בדיקת ספירומטריה- קורס טייס

TaiKwonDo

New member
בדיקת ספירומטריה- קורס טייס

אהלן, אני מועמד לקורס טייס, כרגע נמצא בשלב הבדיקות הרפואיות, כאשר נותרה לי בדיקה אחת- נפח ריאות (ספירומטריה). מכיוון שמכשיר הבדיקה התקלקל ביחידת הרפואה האווירית הם שלחו אותי לעשות את הבדיקה בקופת חולים. הגעתי לבדיקה, לאחר שחליתי בשפעת והבראתי אך נשארה לי קצת ליחה ושיעול קל. כאשר עשיתי את הבדיקה, אמרתי לרופאה שאני כרגע יצאתי ממחלה אך היא אמרה שזה לא קשור למרות שהרגשתי שזה כן מפריע! עשיתי את הבדיקה ובתוצאות נרשם: 1. נפחי ריאה- עליה בTGV וביחסו לסך נפח. 2. מכניקת הנשימה- מכניקת הנשימה תקינה ושעורי זרימה בגדר הנורמה. סיכום- תפקוד ריאות תקינים פרט ללכידת אוויר בינונית. שאלתי היא כזאת- האם ניתן לפסול אותי בגלל סעיף לכידת האוויר? אני יודע שאינכם רופאים בצהל ואינכם יודעים את הדרישות לקורס טיס, אך האם קיים סיכוי שדבר זה יהווה בעיה? חשוב לציין שאני בכושר מעולה, רץ 3 פעמים בשבוע ומתאמן בג'ודו ובחדר כושר מעולם לא היו לי בעיות נשימה! שלחתי את הבדיקה בפקס לחיל האויר אני מחכה לתשובות ולחוץ מאוד! האם כדאי לי לערוך בדיקה חוזרת? תודה רבה, רבה לכם על העזרה!
 
הצטננות

בדרך כלל לא כדאי לעשות בדיקה כאשר יש מחלה. לכידת אוויר יכול הליות בגלל זה. לא תפסל מהקורס בגלל לכידת אוויר אם יתר המדדים תקינים. רק אולי ישלחו אותך לבדיקה נוספת שנקרא בדיקת תגר מטכולין - אנחנו גם עושים את הבדיקה זו הבדיקה האחרונה והקובעת. תבקש לעשות את הבדיקה אם עושים לך בעיות
 

TaiKwonDo

New member
שאלה נוספת-

קודם כל תודה על התשובה, השאלה שלי כיצד אוכל לדעת אם יתר המדדים תקינים?מה שרשמתי היה כתוב בסיכום, יש עמוד נוסף ובו כתובים כל מיני מספרים באחוזים... אני מצרף תמונה של העמוד הנוסף ובו כתובים פרמטרים נוספים..
 
בדיקה נוספת

לפי דעתי אומנם יש לכידת אוויר כל יתר התיפקודים תקינים אולי ישלחו אותך ךבדיקה נוספת בשם בדיקת תגר מטכולין לפי הבדיקה הזו אי אפשר לפסול אותך
 

TaiKwonDo

New member
למנהלת הפורום-

באמת כפי שאמרת שלחו אותי לבדיקה נוספת בשם תגר סינפונות ממושך מטכולין, אני אמור לעשות את הבדיקה באיכילוב. האם עלי לחשוש? אין לי היסטוריה של בעיות נשימה ומעולם לא היו לי.. שלא נדבר על אסטמה וקוצר נשימה.. האם יכול להיות שפשוט הבעיה הייתה שעשיתי את הבדיקה חולה?
 
למעלה