המילה הכי שאני מכיר בעולם

המילה הכי שאני מכיר בעולם

שלום לכולם וברכות למנהלות... אבא שלי הונגרי, סבא שלי הונגרי סבתא שלי..., וכו´ וכו´, כך שאני מניח שזה עושה אותי מודג´יורו. למרות כל זאת מעולם לא הייתי בהונגריה, ואני יודע רק כמה מילים בהונגרית, אבל יש בהונגרית מילה אחת שהיא לדעתי המילה הכי יפה בעולם (אני אכתוב אותה בעברית לצערי): קאזי צ´וקולום, שפרושה :"אני נושק לכף ידך", שזה מה שג´נטלמן הונגרי אומר לאישה יפה (או לפחות היה אומר, אומרים לי שכבר לא משתמשים בזה) אז מנהלות יקרות: קאזי צ´וקלום.
 
ברוך הבא לפורום...../images/Emo140.gif

מקווה שתכבד אותנו בעוד ביקורים וסיפורים..
 

קרן משם

New member
אם כך אני משחה לבשר לך.....

שהמילה הזאת עדיין שימושית ולאו דוקא רק ע"י ג´נטלמנים לנשים יפות
צ´וקולום אומרים לרוב לנשים מבוגרות (צ´וק הכוונה לנשיקה קלילה) קאז´י צו´קולום אומרים לעיתים רחוקות יותר אך עדיין שימושית! ברוך המצטרף ותודה על הברכות ועל הפנינה שהבאת איתך
 
תודה

רציתי להגיד לכן תודה בהונגרית, אבל לא תפסתי את אבא שלי, אשמח כמובן להמשיך ולכתוב. סבא שלי כל יום כשהיה חוזר מהעבודה, היה שם את הקפלוש שלו על הכיסא ואומר לסבתא קאזי צ´וקולום, פעם שאלתי אותו (והוא היה אז בן 80) למה לסבתא הוא אומר קאזי צ´וקולום ולפאני טאנטי (דודה שלי) הוא אומר סתם צ´וקולום, אז הוא הסביר מה זה אומר ואמר שלסתם אישה מכובדת אומרים צ´וקולום, לאישה שאתה מחזר אחריה אומרים קאזי צ´קוקלום. אחרי זה הסבירו לי שזו דרך נימוסית לפנות לאישה שאתה לא מכיר, ולפני שנה בחורה הונגרית אמרה לי שרק זקנים מדברים ככה, אבל זאת עדיין מילה מקסימה בעיניי. לפני כמה שנים כתבתי משהוא לאוניברסיטה על היסטוריה הונגרית, אם זה מעניין אותכם אשאיר את זה כאן (במידה ואמצא את זה כמובן)
 

B T1

New member
סליחה שאני נדחף. אבל ביכולתי להעמיד

על דיוקם. מקור ה-KEZIT CSOKOLOM ב-קיסטי הנד הגרמנית מתקופת המונרכיה בהונגריה. KESENEM=KOSZONOM כאשר מעל אותיות ה-O צ"ל שתי נקודות.
 

קרן משם

New member
אתה יותר ממוזמן לתקן אותי.....

כבר כתבתי שאינני הונגריה ואינני מומחית לא בשפה לא במטבח ההונגרי ולא בידיעותיי על המדינה אבל..אני מניחה שאני יודעת קצת יותר ממי שנחשב רק לתייר! מול הונגרי אסלי אני כלום
אשמח שיצטרפו לידי ´מומחים´:)) והניקוד ההוא שכתבת עליו, הורס אותי כל פעם מחדש!! בהתחשב בזה שאני לומדת כעת עצמאית את השפה ההונגרית.
 

B T1

New member
לקרן--קשה ללמוד הונגרית כי לא...

דומה לשום שפה מוכרת (דומה לפינית) אבל יש מילים שנשארו מהטורקים (ששלטו 150 שנה) או קצת מהאוסטרים (400 שנה מונרכיה). ובדקדוק יש יותר מדי יוצאים מן הכלל המקשים על חיי הלומדים.
 

קרן משם

New member
אכן שפה קשה מאוד

אבל אני לא אכנע רק בגלל שזה קשה! אז לנצח יהיו לי טעויות וכו´....SO? אני לא מנסה להחביא את היותי ישראלית ויהודיה וכו´..אני לא אהיה אחת מהם (מההונגרים) אף פעם... החשש שלי הוא שאוטוטו ילדיי יתחילו לדבר ויום אחד יחזרו לי עם איזה מילה מהגן ואני לא אבין אותה (רק אני מדברת איתם עברית בבית)...רק בשביל שזה לא יקרה אני חייבת ללמוד!
 

kti

New member
תיקון קטן

שלום לך... אמנם קזיט צ´וקולום (נושק לידך) אומר ג´נטלמן לאישה , לכל אישה לא רק לאישה יפה. וזה מאוד נעים לשמוע. וזה עדיין קיים גם היום. אך אומרים את זה היום לאישה זרה בד"כ.
 

MiToOsH

New member
עדיין משתמשים בה... ../images/Emo104.gif

רק שעכשיו זה לא מלווה בנשיקה על היד בדר"כ
 
למעלה