המלצה לראומטולוג של מכבי?

המלצה לראומטולוג של מכבי?

בוקר טוב לכולם

אני חוששת שנפלתי בסטטיסטיקה של הפיברו ואני מחפשת ראומטולוג טוב באזור המרכז (אבל מוכנה לטייל בכל הארץ בשביל רופא טוב) שיאבחן ויטפל. חשוב רק שיהיה של מכבי :)
בנוסף, איזה משככי כאבים יכולים לעזור? (נורופן, פרוקסט, אופטלגין לא עוזרים)
המשך יום נפלא!
 
מרשימת הרופאים המומלצים של הפורום

ראומטלוגיה - ד"ר דוד לברטובסקי - עובד במכון הראומטולוגי באיכילוב. תור ראשון אליו לוקח חצי שנה. בפגישה הראשונה מעניק שעה שלמה למטופל. עורך בדיקה יסודי ומקיפה, תשאול מאוד מקיף, שולח לבדיקות כדי לשלול דברים אחרים, כולל דברים מאוד נדירים שלא נבדקים במקומות אחרים. מאוד אנושי וסבלני. מצד שני, לא ממשיך מעקב אחרי האבחון.
ד"ר אדוארד מילר - רחובות. מקבל מכבי (חודש לתור) וכללית. מקסים ומקצועי.
ד"ר אבלין יעקב - מנהל מחלקת ראומטולוגיה באיכילוב. מקבל דרך ייעוץ בכללית מושלם (במחיר 100 ש"ח). יסודי, חביב ואמפתי. ביקור ארוך ומקיף.
ד"ר וולמן יונתן - מכון הראומטולוגיה, מחלקת פיברומיאלגיה, איכילוב. נחמד, נעים, סבלני, נותן סיכום טיפול מסודר. ניתן להיות איתו בקשר גם באימייל ועונה מייד (יותר יעיל מאשר דרך המזכירות). נותן הפניות להידרותרפיה ו- CBT, מתייחס לחולה כאל בנאדם, אפשר להישאר אצלו במעקב (אם כי בעייתי מבחינת התנהלות הקופה מול בית החולים). מתמחה בלופוס (זאבת). חסרונות: לא היה מספיק קשוב.
 
אהבתי את השם משתמש שלך


ואני מקווה שתגיעי לאבחון במהרה.

כלנת ענתה לך לגבי רופא.

לשבי שיכוך כאב. במחלות האלה נותנים תרופות שלא שייכות למשפחת משככי כאבים אלא למשפחות אחרות של תרופות והן משככות את הכאב באופן כוללני ולא נקודתי. כי זו מחלה של מערכת העצבים והכאב נובע משיבוש במנגנון הולכת הכאב ולא מכאב מסוים.

אין מה לחשוש מהתרופות האלה, גם אם ד"ר גוגל אומר לנו שהם ממשפחת אנטי דיכאוניים או אנטי אפילפטיים, זה לא אומר שהרופא "עושה ממך צחוק" אלה תרופות שמטפלות באופן כוללני. והן פחות מזיקות ממשככי כאבים.

בהצלחה, ואת מוזמנת לשתף. זו דרך לא קצרה ולא קלה.
בתקווה שימצא מה יש לך ויהיה טיפול או שיפור
 
אם כבר התחלת בהסבר - אז כדאי להסביר עד הסוף

התרופות שרובנו מקבלות אכן שייכות למשפחת אנטי דיכאוניים בהתוויה הראשונית שלהן, וזה כך, משום שהתרופות האלה נועדו על מנת להעלות את רמות הסרוטונין במוח.
הסרוטונין הוא ההורמון שאחראי על דיכאון, אבל גם על כאב.
כשרמת הסרוטונין נמוכה אדם עשוי לחוות כאב בצורה הרבה יותר קשה מאשר כאשר רמות הסרוטונין גבוהות. כך, למשל, משב רוח על היד עשוי להיחוות אצל אדם עם פיברו כשריפה או ככאב ממש חזק.
מטרת התרופות האלה הניתנות לנו אינן לשכך כאב נקודתי אלא להעלות את סף הכאב, כדי שלא כל פיפס קטן ימלט מפינו צעקה עד לב השמיים.
 
עוד רופאה

היי בעזרת,
מציעה גם את פרופ' אלקיים, היא ראש המחלקה הראומטולוגית באיכילוב (אם אינני טועה ודבר לא השתנה ד"ר איבלין מנהל שם את נושא הפיברו והיא מנהלת המחלקה), היא מקבלת בראשון במסגרת התייעצות מומחה דרך מכבי. הייתה סבלנית ויסודית, העבירה אותי להמשך מעקב במחלקה שלה. גישה אחרת שכבר העלתי בעבר היא לפנות לנוירולוג ולא לראומטולוג, את יכולה לחפש בתגובות קודמות, רשמתי שם גם המלצות. ואחרון חביב לנושא הכאב - מבחינת תרופות - איקסל היא תרופה ממשפחת הsnri שנבדקה ספציפית לפיברו ונמצאה יעילה, אני יודעת שד"ר איבלין ממליץ עליה. ועל אף הסכנה שאשמע כתקליט שבור - ממליצה בחום רב ועצום על מדיטציה מדי יום (וגם לפי הצורך) ועל דמיון מודרך, כלים מאוד חזקים לטיפול ולהתמודדות עם הכאב. בהצלחה בכל אשר תפני ותבחרי
 
תוכלי לפרט מעט הדמיון המודרך?

