אני חושש משרות חלקי בצה"ל, מה ההשלכות?

anonimus1989

New member
אני חושש משרות חלקי בצה"ל, מה ההשלכות?

אני יודע שזה לא מעניין אף אחד אבל בגלל שאני כל כך רציתי לשרת בצה"ל, אני חייב לעצמי לתת את ההסבר. התגייסתי לפני 3 חודשים ואני לא ממש מסתדר עם המערכת. חרדות, התקפים, דיכאונות (למשל לפני שבוע הוצאתי גימלים ועדיין הייתי בדיכאון כל השבוע), לחץ דם עלה משמעותית וכל מיני כאלה. הייתי כבר אצל פסיכיאטר ופינו אותי כמה פעמים באמבולנס, קיבלתי 45 נפשי בגלל שאמרתי שאני כן רוצה לשרת. עכשיו אני אמור לעשות קורס של חודש עם לינה בבסיס, אני לא מסוגל ללון בבסיס למרות שהסברתי לפסיכיאטר ולמרות קשיי ההסתגלות שלי (נעדרתי כמעט שנה מהלימודים עקב קושי מעבר מסגרתי). בקיצור אני כבר מיואש, נורא רציתי לעשות צבא, אבל אני לא ממש מצליח ואני מתחיל להשלים עם היציאה, מחר אני אמור להגיע לבסיס ל12 ימים בלי לחזור הביתה ואני לא רואה את עצמי עובר את זה בשלום. שבוע שעבר קרה איזה מקרה שרצו שאני אשאר בבסיס בלילה ובגלל שעברתי כבר התקפי חרדה והתרעתי את המפקדים שיצטרכו לפנות אותי לבית חולים(מה שבאמת קרה בסוף), רוצים בכלל להעלות אותי למשפט על התחזות. בקיצור, המערכת הזאת גדולה עליי אז רציתי לשאול אם המצב שלי לדעתם זה המצב הסטנדרטי של אנשים שיוצאים על 21, או שאני אמור להמשיך לנסות. אולי יש תפקידים שאני כן אוכל לעשות, כי ההורים גם לוחצים עליי להמשיך. ואם לא אמשיך, מה ההשלכות על החיים שלי. אני אדם עם שאיפות ומטרות. ואנשים שכבר השתחררו, מה רשום לכם בתעודת שחרור, רשום שזה בגלל משהו פסיכיאטרי וכאלה? מי יעסיק אותי אם השתחררתי כי אני פסיכי? מקווה שזה הפורום המתאים. שבת שלום.
 

Ambious

New member
תראה בגדול יש תפקידים קלים יותר ותמיד אפשר

לבקש העברה לתפקיד נוח יותר מבחינת שעות, מיקום, לינה, וכו'. גם תמיד אפשר לבקש הקלות מיוחדות שיעזרו לך לסיים את השירות עד סופו. לצאת מהצבא צריך להיות מוצא אחרון, אחרי שבכל זאת ניסית הכל ואתה רואה שלא עוזר שום דבר. אם וכאשר תעשה את זה, תהיה מוגבל מכמה בחינות: לא תוכל לעבוד במוסדות ממשלתיים (לא הפסד ענק), לא תוכל לעבוד במשטרה או בשירותי ביטחון אחרים (אלא אם כן תכננת קריירה ברפאל - לא הפסדת הרבה), ויתכן שתידרש לעבור מבדקים פסיכיאטריים בפעם הבאה שתצטרך לחדש את רשיון הנהיגה שלך (למרות שלא מדובר בשום דבר רציני, בסך הכל דרך של המדינה לסחוט ממך עוד 400 שקל - והרוב הגדול מאד של האנשים מקבלים את הרשיון שלהם בלי שום בעיה). בכל מקרה, אני מאחל לך שתמצא את מקומך בצבא ותסיים את השירות שלך בצורה הטובה והנוחה ביותר. אני ממליץ לך אולי לבקש אפילו טיפול תרופתי - הצבא מממן לעיתים קרובות יותר מכפי שנדמה טיפול תרופתי בנוגדי דיכאון וחרדה, שפשוט יכולים להפוך את המצב שלך על פיו.
 

