אין לי מושג אם אתם הכתובת, אבל..

אין לי מושג אם אתם הכתובת, אבל..

והשאלה נשאלת "באישור" האיש שלי
יאללה. נשאל. בעלי חולה אפילפסיה עוד מגיל 14 בעקבות בעיטה שקיבל בראש במהלך אימוני קראטה. בעזרת טיפול תרופתי שוטף, ההתקפים שהוא מקבל הם מסוג פטיט-מאל. ולענינינו. האם התקפים אפילפטיים במשך שנים ארוכות ולקיחת תרופות מדכאות התקפים עלולים לפגוע בתפקוד המיני? פגיעה זה אומר: זיקפה חלקית מאוד, שפיכה ממצב של זיקפה חלקית מאוד, שפיכה מהירה, וכו´.. בעיות פוריות - ממש אין. דווקא להיפך. מה שכבר יוצא, זרעונים טורבו, ויעידו שש הריונות וארבעה ילדים בריאים, כולם בפרק זמן של חמש שנים
. אבל האימונים!!! האימונים בין לבין הם הפרובלמטיים. אני חייבת לציין שבתחילת נישואינו - לא היתה בעיה שכזו. המצב התדרדר קשות במהלך השנים. הוא נפגע בעוד תחומים (זכרון, יכולת דידקטית ועוד) רק שאנחנו לא יודעים אם "לשייך" את גם הפגיעה בכוח הגברא להתקפים. חשק - יש לאיש. רק שהאינסטרומנט מכזיב. ניסינו ויאגרה לאחרונה. 50 מיליגרם. זה עזר חלקית מאוד. רק הקשה קצת יותר את הזיקפה אבל לא "האריך זמנים" או איפשר התאוששות חוזרת "כפי שהובטח". האורולוג שנתן לנו את הויאגרה המליץ להגדיל את הכמות ל- 100 מיליגרם. זה מתחיל להפחיד אותי.. הכמויות.. אז זהו. אלו שתי השאלות הקטנטנות. האם באמת אלו ההתקפים שגורמים לירידה ברמת התפקוד המיני והאם יש סכנה בויאגרה בכמויות שהומלצו.
 

alfalf

New member
סבלנות

אני בטוח שהמומחים יגיעו תכף, ... הנה אני רואה אחד מגיע :)
 
אפילפסיה ותפקוד מיני

בהחלט יש קשר וחשוב לכן שתכתבו לנו מהן התרופות שבן זוגך לוקח במהלך השנים ואם החליפו לו תרופות ממה למה החליפו ומה המינון שהוא מקבל. לגבי הויאגרה - אם אין סכנה לקחת 50 מג´ לא קיימת סכנה לקחת גם 100 מג´. כך שאם הרופא שהמליץ לכם על הויאגרה ידע על התרופות אותן לוקח בן זוגך אין מניעה שתעלו מינון. אבל לפני שתעלו מינון כמה פעמים השתמשתם ב - 50 מג´ לפני שהחלטתם שזה לא עוזר מספיק? יש מקום לנסות כמה פעמים. ועוד, ויאגרה לא אמורה להשהות שפיכה ואין לצפות ממנה לכך ויאגרה נועדה רק לשפר את הזקפה. אני מצפה לפרוט התרופות ואז דר´ חרותי יוכל לענות בצורה עוד יותר מדויקת.
 
תודה ../images/Emo13.gif

התרופות שאישי לוקח הן: 1500 מ"ג טריל (טגרטול) ו- 1750 סברילן. מאז גיל 14 החליף כמה וכמה פעמים עד למציאת המינון הנכון. עם התרופות והמינון הנוכחי הוא כבר כשבע שנים. על פי הרופא המטפל - המינון הזה הוא האופטימלי ואין צורך לשנותו. המינון הנוכחי משיג את התוצאות הטובות ביותר לתפקוד שוטף, ז"א התקפים קלים יותר ולעיתים רחוקות יותר. כבר יידעו אותנו שלא יהיה מצב בו לא יהיו התקפים כלל. הנכות היא מאה אחוזים וקבועה. בויאגרה השתמשנו פעמיים. שתי הפעמים הניבו אותן תוצאות. תודה על העזרה צוות-חמד
 
אה. כן.

שאלת איזה תרופות השתנו - בעבר לקח (במשך שנים ארוכות) טגרטול ובנוריד. בתקופת המעבר לקח את כל השלושה. טגרטול, בנוריד וסברילן. לאט לאט הורידו לו לגמרי את הבנוריד. כשנישאנו והתחלנו בחיינו המשותפים, היה עוד על המינון הקודם. הבעיה היתה שעוצמת ההתקפים ותכיפותן היתה קשה מידי. עם המינון הנוכחי המצב הרבה יותר טוב. מבחינת ההתקפים.. אני לא יודעת אם לשייך את הבעיות שצצו לתרופות או להתקפים עצמם הפוגעים במוח במשך השנים.
 
אפילפסיה ותפקוד מיני ../images/Emo127.gif

פסיפלורה שלום וסליחה על התמהמהות התשובה, הנשלחת אלייך ישירות מהמרפאה. אכן - כפי שענתה לך רונית יתכן קשר בין אפילפסיה לבין הפרעות בתפקוד מיני. עם זאת, ההשפעה של התרופות אותן נוטל בעלך על התפקוד המיני זניחה. תרופה אנטי-אפילפטית שידועה בהפרעות שהיא גורמת בתפקוד המיני היא פירימודין, והשימוש בה אינו רב. לא רלבנטי לגביכם. קשה לי להאמין שנזק מוחי מצטבר (כפי שעולה מהדרדור הקוגניטיבי שאת מתארת) יגיע לדרגה כזו בה מתרחש כשל זקפתי. צריך נזק מוחי די נרחב על מנת להגיע לכך. לגבי הכשל הזקפתי החלקי - לא ציינת האם קיימים גורמי סיכון אחרים, כגון, בן כמה הוא בכלל? מחלות אחרות? האם הוא נוטל תרופות אחרות? האם הבעיה הזקפתית קיימת כל הזמן? מה עם זקפות הבוקר? מה קורה באוננות? וכדומה. אולי בכלל הבעיה בשל גורם אחר. לגבי שפיכה מהירה - הגורם העיקרי לבעיה זו - פסיכוגני. תוכלי ללמוד יותר על כך בתשובה קודמת שלי (השתמשי במנוע החיפוש). ברור שלאפילפסיה השפעה גם על הנפש, על דימוי הגוף ועל עוד מדדים שהם לכשעצמם ישפיעו על מיניותנו. לגבי ויאגרה - אין בעיה להעלות את המינון ל- 100 מ"ג. רצוי לנסות כל מינון מספר פעמים לפני שמחליטים אם עבד או לא, ולהקפיד על הוראות השימוש. אין מה לפחד מ- 100 מ"ג - זה מינון אפקטיבי ומקובל.
 
תודה מקרב לב על התשובה, דר´ ../images/Emo13.gif

קיבלתי תשובה כמעט מלאה לשתי השאלות. עכשיו, כשה.. "תירוץ" של תרופות וההתקפים יורד - ממשיכים הלאה לטפל בבעיה..
 
למעלה