור...
 

ben zion

New member
או קיי

אכן הבנו אחד את השני. אולי אתה צודק. אגב, לא כל עיסוי הוא עיסוי רפואי. האם אירוודה הוא עיסוי רפואי? האם טנטרה הוא עיסוי רפואי?
 
אכן

תחשוב ... ישנם אנשים שעובדים כל יום בלחץ אדיר. תסכים איתי שלחץ מזיק לבריאות מאוד. עיסוי כמו שוודי, אירוודה וכד'. יגרום להם לרגיעה גדולה מאוד. דבר שימעיט את העומס הנפשי שלהם. זה אכן מרפא בפן הנפשי. מעבר להזרמת דם שיש בכל עיסוי. שהזרמת דם מועילה בפן הפיזי.
 

ben zion

New member
או קיי

בכל זאת זה עיסוי הרבה פחות רפואי מהרקמות עמוק. בכל אופן נראה שמיצינו את העניין...תודה רבה לך
 

ben zion

New member
יש טיפול תענוג ויש טיפול רפואי

ארוודה זה טיפול למטרות תענוג ורקמות עמוק טיפול רפואי גם הרגעה נפשית ע"י אישה זה סוג של תענוג. ואילו אדם שיש לו כאבי גב או שרירים תפוסים או בעיות אחרות שהוא סובל מהם עבורו טיפול רקמות עמוק יותר נחשב לטיפול רפואי בכל אופן לא באתי לומר שעיסוי מאשה זה מותר. MEMBER10 התחיל את הדיון בנושא ואני הגבתי על קביעתך החד משמעית שזה איסור מוחלט ואמרתי לשדעתי בטיפול רפואי ובפרט שאין איש זה דבר שצריך עיון ולמעשה כל אחד ישאל רב. ובכל אופן מיצינו את העניין. תודה רבה
 

חן M

New member
../images/Emo8.gifפיתרון למקרי סחור סחור

מערכת המסרים האישית
 

חן M

New member
אני אקצר זאת בזה

שאם הינך משתייך למגזר דתי/חרדי מה שנהוג הוא שבחורה מבצעת עיסוי לבחורה וגבר לגבר. טל המטפל ענה לך בצורה עיניינית ויפה ואין הרבה מה להוסיף על כך , אני לא כ"כ עוסק בעינייני דת והלכות ולכן אני לא מוצא טעם להרחיב על נושא זה כי אני לא איש המקצוע המתאים ולשם כך יש לך את הרב בו אתה יכול להיוועץ.
 

uty76

New member
וואללה שיחקתם אותה

האיסורים שאדם דתי עובר כאשר הוא מקבל עיסוי מאישה (רשימה חלקית): 1. איסור ייחוד 2. איסור נגיעה 3. דרך רשעים (במקום שיכול להיקרא צדיק אל יקרא רשע - וודאי שיכול לקבל גם מגבר) 4. דרכי האמורי (שאין עיסוי יהודי אלא כולם מעמים עובדי אלילים שעליהם נאמר לא תקרב) 5. במקרה שמדובר בנשואה, איסור אשת איש ואיסור לא תחמוד - שניהם מעשרת הדברות (אחד בגדר והשני עצם האיסור ממש) 6. איסור הסתכלות אסורה 7. איסור "אל ימלא פיו שחוק בעולם הזה" - לאחר שחרב בית המקדש יש למעט בהנאה ולכן אסרו למשל על שמיעת כלי שיר לאחר שבית המקדש חרב, ונראה ברור שגם עיסוי לשם תענוג יהיה אסור לפי בגלל אותה הסיבה. 8. אביזרייהו דה עבודה זרה - הנאה מדברים המשמשים את העבודה הזרה למרות שלא משמשים באותו העניין (קרי העיסוי) אלא להנאה, למשל: איסור הרחת תקרובת (קטורת) של עבודה זרה, מוזיקה "מרגיעה" משמשת גם לפולחן ומשם מקורה, בגדים לבנים דווקא ועוד... 9. פריצת גדר שקבעו חכמים - גם אם אתה גיבור גדול הגזירה היא על הציבור, ואל יפרוש אדם מהציבור (איסור שעונשו חרם ונידוי משני העולמות) בקיצור, כל מה שהתורה הרחיקה היא דווקא מאותם הדברים שהלב חומד. ואל יאמר לא איפשי לאכול חזיר, לא איפשי ללבוש כלאים אלא איפשי ואיפשי והמלך אוסר עלי. מותק, אם אתה רוצה משהו פשוט תעשה כי אתה רוצה. מקומם אותי מאד שאתה חש צורך לגייס את היהדות וגם את הרבנים וגם את אלוהים - וכל זה למען התאוות שלך. תתבגר! לא הכל מסתדר עם היהדות! אם החלטת זאת סיבה להימנע - אז תימנע! ואם לא אז שוב אין צורך לגייר עולם ויציריו בשביל עיסוי של שעה וחצי.
 

