איך להקל על מתיחות העור בהריון?

asalmon

New member
איך להקל על מתיחות העור בהריון?

אני בחורה רזה מאוד ונמצאת בתחילת החודש החמישי להריוני הראשון. לאחרונה, הרגשת המתיחות בעור באיזור המותניים והבטן גורמת לי אי נוחות רבה. האם למישהי יש המלצות ספציפיות על קרמים/שמנים וכד` להקלה. כמו כן, אומנם לא הופיעו סימני מתיחה אך האם ישנן דרכים להפחית את התופעה לכשתופיע? בתודה מראש, נירית.
 

michal haramati

New member
מתיחות העור בהריון וסימני מתיחה

נירית שלום, קודם כל מזל טוב על ההריון. החודש החמישי הוא תקופה משגעת ולדעתי היפה ביותר בהריון. עדיין לא כבד מידי וכל התחושות הראשוניות, הפחות נעימות, כבר חלפו להן. בטח עברת את מרבית הבדיקות וזה הזמן להנות מההריון בכייף. לשאלתך - יש קרמים שונים בשוק למריחה על איזור הבטן ועל האיזורים הנמתחים והגדלים כתוצאה מההריון כגון - חזה, ירכיים וכדומה. ישנם קרמים תוצרת הארץ, אותם ניתן להשיג בפארמים השונים, אך לדעתי הם שומניים מידי לאקלים הישראלי. ישנו קרם שאני השתמשתי בו שהוא דוקא מתוצרת חוץ - של חברת וישי והוא מיועד במיוחד נגד סימני מתיחה לנשים בהריון(בארץ הוא יקר - עדיף לבקש ממשהו שחוזר מאירופה שיקנה לך). הוא קרם קליל ונעים אותו מרחתי כל פעם לאחר המקלחת, אפילו פעמיים ביום. לקרם מצורפים שרטוטים על האופן שבו יש למרוח את הקרם - תנועות סיבוביות, כיוון התנועה וכדומה. אני תליתי את השרטוטים באמבטייה וממש הקפדתי עליהם. לא היו לי כלל סימני מתיחה, לא בהריון ולא לאחריו. יש רופאים שסבורים ששום קרם לא עוזר אך לדעתי ודאי שזה לא מזיק. מריחת הקרם היא גם חלק מרגעי הפינוק שלנו...גם אני חשתי שהבטן שלי הולכת להתפוצץ וממש להיקרע - זה נורמאלי ואין לך מה לדאוג. פשוט הצטיידי בקרם מתאים - ותהני. אגב, אפשר גם למרוח שמן תינוקות או שמן נבט חיטה לפני המקלחת.לבחירתך. וכמובן - גם לאחר הלידה, שתבוא במזל טוב, רצוי להמשיך ולמרוח את הקרמים כי הגוף עדיין משתנה (והפעם מצטמק) ולכן יש לעסות את האיזורים הבעייתיים. שלך, מיכל.
 
בתשובה לשאלתך

קודם כל כאמור, מזל טוב. שיעבור לך בקלות. לפי המלצת חברה אני משתמשת בקרם ליידי פצפון של ד``ר פישר והוא די נעים לי. לאותה חברה אגב, כבר שש שנים אחרי הלידה הקרם מאד הועיל ואין לה שום סימנים היום (גם היא אגב מאד מאד רזה). אגב, בנוגע למה שמיכל המליצה על שמן נבט חיטה, אני דוקא חושבת שהשמן הזה מייבש. הוא טוב להזנת העור אבל לא כתחליף לקרם גוף. שמעתי על שמן רוז היפ שגם עוזר אבל בנוגע לזה לא יכולה להעיד מניסיון. בכל מקרה - הציצים לא יהיו אותם ציצים, גם המתניים לא, שלא לדבר על מיליון דברים משתנים. אני מאחלת לך מעומק הלב הריון קל ואעפ``י שעוד חזון למועד לידה מוצלחת.
 
למעלה