EgeBamayasi

New member
שטויות

אפשר לעבוד במקומות ממשלתיים, גם במשטרה, ממש חבל שאתה מטעה אנשים ככה
 

Ambious

New member
אני רק אומר מה שאמרו לי בצבא כשהשתחררתי

וגם מנסיון כמתנדב במשטרה שניסה להתקדם הלאה לרמה של שיטור ולא נתנו לי בגלל שהייתי צריך לחתום על ויתור סודיות רפואית ואז הכל התגלה.
 

EgeBamayasi

New member
למקומות ממשלתיים

אין שום גישה לפרופיל הצבאי שלך, חוץ ממשרד התחבורה ומשרד הבטחון והחוק תקף לגבי כל המקומות האלו כמו שהוא תקף לגבי כל מקום עבודה אחר במגזר הפרטי. לגבי המשטרה, אתה יכול להגיד שגישה לסודיות הרפואית שלך תפגע בכל סוג של אדם ולאו דווקא באנשים שיצאו מהצבא מסיבות נפשיות, זה יכול לפגוע גם באדם שיצא מסיבות פיזיות או גם מאדם שהוציא פרופיל נפשי 64 או 45, כמו מה שרבים עושים. בכל מקרה, האפליה מכל הסוגים האלו היא לא חוקית, ככה שאתה לא יכול להפנות את האצבע על איזשהו דפוס שהם באופן גורף לא מקבלים 21 נפשי. בנוסף לזה, כל אדם אם איזשהי התמקצעות מסוימת, גם אם הוא מאוד בינוני והוא יסכים ללכת למשטרה, המשטרה תקפוץ עליו, נראה לי אפילו אם הוא מכר מידע לסורים. אני לא בטוח שהפרופיל הצבאי הוא חלק מהסודיות הרפואית, אם ידוע לך שזה כן, אני אשמח אם תפנה אותי למסמך או לכתבה שמוכיחים זאת ודרך אגב, כשאני השתחררתי מהצבא אמרו שזה לא יפגע לי בשום דבר בחיים, שמלא מצליחים בלי קשר לצבא ושאני אוכל לעשות רישיון לנשק ונהיגה, וזה בא מהמבס והקבנית גם יחד, עוד לפני הפסיכיאטר (משמע- היה סיכוי לשנות את דעתי עם מיתוסים על 21). ולמה הם החליטו לשפוך את האמת ולהפסיק עם ההפחדות? כי זה מה שקרה שהאמא הפולנייה שלי הציקה להם שהיא רוצה שיציאו אותי על הברכיים ולא על הנפשי. אז פשוט הורידו אותה מהגב שלהם ואמרו לה "זה לא משנה!"
 

gogoit

New member
ונוסף למה שכבר נכתב

בתעודת השחרור לא כתוב לך שום דבר על פסיכיאטרי, כתוב פרופיל 21 רפואי, שזה בשביל מעסיקים יכול להיות אלרגיה קשה בדיוק כמו זה יכול להיות משהו נפשי. וכיום למקרה שלא ידעת- לא חוקי לשאול את הפרופיל הצבאי שלך... מי שיכול לדעת- לא ישאל אותך. הוא ישיג לבד.
 

DROR 123

New member
גם כן נמצא באותה הדילמה

אני משרת בצבא מזה כשנה וחצי.....כבר עברתי כמה וכמה מקומות וכעת אני שוקל בכובד-ראש את האופציה של יציאה מהצבא......האם חוץ מערך נמוך של המענק והפקדון אקבל את כל הזכויות של חייל משוחרר?...והאם בנוסף לכל ההגבלות שפורטו כאן ישנם עוד מגבלות נוספות שפחות ידועות?....אני באמת רוצה לדעת עוד מידע על הנושא משום שבבוא-העת הוא יעזור לי לדעת לאן להמשיך...תודה מראש
 

Ambious

New member
הזכויות שלך יהיו זהות לחלוטין לאלה של חיילים

משוחררים, כי אתה תהיה חייל משוחרר לכל דבר. כפי שכתבת - ההבדל היחידי הוא גובה המענק והפקדון.
 

