אפוד מגן - דיון על גבולות הבטיחות

  • פותח הנושא giri
  • פורסם בתאריך

giri

New member
אפוד מגן - דיון על גבולות הבטיחות

אז... אתמול קפצנו בדשא לראשונה השנה (איזה כיף!! כמה התגעגעתי לזה!!).
ליסה עידכנה אותי בסוף השיעור שהיא מכניסה חוק חדש לחווה השנה - מי שרוצה לקפוץ בדשא חייב ללבוש אפוד מגן לרכיבה.
עכשיו... קשה לי להתווכח עם זה, כי:
א. אני מאד בעד בטיחות (אתם כבר מכירים את זה מדיוני קסדות)
ב. הדשא משמעותית פחות רך מהחול
ג. הסוסים הרבה פעמים נהיים קצת יותר "פרש" בדשא כך או כך
ד. אנחנו נוטים לקפוץ דברים הרבה יותר מאתגרים בדשא - כל מכשולי הקרוס קאנטרי, דברים עם דגלים מתנפנפים, שבשבות וכו'... בקיצור יותר סיכוי ליפול בכל מקרה
ה. כבר סדקתי פעם צלעות בנפילה וזה באמת לא נעים.

מצד שני - קיץ! וחם! וזה מכוער! וזה צ'ואי... אני איתו כבר יותר משלוש שנים ונפלתי פעם אחת (!).
טיעונים מאד מטומטמים ולכן לא העליתי אף אחד מהם

לדעתי הסיבה שהיא חשבה על זה היא שבהדרגה כמעט כל הרוכבות בחווה התחילו ללבוש את הוסטים האלה ממילא כי הן רוכבות על סוסים ירוקים ויש הרבה נפילות.

מה דעתכם? הגזמה פראית או לגיטימי לגמרי?
 

superKENZ

New member
כמוני כמוך

(ופה קצת יותר חם)
אני חושבת שעניין ההגנה עולה ככל שהסיכון עולה, ואם מישהו יגיד לי שאם כך, אז אין בעיה לרכב בלי קסדה אם לא קופצים או מאמנים סייחים, בלה בלה בלה, אז אני מדברת על הסיכון שיש בפגיעה עצמה הפעם. אם אני אשבור יד, אני אהיה מוגבלת לכמה שבועות, אולי אפילו לכל החיים, אבל לא יותר מיד שבורה. הסיכון בפגיעת ראש הוא חמור בהרבה יותר, והסיכוי הקטן לנפילה לא טובה שתגמור לי את החיים (ואם לא את החיים, אז היא תגמור את החיים למשפחתי... כי סיעודי זה לא תענוג לאף אחד), גורם לי לשים את הקסדה המכוערת על הראש.
אני בהחלט נותנת לקטנה שלי, שהסיכוי שלה ליפול שואף ל0, כי אנחנו לידה כל הזמן, ועדיין, שתתרגל... כי עוד מעט אנחנו כבר נתרחק.
אני מתחילה לחשוב שכשאני אתחיל לרכב באופן רציני שוב, ולקפוץ כמו שצריך (אולי בשנים הקרובות. חחח...), או לאמן ולעבוד שוב עם סייחים, אז אני אתאים לי גם איזה מגן. כי גם פגיעת גב לא בא לי.
וסתם משוויצה -> :)

 

jgut

New member
לי אין כלים לפתח דעה בנושא

בגדול אני חושבת שכגודל וסיכויי הסכנה, כך צריכה להיות רמת הזהירות.
&nbsp
בארץ לא ראיתי אף פעם ג'אמפרים עם אפודים. האם זה מקובל פה? האם מתחרים עם אפוד?
 

giri

New member
לא, זה לא מקובל

וגם בקנדה זה לא ממש מקובל.
זה מאד מקובל (והפך להיות חובה) באיוונטינג, בחלק של הקרוס-קאנטרי; זה לא מפתיע לאור העובדה שבין כל מקצועות הרכיבה זה הענף המסוכן ביותר, ויש בו לא פחות פציעות גב מפציעות ראש.
בקרוס קאנטרי, בניגוד לקפיצות ראווה, המכשולים אינם מכשולים קלים שבנויים להתפרק במקרה של תאונה, אלא מכשולים פיזיים (למשל בולי עץ, שיחים שלמים, חומות שאינן קופסאות ריקות, באלות חציר וכו'). בנוסף יש את האלמנט של הגבהים המשתנים בין משטח ההמראה והנחיתה, והשילוב הרב של מים; זה ספורט שמייצר הרבה תאונות.
בשנתיים האחרונות יצא לי לראות כמה ילדים קטנים בתחרויות לובשים אפוד גם בקפיצות; אבל שייכתי את זה יותר להיותם מתחילים ומגננת יתר של ההורים (סורי קנז...).
ברור שניתן להצדיק את זה בקלות - אני סדקתי פעם צלעות בנפילה. טכנית זה היה בקפיצות. מעשית זו היתה נפילה על החול בזווית לא טובה מסוסה שהסתובבה במקום והעיפה אותי (כי סירבה מכשול). הייתי יכולה ליפול בצורה הזו גם בכל ספורט רכיבה אחר, ובאמת שזה מאד לא נעים (לוקח בערך חודש לצאת מזה וזה מאד כואב). עם זאת, אני ממש לא בטוחה שזה שווה את אי הנוחות הכרוך ברכיבה עם אפוד.
ועוד בקיץ!

אבל נראה שאין לי ממש ברירה, אלא אם אני רוצה לוותר על קפיצות בדשא (ואני לא!). אז אני מניחה שאני אחזור לדווח כמה זה נורא. זה נראה די נורא מחברותיי לחווה... הן מזיעות פי כמה מתחת לאפוד הזה וכשאני שואלת אותן על נוחות אני שומעת כל מיני מילים מכובסות ל"זה לא נוח". אוף.
 

superKENZ

New member
בתור הורה בעל מגננת יתר ... :)

יש לי כמה תלמידים שכבר שנים רוכבים עם אפוד. חלקם כי ההורים באו מחו"ל, ושם זה מקובל, אז הילדים רוכבים ככה גם פה.
חלקם כי עברו עליהם בשלב זה או אחר נפילות לא נחמדות, אז הם מעדיפים את האי נוחות הזו, על הסיכוי לחוות נפילה נוספת כזו.

לגבי הקטנה שלי, אני מעדיפה שתתרגל. זה ספורט מסוכן, היא ילדה בת 2.7, וכל שטות עלולה להפיל אותה לרצפה, אז אפילו שאני ליד, ואפילו שאני בריכוז מלא, זה עוד משהו שיכול להגן לי על הילדה.
אם אני חושבת לעתיד, אני אשמח אם היא תרכב איתו גם בעתיד, למרות שבטח כשתגדל אני אקנה לה אחד יותר מאווורר. זה כן.
 
למעלה