איך לבשר לילד בן 3.5 על צליאק?

איך לבשר לילד בן 3.5 על צליאק?

היי,
חדשה פה..
אשמח לשמוע מכם ההורים שבישרו, ומאלו שבישרו להם, מה נעים ומה פחות ואיך אפשר להציג את הבשורה בצורה נעימה לילד חכם מאוד. אבל עדיין ילד.
מחר בבוקר אאנחנו עושים את הגסטרסקופיה והביופסיה, אבל מבדיקות הדם והתסמינים הרבים אין כל כך ספק שמדובר במחלה.
יותר חוששת מהדיבור סביב המגבלה, מאשר סביב הפן התפעולי...
תודה רבה שאתם פה.
נועה
 

d a p h n a

New member
אין לי ילד צליאקי, אבל יש לי בעל צליאקי וילד בן 5.5

אני מוצאת שילדים (אפילו קטנים), הם די אינטליגנטיים, ויכולים להבין דברים די מורכבים אם מסבירים להם. לכן במקרה הזה הייתי אומרת לו ישירות שיש לו משהו בבטן שגורם לו להרגיש לא טוב כשהוא אוכל דברים מסויימים, ושלכן הוא לא יאכל אותם, ואז הוא יהיה בריא וחזק.
&nbsp
אפשר גם להסתכל באחד מהספרים האלה של "גוף האדם לילדים" שיש (יש מיליון גרסאות). אני יודעת שלפחות בחלקם יש ממש ציור של הסיסים בקיבה, ופעם כשהסתכלתי על זה עם הילד שלי (כשהוא היה בערך בן 4) הסברתי לו שכאבא אוכל גלוטן, הסיסים האלה נהיים שטוחים ואז הם לא מקבלים את הדברים הטובים שהם צריכים לקבל מהאוכל, אבל אם הוא לא אוכל גלוטן אז הסיסים עובדים יפה. זה הותיר עליו רושם והוא עד היום זוכר את זה.
&nbsp
יש גם ספר ילדים שכתבה אחת ממשתתפות הפורום הזה: "העוגה המיוחדת של רוני".
&nbsp
כמו שכנראה תגלו בקרוב, אפשר לחיות חיים מאוד מלאים, עשירים וטעימים עם צליאק. יש תחליפים כמעט להכל. זה דורש קצת הערכות והכנה, אבל אין סיבה שהילד ירגיש תחושת "חסך", ולכן במקום לדבר במונחים של "מגבלה" או "מחלה", עדיף לדבר במונחים של בריאות: שכשהוא לא אוכל גלוטן, הוא בריא וטוב לו. אני גם יכולה להעיד מחברים שלי שיש להם צליאק מגיל מאוד צעיר, שלרובם יותר קל מאנשים כמו בעלי שאובחנו בגיל מבוגר, כי הם פשוט לא זוכרים את הטעם של גלוטן. בעלי עדיין מדי פעם מפנטז (אחרי יותר מעשר שנים בלי גלוטן) על הטעם של פיצה גלוטנית אמיתית או לחם טרי שיצא מהתנור. אבל אותם חברים שלא אכלו גלוטן מאז גיל שלוש, להם זה לא חסר כי הם לא זוכרים מה זה.
 
למעלה