בן 8 חודשים מסרב למוצקים

turner11

New member
בן 8 חודשים מסרב למוצקים

שלום
בני בן 8 חודשים, יונק. התחלנו טעימות בגיל 4 חודשים ומגיל חצי שנה התחלתי לתת לו פירות בבלנדר כארוחה.
כיום מה שהוא אוכל זה את הפירות ובנוסף קצת דייסה עם פרי, וזהו לא מוכן לאכול מרק ירקות, קציצות בשר, הודו וכל שאר הדברים שנתתי לו. לעיתים קרובות גם כשמאכילה אותו את הפירות והדייסה זה מרגיש כמו דו קרב, לא תמיד פותח פה, לפעמים מתחיל לבכות באמצע.
ניסיתי לתת לו גם חתיכות של אוכל שיאכל לבד- בעיקר משחק עם זה, מכניס לפה, טועם, אבל כמות של גרגיר.
דבר נוסף שיש לציין- מגיל 7 חודשים הפסיק לקחת בקבוק לפני השינה (היה מקבל מטרנה פעם ביום, בערב, כי לא עלה במשקל טוב). כשרואה את הבקבוק בוכה ודוחף אותו

השאלה היא מה עוד אפשר לנסות כדי שיאכל דברים נוספים מלבד הפירות? (אין לו עדיין שיניים) האם זה צפוי לעבור לו מתישהו?
תודה
 
בן 8 חודשים מסרב למוצקים

הי ,
אני נוטה לחשוב שבנך חש את החרדה שאת מתארת ומגיב אליה בהתנגדות שלו. מציעה בחום להפחית את הסטרס סביב ההאכלה שלו ולהמשיך להציע מזונות חדשים מבלי להתאכזב/להלחץ אם מסרב לטעום. יש חשיבות עליונה להצעות חוזרות ונשנות של מזונות חדשים (וכן, זה יכול לקחת 10-15 פעמים עד שהילד יסכים) ולאווירה נינוחה.
אל דאגה, כנראה שלא מוכן עדיין לטקסטורה מתקדמת יותר. מצד אחד הייתי נותנת לו מזון מחיתי מרוסק בבלנדר מצד שני מדי פעם הייתי מועכת דבר כלשהו במזלג ומנסה לתת לו אפילו רק כפית כדי שיתנסה במרקם גס יותר. להמשיך להציע תמיד מרק או כל דבר אחר, גם אם זה כפית אחת העיקר שיחשף גם לדברים אחרים. יש פעוטות שלא קל להם עם טעמים מסוימים אבל ככל שחושפים אותם שוב ושוב הם מגלים התעניינות. לכן אל תתייאשי ואל תשווי אותו לילדים אחרים בני גילו. בנוסף, כדי להעלות את הכמות הניתנת בארוחה יש לדאוג שהקטנים יגיעו רעבים לארוחה אך לא מורעבים וחסרי סבלנות וכמובן לא להשלים להם בבקבוק במידה ואינם אכלו טוב. כלומר יש לבסס ארוחות בשעות די קבועות- בהם תקבעי אילו מהארוחות יהיו מוצקים.
דגש על אכילה עצמאית, לתת לו לשחק ולמשש את האוכל.
חשוב גם לבדוק מה מצב המשקל שלו ובמקרה הצורך לפנות לדיאטנית שתתאים העשרות. וכמובן שאם את עדיין לא רגועה, שווה להתייעץ עם קלינאית תקשורת ולבדוק אם יש צורך לעזור לו להתקדם עם מוטוריקה של לעיסה/בליעה.
יום נעים,
מירב
&nbsp
מירב
 
למעלה