המלצה שלי: HEVIS!!

קרן משם

New member
המלצה שלי: HEVIS!!

אני לא מומחית בעינייני הונגריה למרות שביקרתי בה כ8 פעמים לפני שירדתי מהארץ להונגריה...כעת אני פה 3 חודשים ודיי השתקענו...כל הפעמים שבאתי פה היו לביקור משפחה ומעט טיילנו את זה לא היה העיקר, כעת כשילדיי גדלו אנחנו מתחילים לטייל ואני נהנית ועם אמשיך להנות אמליץ לכם על המקומות המיוחדים! אתמול הייתי בHEVIS! זאת עיר תיירות קטנה (דיי מזכירה את טבריה) המיוחד והשונה בה שיש לה אגמים טבעיים עם מים טרמיים! נכנסתי למים כשבחוץ הטמפ´ היתה 12 מעלות והיה כייף אדיר! הגוף כולו שוחרר והתרפה (למרות שלאחר שיצאתי מהמים הרגשתי שכל רגל שוקלת טון!)... האגם בחוץ תחת השמיים ואפילו בגשם כייף להיות בו! מלבד זאת העיר עצמה נותת תחושה של חופש! המלצה שלי HEVIS רשמו לפניכם! (אגב זה נמצא במערב הונגריה)
 
תודה על ההמלצה !!!

יש לך מושג כמה זמן לוקחת נסיעה ברכבת מבודפשט לשם ?
 

קרן משם

New member
אני לא מתמצאת בנושאי רכבת אבל.....

ברכב מבודפשט זה שעתיים.... ממליצה בחום
 

seafox

New member
אני הייתי רק בעיר אחת בהונגריה.

הייתי בשופרון. ומאוד נהניתי. הייתי רק בעיר אחת כי נשלחתי לשם מטעם עיריית אילת (אני אילתי) להופיע שם לכבוד חתימת "ערים תאומות" אם מישהו שמע על זה. הייתי שם עם הלהקה שליבערך שבוע או קצת פחות ומאוד נהניתי. המטבח ההונגרי בהחלט משובח ומאוד מזכיר את המטבח התימני [שאני מאוד אוהב עצם היותי אחד כזה :)] חוץ מזה הנוף יפה,האנשים חברותיים מאוד וגם נפגשתי או יותר נכון הפגישו אותי ואת חברי הלהקה שאני נמצא בה עם להקה מקומית שהדריכה אותנו בעיר ביחד עם הונגרי לשעבר שעד כמה שאני זוכר הוא שגריר הונגריה בישראל. בקיצור נהניתי מאוד ואני מקווה להגיע לשם עוד כמה פעמים.
 
קודם כל ברוך הבא לפורום..../images/Emo140.gif

אני מקווה שתחזור לפה ותספר לנו כאן עוד מסיפורי טיולך בהונגריה אכן מדינה יפיפיה, והאוכל שם יאממממי יאממי
 

seafox

New member
אמממ לחזור אני אחזר ותודה רבה.

אין לי הרבה סיפורים האמת כי לא הייתי שם מספיק לא יצא לי לעשות הרבה.הייתי רק בעיר אחת כפי שאמרתי בשופרון,ומה שיצא לי לראות שם זה לעשות הפלגה באגם שם עד לאותו מקום עם הגבול עם וינה,ויש איזה מקום עם טחנת רוח אני חושב או משהו כזה וחוץ מזה הייתי בעירייה שם (מקום מדהים ביופיו) ולא כמו העייריה כאן באילת...גועל נפש אההמא אההמ...וזהו בערך...הייתי שם באיזה מלון,לא זוכר אפילו את שמו...ומה שאני באמת זוכר זה את הנחמדות של האנשים שם,את האוכל והמחירים. הייתה במלון איזו מכונת שתייה שכל בקבוק של חצי ליטר עלה חצי שקל או שקל אז לקחתי איתי בקבוקים גם הבייתה כי היה שם איזה טעם של משקה פאנטה שאין כאן בארץ :) וחוץ מזה...אהה כן,,,היה שם איזה חטיף כזה שמכרו שם של בוטנים אני חושב וגם שקדים (ייתכן) או אגוזים עם שוקולד עם עוד משהו...מישהו יכול להגיד לי מה זה ואת המתכון של זה בבקשה?
 