ben zion

New member
השגות

בס"ד יש מה להשיב על דבריך. 1.מי שהעלה את העניין זה MEMBER10. אני השבתי על תגובתו הנחרצת של טל המטפל שקבע בכזאת ודאות שיש איסור מוחלט ואמרתי שלדעתי זה דבר שצריך עיון, ולא כל כך בודאות ישר קובעים ש"אסור באופן מוחלט" וכמו שקבע הש"ך בכללי הפסיקה, ש"כשם שאסור להתיר את האסור,כך אסור לאסור את המותר" השאלה שלי היתה לגבי עיסוי ארוודה האם יש בו חשש עבודה זרה. 2.לגבי איסור יחוד - כבר התייחסתי לזה וזאת הבעייה הכי קלה פה. את האיסור הזה פותרים בהרבה דרכים ואם אני זוכר נכון, אני אומר זאת בזהירות ואל תלמדו מפה מעשה, יש פוסקים שמתירים אפילו אם הדלת סגורה כל עוד יש אנשים בחוץ. ולפי זה בספא או בבית שיש אנשים אין איסור יחוד. 3.לגבי נגיעה כבר התייחסנו לכך כל הדיון ועיקר איסור הנגיעה זה בנגיעה שהיא בדרך חיבה ותאווה. ראה ש"ך יו"ד סימן קצה. ראה גם שו"ת אגרות משה אה"ע ב, סי' יד. אוצה"פ ט, עמ' 26 ושו"ת אגרות משה יו"ד ב, סי' קלז. אוצה"פ שם. ויש מחלוקת בין גדולי הפוסקים האם נגיעה שאינה בדרך תאווה וחיבה מותרת לגמרי או שאסורה מדרבנן. ולמעשה מתירים הפוסקים מקרים רבים של נגיעה בהנחה שאינה נגיעה של חיבה, כמו לעניין האוטובוס שמובא שם באגרות משה וטיפול אצל רופא אפילו שאין סכנת נפשות. 4.לא הבנתי את דבריך. מה הקשר לדרכי האמורי? אולי בעיסוי ארוודה יש קשר וזה מה ששאלתי פה. אבל ממתי יש איסור בעיסוי מקצועי של רקמות עמוק,שיאצו? לא כל דבר שגויים עושים נאסר מדרכי האמורי, כמו שלא נאסור ללכת עם עניבה כי זה מנהג גוי. נכון שיש איסור "ובחוקותיהם לא תלכו" אבל יש לו גדרים שלמים שצריך ללמוד אותם ואינני מוצא קשר לעיסוי. 5.לא תנאף?! לא תחמוד?! במחילה מכבודו, מה הקשר? איסור לא תנאף כפי הידוע לי זה לבוא על אשת איש ח"ו. לא דיברנו פה על מכון ליווי, אנחנו מדברים פה על עיסוי מקצועי בלבד ע"י מטפלת מקצועית מוסמכת ללא קשר למין! וכן לגבי לא תחמוד. האם בטיפול אצל מטפלת המטופל חומד את המטפלת לעצמו? רוצה שהיא תיהיה אשתו? ממש לא מבין מה שייך להכניס פה את זה. 6.איסור הסתכלות אסורה - אכן צריך להיזהר. בפרט אם המטפלת לא לבושה צנוע. וזה לאו דוקא בטיפול. ברחוב לא חמור פחות מטיפול. במהלך העיסוי המטופל לא רואה כלל את המטפלת (הראש שלו בתור החור של המיטה). לפעמים לקראת הסוף המטופל מתהפך ואז באמת צריך להיזהר 7.דומני שאיסור זה של לא למלות פיו שחוק בעולם הזה הוא בעיקר ממידת חסידות. עיין שו"ת יביע אומר חלק ט סימן א 8.לא שמעתי על זה. זה אני צריך לבדוק כיוון שאני לא יודע. קשה לי להאמין שיש פה סרך איסור. 9.לגבי גדר שקבעו חכמים - דנו הפוסקים מה הדין באדם שהוא חסיד גדול שמכיר ביצרו האם הוא רשאי להקל בעניינים שלהמון העם אסורים. שהרי מצינו שרב אחא היה מרכיב כלה על הכתפיים ולרבי יוחנן שעשה מעשה אחר כיוון שהיו צדיקים גמורים והיו הנשים נראות להם כ"אווזים לבנים". ואכן דנו הפוסקים האם בזמן הזה יש אנשים כאלה וכו' ומה הדין באדם שמתגבר על יצרו. ולא נכניס לפה את כל הדיון והמסקנות. אבל לא תמיד הכלל שלך נכון ויש מקרים שבהם הכלל שלך לא פועל. בכל אופן מה הקשר לפה? לאיזה גדר התכוונת? ומכל מקום לא באתי להתיר עיסוי כזה וכל אחד ישאל רב במקרה שלו. דנו על העניין באופן תיאורתי
 

0 אור 0

New member
עיסוי איורוודי

חשוב אולי להדגיש כי עיסוי איורוודי אמיתי אינו דומה בכלל למה שמקבלים בספא בתור עיסוי איורוודה, בעיסוי האמיתי יש התאמה של סוג הטיפול ושל השמן לטיפוס של המטופל, הטיפול עצמו ככלל הוא טיפול מאד נמרץ ואקטיבי, לא הליטופים הארוכים של שעה במקבלים בספא. טיפול "סטנדרטי" כולל אבחון קצר, פילינג צמחים, עיסוי וניסוך שמן ו/או עיסוי ראש בישיבה. בהודו עושים את העיסוי בעירום מלא וכולל מגע בכל הגוף, בארץ אנו כרגיל נוהגים להשאיר את המטופל בתחתונים ומתוותרים על המגע באיזור הישבן, וכמובן על טיפול באיזור החזה לנשים. אני לא מטפלת באיורוודה אצלי בבית, כי הלוגיסטיקה מסביב וכמות השמן אימתנית, אבל לקחתי המון תנועות טובות שאני משלבת בעיסוי הרגיל. ולשאלותיך - 1. לגבי התורה: אין הבדל בין עיסוי איורוודי לעיסוי אחר - אם התורה מתירה אחד אז ודאי תתיר את השני. על 2 כבר עניתי בפירוט למעלה 3. העיסוי הוא חלק משיטת הרפואה ההודית שיכולה לטפל בבעיות רבות, בעיסוי עצמו מטפלים בעיקר בבעיות שרירים ובעיות מתח, ונוגעים רק בצורה שטחית בבעיות עמוקות יותר.
 
למעלה