דוד - לידיעתך בהנחה שרכבך

NormanD

New member
דוד - לידיעתך בהנחה שרכבך

שייך לקבוצה הזו. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4041684,00.html
 

exclosive

New member
עוד הוכחה שעדיף מנוע בנזין

אמינים מאוד קלים לתחזוקה והכי חשוב יותר חזקים
 
דיזל או בנזין-סיפור שלא נגמר

בבקשה- -גולשי הפורום מתבקשים לחוות דעתם.
 

exclosive

New member
בבית יש בנזין 99 היה בנזין 94

שניהם עם ניסיון קרוב ל6 שנים יש במשפחה גם דיזל 2001 אין ספק שהבנזין לאורך זמן יותר אמין והטיפולים פשוטים יותר גם חווית הנסיעה יותר כייפית ממש כמו רכב אמריקאי משייט ממש מרחף על הכביש המהיר כשהקרוז קונטרול ,שאין בדיזל מאוד עוזר.
 

exclosive

New member
חסרון בולט לרעת הבנזין זו צריכת הדלק

1-5 . בנסיעה מחוץ לעיר מהדרום למרכז כביש 6 הגענו ל 1-9
 

NormanD

New member
זה להשוות תפוח לעגבניה

- הדיזל אמין וזאת הסיבה שכל רכבי ה- havy duty או נסיעות ארוכות רבות ותחת עומס גבוה הם רכבי דיזל. - הבנזין עדיף בכוחות סוס, אבל ברכבי שטח ומשאיות למשל איפה שצריך מומנט גבוה בסל"ד נמוך, תמצא אותו תמיד והרבה יותר בדיזל. לכן בשטח הדיזל עדיף על הבנזין כמעט בכל פרמטר. - צריכת דלק - צריך להרחיב? הבנזין שותה כמו שוטה והדיזל שותה קצת פחות...הרבה פחות. - קלות אחזקה - לא נתקלתי בשום בעיית אחזקה ברכב דיזל לעומת רכב בנזין. - סחירות - נסה למכור בשוק רכב בנזין ונסה למכור דגם זהה בדיזל , אין השוואה. לעומת זאת: הבנזין יותר שקט, מהיר וחזק.
 

exclosive

New member
דווקא בנושא סחירות לרכבי בנזין שוק מצויין

רק לדגמא בטרופר נסה למצוא בנזין למכירה במחיר מחירון לעומת דיזל שנמכרות מתחת ברוב המקרים. גם בטויטה לנדקרוזר לבנזין יש שוק טוב מאוד ומי שרוכש אותן יודע מה הוא מחזיק לבנזין יש יתרון בכח והנסיעה חלקה יותר ושקטה יותר ברוב המקרים שלא לדבר על ריח הסולר המחניק אבל זה רק מי שאלרגי, ( אני למשל ) בנוסף לאחרונה הוזמנו קרוב ל1000 רכבי SU עם מנועי בנזין קדילאק ,גרנד צירוקי ואדג ויונדאי ופורסטר כך שכנראה אין להם תחליף לא נתקלתי בבעיה בשטח עם הטרופר בנזין לעומת הדיזל ברגע שמשלבים על LOW הרכב בלי גז בכלל מטפס בסלד נמוך נכון הבנזין שתיין אבל למי שהרכב שנוסע מעט זה לא משנה
 

Imut

New member
הכל ספציפי לדגם המדובר

טרופר דיזל מ-99 ואילך סוחב עימו בעיות אמינות לא מעטות במנוע (כולל רי-קול מטעם היצרן) ולעומתו כל דגמי הבנזין אמינים להפליא ובעלי עוצמה. מעבר לכך, עלויות אחזקה של רכב, כל רכב אינן נמדות רק בתצרוכת דלק אלא גם בפרמטרים נוספים: עלות טיפולים, אגרות שונות ותיקונים ספציפיים (משאבת סולר לדוגמה וכדומה). בעבר היה הפרש ניכר לטובת הסולר ובאמת היה כדאי להחזיק רכבי דיזל. כיום ההפרש הזה התבטל בעוד שאגרות הרישוי של הדיזלים התייקרו משמעותית. אז מה כדאי ומה לא?...
 
לא הכל ורוד בטרופר בנזין

בטרופר בנזין יש בעיות בגיר האוטומטי שגורם להרבה צרות (מתחמם/ חלש מדי ל"עוצמת המנוע"/ בנוי ממתכת "נחותה"). כך שהנה המטוטלת זזה לצד השני
 

Imut

New member
התקנת מצנן חיצוני פותרת את הבעיה

עלות של 800-1000 ש"ח. לעומת זאת יש לא מעט דיזלים שעברו יותר מהחלפת מנוע אחת והבעיה של המזרקים לא נפתרה. ושוב ענין הדלק הוא שולי ביחס לעלויות האחרות שנוטים לשכוח.
 

Imut

New member
שום דבר בחיים הוא לא 100%

בינתיים יצא עוד רי-קול לדיזלים. איסוזו לא שמעו על המימרה: If it ain't broken, don't fix it
 
התובנות שלי

ע"ס הלימודים מלפני כ 40 שנה (בהנחה שהרבה לא השתנה ושהייתי תלמיד בינוני). מנוע הדיזל עובד בלחצים גבוהים יותר מאשר הבנזין (יחס הדחיסה הוא כפול ויותר), לכן מנוע הדיזל בנוי בצורה מאסיבית (משקל)גדול יותר. בגלל המסיביות של החלקים (והלחצים) הוא עובד ב "טורים" נמוכים יותר וזה בעיקר הסיבה לצריכת הדלק הנמוכה.(+ניצולת טרמית טובה יותר). נכון שגם בגלל הלחצים הגבוהים המומנט המירבי מתקבל בסיבובים נמוכים.(לא צריך לתת הרבה "גז" כשנתקלים במכשול). התוצאה של "עבודה איטית" זאת היא הארכת חיי המנוע ביחס למנועי בנזין וזו גם נקודה לזכותו של מנוע הדיזל. (תשאלו נהגי מוניות/אוטובוסים כמה ק"מ עברו הרכבים לפני "פתיחת מנוע" לאוברול). יתרון נוסף של מנוע הדיזל הוא בפשטות הפעלתו והרכיבים הדרושים לכך. (בדגמי מנוע ישנים) עוד יתרון הוא בנושא הבטיחות במקרה של תאונה חו"ח- קשה מאוד להצית את הסולר. אולם כל האמור לעייל,מתגמד לעומת דרישות השוק (נהגים) הדורשים רכב "זריז" יותר, "נקי" יותר,בעל תאוצה גבוהה, שקט ויציב ולכן באו כל אותן "המצאות" * של מסילה משותפת,פתיחת מזרקים ע"י לחץ שמן (טרופר), פתיחת מזרקים חשמלית ע"י מחשב (לנדרובר) וכל שאר אותם צרות שונות משונות שהובאו לנו ע"י הקידמה. (ועולות לנו כסף רב בתיקונים). * למה אי אפשר להשאר עם משאבת בוש טורית הרגילה או משאבת dpa המעגלית. כמי שגדל במושב- ריח הסולר ורעם המנוע הנדלק- זה עושה לי יותר מאשר ריח הבנזין השרוף.
 
למעלה