דיון בשאלת הביצה והתרנגולת

ברוך הבא ../images/Emo140.gif

קודם כל זה כיף לשמוע על מגמגם שחי עם הגמגום שלו בשלום. אם תספר אילו טיפולים כבר עברת נדע מה לענות. בעיקרון אני לא ערה כ"כ לטיפולים כי עברתי שניים בחיים שלי , שניהם אצל קלינאיות תקשורת בעלות גישות שונות. הטיפולים לא ממש עזרו כי לרפא גמגום אי אפשר מן הסתם ואני מגמגמת קל אז לא הורגש שיפור כלשהו... מה גם שבמפגשים עם הקלינאיות פשוט לא גמגמתי... אני יודעת שיש טיפול קבוצתי בבי"ח הדסה...אולי אחרים יידעו לענות יותר טוב ממני. אם אתה חי עם הגמגום טוב אז למה אתה מתעניין בטיפולים? תוכל להגדיר מה רמת וסגנון הגמגום שלך?
 

paraglider

New member
זה היה מזמן אבל . .

כאשר הגמגום החל אצלי בגיל 5 , לקחתי את זה ממש קשה. לא היתי מוציא מילה בכיתה א' , היה לי קשה לבטא את שם המורה שלי (רררררותי) , שמרתי על שתיקה רועמת והיו לי מעט חברים. כמובן שזה השפיע על רמת הלימודים ועל חיי בכלל. עם הזמן ותוך כדי טיפולים אצל פסיכולוגים , שמתי לב שאולי הגמגום לא עובר אבל אני מתייחס אליו בפחות חשדנות , אני לומד לקבל את זה שאני מגמגם ואין מה לעשות !!! ככה התחיל הגמגון להעלם. היום , אף אחד לא יודע שאני מגמגם. יש פה ושם , קטעים שבהם אני נתקע אבל פיתחתי לעצמי שיטות שונות כיצד לא להראות את זה כלפי חוץ. וכך זה נראה כמו כל אחד אחר שנתקע לפעמים. אני לעולם לא מושך אות או הברה אלא מעדיף לנשום טיפה לפני שאני עושה את הפאדיחה :) לומר שנפתרתי מזה - לא אוכל. אבל בהחלט למדתי לחיות עם משהו שמייחד אותי מכל הנורמלים האלה מסביב . . באהבה מהמרחף לאיטו.
 

shuky63

New member
דיון בשאלת הביצה והתרנגולת

מה גורם למה?חוסר בטחון לגמגום או גמגום לחוסר בטחון?
 

Y40

New member
שלום לך !!

הגימגום נובע מליקויים ריגשיים , וחוסר ביטחון עצמי . והפרעות פסיכולוגיות . תרגיש טוב
 

SaberTooth

New member
גמגום לחוסר ביטחון.

לפי דעתי, אנשים, ואני ביניהם, נוהגים לדבר פחות עם אנשים חדשים מפני שהם מפחדים מתגובת אותם אנשים. נוח יותר לדבר עם אנשים שאני מכיר למרות הגימגום כי, לפי דעתי, אני יודע איך יגיבו ואני יודע שהם מודעים לגימגום שלי.
 
למעלה