anonimus1989

New member
חלקכם טועים

למרות שאני שאלתי את השאלה, אני יודע בבירור שהמון מקומות עבודה(גם מאנשים משוחררים, ויש כבוד לצעירים שהשתחררו, אבל הזמן אומר את שלו) מבקשים ויתור סודיות רפואית, אם אתם רוצים לתת תתנו, אם לא אז חפשו עבודה במקום אחר. חוקי או לא חוקי זה לא הרעיון, עובדתית המון עושים את זה. ואני מבין שחלקכם חושבים שאני צריך להמשיך לנסות, גם אני חושב כך במידה מסוימת. אבל אף אחד לא ממש מבין אותי ובכל זאת שמו אותי בקורס עם לינת בסיס, גם לקצין מיון הסברתי את זה(אחרי שקיבלתי 45) ובכל זאת תקעו אותי שם בגלל שאני בקבוצת איכות גבוהה. אני כן ניסיתי, מחר לראות קב"נית במיידית אני לא מאמין שאני אוכל בכל מקרה, בקיצור הסתבכתי. חשבתי על עריקות אבל זה פיתרון זמני בלבד, בדיוק כמו הגימלים שאני מוציא בחודש האחרון.. אני מרגיש בודד במערכת עויינת. מה הן הזכויות של חייל משוחרר?
 
תקשיב...

אני לא יודע אם קראת את ההודעה האחרונה שכתבתי בפורום תראה זה היה לפני כמה ימים... חשוב שתקרא אותה!!! בהקשר לכל התהיות שלך.. אם בודקים אם לא בודקים... שוב. במקומות ממשלתיים ביטחוניים \ משטרה \רפא"ל\משרד החוץ\ביטוח לאומי\בתי חולים ממשלתיים\חברות אבטחה\דואר\לשכת התעסוקה.. ויש עוד קצת... אז כן מבקשים כדי לראות מה אתה ומה עשית וכו'. חוצמזה שיש להם את הזכות לבקש... אתה הולך לעבוד בשורות המדינה רוצים לראות מה העבר שלך ומה עשית... (ד"א בטופס שיחרור לא כתוב בכלל מספרים ופרופילים וזה..) עכשיו בקשר לזה שאם יקבלו אותך לעבודות טובות? אפילו שלא סיימת צבא!!!! אז התשובה נמצאת אצלך... באמת... כל בן אדם תלוי איך הוא מציג את עצמו... תלוי איך מסביר את הבעיה שלו... עזבו את זה שמלא לא מדברים על זה בכלל..אפילו אם תשרתו חודש וחצי ותיצאו מהצבא... הכל תלוי בך... עוד משהו.. אני נמצא בפורום של כל מיני סטודנדטים להנדסה.. (אני לא סטודנט) ששואלים שאלות וכל מיני מרצים בכירים ודוקטורים עונים להם על השאלות... בין השאלות שאיזה סטודנט אחד כתב זה " במידה ולא עשיתי צבא..(כלומר משתמט שזה "יותר גרוע") אחרי הלימודים שאבוא ויגיש מועמדות עבודה למשרה המסויימת.. איך יסתכלו עליי? זה ישפיע?" בקיצור אני מבין את הסטודנט המבוהל. התשובה של הד"ר יצחק תשובה הייתה ככה..." תקשיב, ברוב העבודות והמשרות האלו לא נוגעים בכלל בנושא הצבאי, לא מזכירים את זה... רק אם זה משרד ביטחוני\ממשלתי " והתשובה הזו לפי דעתי , מסבירה הכל!
 

EgeBamayasi

New member
עוד פעם שטויות

אין לי בעיה עם זה שאתם טוענים, שכביכול במגזר הציבורי מייחסים לזה חשיבות (אבל גם פה אין לכם נתונים אמיתים לגבי מה שבאמת קורה בכל חברה ממשלתית או משרד של המדינה). הבעיה העיקרית היא שאתה אומר שזה זכותם. אז תדע לך שזה שטויות, זה לא זכותם ולא בטיח, זה עבירה על החוק וכל ניסיון לעשות איזשהי הפרדה או הבדלה בין המגזר הציבורי לפרטי הוא טיפשי
 
אתה לא מפסיק לקשקש!!!

תגיד לי מה אתה רציני????? חבר שלי השתחרר מהצבא 21 נפשי והוא שירת בקושי שבועיים ( שגם אותם הוא בילה בכלא ) הוא עשה קורס - עזרים וכ"א - באחת המכללות במרכז... נראה לי רופין. קיצור שהוא סיים הוא הגיש קורות חיים לביה"ח וולפסון בחולון ( ביה"ח ממשלתי ) כדי לעבוד שם כ-כוח עזר.. קיצור... למרבה ההפתעה הוא לא התקבל!! לעומת זאת חבר שלו שסיים את אותו קורס איתו הגיש גם לאותו ביה"ח ממשלתי.. והוא כן התקבל!!!!!!!!!!!!!!!!!1 אז אל תברבר לי שזה לא קיים במקומות ממשלתיים..!! ואם אתה חושב שזה..." עבירה על החוק " אז אתה ממש תמים...!!! כי עובדה שזה קורה..!!
 