על מדיטציה קראתי שזה עוזר ואני אתחיל לתרגל. האם דמיון מודרך הכוונה NLP?
והאם את משלמת על טיפולים פרטיים? איך זה עובד ומה המחירים?
תודה מראש :)
 
דמיון מודרך, מדיטציה והרפיה

אני עברתי דמיון מודרך בשיקום יום במרפאת כאב ברעות אצל אישה נדירה בשם תמר בורר. זה מסגרת שצריך להתקבל אליה ופחות רלוונטי כחוג. אני יודעת שזה אחד הכלים של nlp אבל לא מספיק בקיאה, בגדול קיימות כמה שיטות שמלמדות את המטופל לשלוט בסימפטומים, אני התנסיתי בשיטת גרינבג לפני המון שנים וזה עד היום משרת אותי (כאן מדובר בטיפול פרטני, גם בשיטה זו דמיון מודרך הוא אחד הכלים), גם דרך ביופידבק אפשר לקבל המון כלים ואת יכולה לראות בפרמטרים מדעיים כמה שליטה יש לך, לאחרונה נוירולוג שאצלו ביקרתי הציע לי שיטת הרפיה בעזרת היפנוזה (1500 ש"ח לשלושה מפגשים שבהם את רוכשת כלים לתרגל עצמאית). בגדול, בדמיון מודרך קלאסי חשוב למצוא מדריך מעורר השראה, בדרך כלל מדובר בכמה מפגשים של רכישת כלים לתרגול עצמי. בעיניי, בגלל שאחת מחוויות המחלה העיקריות היא אבדן שליטה יש חשיבות עצומה לארגז כלים גדול ומגוון המכיל אופציות בנוסף לכדורים ומשככי כאבים. כאשר מופיע כאב חזק במקום חוסר אונים אני יודעת שאני יכולה לבחור בכמה דרכים לעזור לעצמי וזה מאוד מעצים, מקטין את הסטרס ועוזר לשלוט בכאב. מקווה שעזרתי במשהו.
 
יישר כוח

אבל לא כל התרופות עובדות על עיכוב סרוטונין. יש גם שעובדות על נוראדרנלין, או על שניהם ויש על מסלולים אחרים לגמרי.

כל אחד ומה שמתאים לו.

--
אבל זה טוב להבין בגדול את ההבדל בין התרופות האלה ובין משככי כאבים.
 

ו אולי

New member
התרופות האלו מגבירות ולא מעכבות סרוטונין ונוראדרנלין

כשאומרים על תרופה שהיא reuptake inhibitor, ז"א שהיא מעכבת את מנגנון העיכוב ולכן היא בעצם מגבירה את הפעילות.

עד כמה שזכור לי הרב הגדול של התרופות הפסיכיאטריות הניתנות לכאב ופיברו הן סרוטונרגיות, חלקן משפיעות גם על הנוראדרנלין. בהרבה מקרים ההשפעה לא נקייה אלא כוללת גם נוירוטרנסמיטורים אחרים כמו דופמין, היסטמין, אצטילכולין וכו.
 
מעכבות במובן של משאירות יותר זמן

לא במובן של מורידות אותו.

מתוך הויקי:
מעכבות את הספיגה החוזרת של המוליך העצבי סרוטונין
או ביתר הרחבה
חוסמות את הנשאים (טרנספורטרים) לנוראדרנלין (נוראפינפרין) וסרוטונין, ובכך מעלות את הריכוז של מוליכים עצביים (נוירוטרנסמיטרים) אלו במרווח הסינפטי.


--
ולא רק תרופות מעכבות סרוטונין ניתנות למחלה. למשל תרופות אנטי אפילפטיות שעובדות על פרנציפ אחר לגמרי.
אה, אני רואה שכתבת תרופות פסיכיאטריות, אבל זו לא הגדרה שבאמת קיימת, תרופות שונות ניתנות לבעיות פסיכיאטריות. יש הרבה תרופות שיש להן יותר מהתוויה אחת.
 
רפואה פנימית

עוד רופא שיושב באיכילוב במח' ראומוטלוגיה
המתמחה דווקא ברפואה פנימית והוא זה שלאחר כמה פגישות אשר בהם בדק הכל ונתן לי בדיקות שונות הוא זה שנתן לי חותם שיש לי פיברומיאלגיה קשה מאוד.
 
למעלה