המשך לשאלתי הקודמת תקנון ותנאי שימוש באתר אינטרנט?

חבובציק

New member
המשך לשאלתי הקודמת תקנון ותנאי שימוש באתר אינטרנט?

בעבר דרגתי דירוג וציון שלילי על עסק שפירסם את עצמו באתר האינטרנט: ''infomed''. (אתר שמאפשר לגולשים לתת ציון על עסקים).
כעת ברצוני לחזור בי מהדירוג השלילי שפרסמתי אודות אותו עסק, ולמחוק את הציון לצמיתות.
פניתי לאתר ''infomed'' שיסירו את הדירוג שפרסמתי. אך הם סרבו לעשות זאת בטענה שהסרת דירוג\ציון על עסקים שמופיעים באתרם ייפגע באמינות האתר.
באתר עצמו יש תקנון ותנאי שימוש,, אך לא ממש ברור לי אם לפי התקנון יש לי הזכות לדרוש מהאתר להסיר את הדירוג שהעלתי. או שלאתר יש הזכות להשאיר את הדירוג שלי. האם מישהו יכול להסביר לי חוקי התקנון? מצרף קישור לתקנון האתר, תודה מראש:
http://www.infomed.co.il/article-2072/
 

John the Savage

New member
מחיקת ביקורות, ותקנון האתר

קודם כל, אציין שאיני עו"ד ואין לראות בנאמר כאן חוות דעת משפטית. ובאופן כללי, פורום באינטרנט אינו המקום המתאים בכדי לקבל חוות דעת משפטית פרטנית, אלא רק לדיונים כללים. כמו כן, מנהל הפורום לשעבר לא היה אוסר על דיון בחברה פעילה. אבל מכיוון שאין כבר מנהל לפורום, ארשה לעצמי לסטות מכלל זה.

לפני שאתייחס לתקנון עצמו, אתחיל מהשורה התחתונה: אין לך בסיס משפטי לדרוש הסרה של הביקורת מהאתר.

ובאופן מפורט יותר: בתקנון עצמו אין התיחסות מפורשת לזכות הגולשים להסרת תכנים. ההתייחסות היחידה היא להסרת תכנים על ידי האתר עצמו. כמו כן, האתר מציין שהקניין הרוחני של תכני גולשים נשאר בידי הגולשים. באופן קצת תמוה בעיני, חסר בתקנון סעיף הקובע שגולש המעלה תכנים מעניק לאתר רישיון בלתי חוזר לשימוש בתכנים אלו.

לכאורה, העדר סעיף כזה והעובדה שזכויות היוצרים נשארות בידיך היו יכולות להוות בסיס לתביעה שלך להסיר את התכנים על בסיס זכויות הקניין הרוחני שלך, אלא שהאתר יטען בתגובה שיש כאן חוזה מכללא (כלומר, במשתמע), ושבעצם העלאת התכנים התכנים אתה מעניק רישיון לאתר להשתמש בהם. כמו כן, לא כל תוכן מוגן בזכויות יוצרים. לדוגמה: הדירוג עצמו (ציון מספרי) אינו בגדר "יצירה מוגנת".

כמו בכל מקרה, אילו היה מדובר בדיון משפטי בבית משפט, לא ניתן לקבוע בוודאות כיצד בית המשפט יפסוק, רק שאני לא רואה אדם הולך לתביעה משפטית בדרישה להסיר ביקורת שפרסם.

אילו נתקלת בדרישה מאדם שנפגע מהביקורת להסיר אותה, ויש חשש מלשון הרע, יתכן שאז המצב יהיה שונה.
 
למעלה