B T1

New member
ברכתי לפתיחת הפורום! האם הכוונה

ל-HEVIZ שליד ה-BALATON..?
 

קרן משם

New member
HEVIZ זה

שעה מהבלטון בערך...(שעמיים מבודשפט) וברוך המצטרף...מכיר את HEVIZ? ההית בהונגריה?
 

B T1

New member
אכן הייתי.---אני יליד בודפשט ומתוך

הכרות את ההונגרים משתדל לא לנסוע לשם.
 

קרן משם

New member
מוכן לפרט? התבלבלתי קצת.....

משתדל לא להגיע להונגריה בגלל ההונגרים? או שאשאל אחרת? הממממ מה לא טוב בהם? האמת שמהכרות עמוקה עם בעלי התאהבתי בהם
 

B T1

New member
קרן--לשאלתיך מה לא טוב בהונגרים?

בהחלט מוכן לפרט. עובדות היסטוריות-ההונגרים אנטישמים כמעט כמו הפולנים. וזה הרבה. רדפו יהודים בהנאה גלויה. שיתפו פעולה עם הנאצים בהתלהבות. לפני מלחמת עולם השניה היו בהונגריה 300000 יהודים. היום בין 5000 ל-10000. המספר המדויק לא ידוע כי גם מתבוללים. כ-50000 עזבו את הונגריה כניצולים. הפער המספרי והורי ביניהם הושמד. הייתי בביקור בהונגריה לפני זמן מה. אני קורא, כותב ודובר הונגרית היטב. ראיתי כתובות נאצה נגד יהודים (ב-אויפשט) ושמעתי דיבורים מלא שינאה. שאלי את בעליך מה הפירוש ל-e Ne felj Icig Nem viszunk Ausvicig. יש עוד פנינים כאלה. לכן שאלתיך קצת תמוהה. הונגריה מאוד יפה התושבים הרבה פחות.
 

קרן משם

New member
הבנתי.....

על הזוית שתארת קשה לי להגיב כי אני לא ממש נתקלתי בזה אולם בעלי כן! מכירה סיפורים של יהודים שלא רצו לעשות ברית מילה מהחשש שזהו ´תג´ זיהוי ליהדות! והרי בגנים, טיולי ילדים ובריכות משותפות ועוד כהנה וכהנה זה היה יוצא לאור ואז היו ´מתעללים´ בילד אם לא פיזית אז מילולית! שמעתי!! לא חויתי וזה ההבדל! וההבדל זה הוא משמעותי! בגלל ההבדל הנ"ל הונגריה מצטיירת לי ולתיירים אחרת מאשר לך.... ההתבוללות אכן בשיאה! אני חיה בתוך קהילה יהודית מאוד מצומצמת בעיר סקשפהרבר...בעיר הגדולה הזאת (והיא גדולה!) יש כבין 50-80 יהודים בלבד! בסופי שבוע מתכנסים בבית הכנסת של הקהילה....ואת פסח חוגגים ביחד (לציין שהם קוראים מהגדה, הם קוראים עברית אך העברית כתובה להם באותיות הונגריות:)) אני מקווה שלא אחשף לאנטישמיות עליה סיפרת... ילדיי כעת (יש לי שלישיה) במעון והם בחודש הבא יהיו בני שנתיים והם בטח עוד לא חשופים לכל הנ"ל.... הלואי שזה יעבור! (אבל יש פה יותר מידיי מנהיגים אנטישמיים ככה שנראה לי שזה לא יעבור לעולם!)
 
למעלה