EgeBamayasi

New member
אשכרה לא הבנת מה שאמרתי

לא אמרתי שזה לא קיים, אמרתי שלהגיד "זה חוקי וזה אפילו בסדר, כי זה מקומות ממשלתיים" זה דפוק, אז דבר ראשון זה לא חוקי, דבר שני גם אם זה היה חוקי זה עדין לא היה בסדר. פשוט הגישה שלך מוטעת מיסודה כל הזמן הדגשתי שאין לי מושג מה קורה, ויש ויש. זה שלא קיבלו את חבריך אז זה יכול להיות בגלל פרופיל אבל זה לא אומר שבחברה ממשלתית אחרת, למשל חברת החשמל לא היו מקבלים אותו או אפילו בבית חולים אחר וגם לפי הגישה שלך, אי אפשר להתקבל לעבוד בבית חולים ממשלתי, אז זה אומר שאי אפשר להיות רופא עם פרופיל 21, אה?
 

EgeBamayasi

New member
בנוסף לזה אני רוצה להעיר הערה

על זה שאמרת שהם לא קיבלו אותו בגלל 21 נפשי, אז באותה צורה הם לא היה מקבלים גם על 21 שיצא על אפילפסיה, בגלל שזה רשום אותו הדבר בתעודת שחרור "סעיפים בריאותיים"
 
מה קשור..

תקשיב תקרא את ההודעה שכתבתי פה באתר לפני שבועיים היא עדין בעמוד הראישון.... ותבין שאתה יכול להיות גם רופא וגם פרופסור באונברסיטה העברית גם אם יש לך 21 נפשי.... הפרופיל ובכלל כל הנושא של שירות צבאי, משחק תפקיד מרכזי במישרות ובמקומות עבודה בינונית ומטה.. במישרות בכירות... כמו הייטק,רופאים,מהנדסים וכו' וכו' זה לא משחק תפקיד!!!!!!!!!!!!!!! לא שואלים בכלל על צבא!!!!!!!!!!!!
 

EgeBamayasi

New member
וואי

עזוב, אנחנו בכלל לא מבינים אחד את השני, אנחנו לא מדברים על אותו גל, אז בוא נפסיק עם זה
 

EgeBamayasi

New member
אני לא חושב שאתה צריך להמשיך

ובכלל לא בטוח שהפרופיל הצבאי בכלל קיים בתיק הרפואי שלך. שנית כבר יש לך 45 נפשי אז מה זה כבר משנה? זה לא באיזה קטע להפחיד אותך, כי אני חושב שב99 אחוז מהמקרים זה לא יפריע לך
 

DROR 123

New member
תשמעו כל אחד מכיר הרבה אנשים

שיצאו/לא שירתו ולא הייתה להם שום בעיה....אבל עדיין מקננת תמיד השאלה "מה אם בכל זאת?" כי אתה רוצה להיות מכוסה בכל הכיוונים......בכל אופן זה קשה לדעת מה לעשות במיוחד שאתה במצב לא טוב...למרות שבאמת רוב הסיכויים הם שתצליח בהמשך....אני חושב שאם המצב שלך הגיע לכדי מה שספרת עדיף לך לשמור על הבריאות....אחרי שאתה רואה שזה פוגם לך בחיים,צריך מתישהו לדעת להספיק להתעקש....אבל כמובן כל מקרה לגופו ואני לא משווה חלילה.....
 

anonimus1989

New member
השלמתי עם זה שאני כנראה אשתחרר מצה"ל

הכנתי את עצמי נפשית אבל כמו שתיארתי לעצמי מרוב הלחץ מכל הקטע לא ישנתי כל הלילה לחצים בחזה וכל מיני כאלה עדיף שלא ארחיב נשארתי בבית..... קצין העיר יכול לעזור לי במצב כזה? לאיזה פורום אני פונה עם הדברים האלה? כי השאלה בנושא אחר ולא בא לי לשמוע תגובות בסיגנון "משתמט" ..
 
למעלה