הפמיניזם - מפלט למכוערות

Matsman

New member
לא קשור לאגו

אם האישה מפרנסת אותך אתה אפס. נקודה. ואם האישה גם מפרנסת את הילדים אתה בנאדם גמור.
 

yagluli

New member
אם האישה מפרסנת אותך

אז אתה מלך העולם אחי ! מצאת לך בחורה שכלכך אוהבת אותך שהיא מוכנה לעבוד רק כדי שאתה תתפנה לדברים שאתה באמת רוצה לעשות.. בשביל מה המצאנו את הפוליגמיה אם לא בשביל כח עבודה (קרא לזה פרנסה אם אתה רוצה) ??? נשים אמורות לעבוד בשביל הגברים שלהם.. וכמובן שהיחס הוא דו צדדי ולא פארזיטיות.. הגבר מעניק לאישה בטחון בית ואהבה.. שזה דברים שאי אפשר לכמת בכסף.. בקיצור אחי.. מאחל לך שתעבוד כמו חמור בשביל אשתך עד שתצא לפנסיה ותהיה גבר גבר אמיתי =]
 

Matsman

New member
תשמע חמודי

אני לא בעד לרפד לאישה את התחת כדי שתאהב אותך, אבל אני גם לא בעד להיות דפוק שלא מייצר כלום. אם האישה שלך מייצרת את הכסף בשביל האוכל לילדים ואתה מסתפק בלבשל להם אותו בתנור, אתה בנאדם מסכן, וגם הילדים שלך יחזיקו ממך לא יותר מאפס. עם כל הכבוד, אם אתה לא תורם את חלקך למחיה יש לך בעיה במקרה הטוב, ואתה מסכן במקרה היותר גרוע. אני חושב שגם האישה לא צריכה להיות פרזיטית ומחויבת גם היא לתרום(ומפרינססות שמצאו להן איזה מליאן מכוער אני מחזיק בדיוק כפי שאני מחזיק מהנמושות שתיארתי לעיל). הפוליגמיה היא תכונה טבעית של בע"ח שקיימת בכל הטבע, אבל אם הכוונה שלך שזוגיות פתוחה היא בשביל להחזיק בת זוג שתהיה סוס העבודה שלך ושאתה תשתולל עם בחורות- אתה חי בסרט. כ"כ ברור שאתה לא חווית את זה... אני מאחל לך שאתה תהיה פרזיט, ונראה מה הילדים שלך יחשבו עליך. ההבדל בינינו הוא שאני לעומתך כן חוויתי את זה וחווה את זה עד היום עם אבא שלי. תרד מהעץ של ההפלצות חסרות השחר. לדבר שטויות לפעמים זה נחמד אבל יש גבול.
 

yagluli

New member
לא חוויתי, וגם לא אחווה..

אישה שתפרנס אותי זאת פנטזיה שלא תמומש לעולם כנראה.. עם זאת, ההסתכלות שלך על עצמך כאפס ,רק משום שהפרודקטיביות הכלכלית שלך היא נמוכה.. בעייני זה קצת עצוב.. אבל אני בן אדם מוזר.. אני לא מעריך כסף בכלל.. זמן הרבה יותר חשוב מכסף, ואם אני משקיע 3-4 שעות ביום על חינוך של הילדים שלי לערכים טובים.. גם מליון שקל לא היו עוזרים להם לגדול להיות אנשים יותר טובים לדעתי.. דעותינו חלוקות.. אני דיי מתנשא מעליך עם על התמימות הזאת של "עדיפה הרוח על החומר" וכל ה"בולשיט" הרוחני הזה.. אני חושב שאתה במצב דיי מבאס עם התפיסה הזאת, השקל זה לא מה שחשוב.. זאת השורה התחתונה... תרוויח 100 שקל בחודש ואישתך 10000 אבל אתה נותן מהזמן שלך לקשר למשפחה ולילדים.. מבחינתי זה מאוזן לגמרי. (ככה אני גדלתי ועוד המון חברים טובים שלי גדלו.. וכולם אנשים טובים ומתפקדים)
 

Love Today

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

מי אמר שהעבודה בבית היא פחות קשה ותובענית מעבודה של שכיר בחוץ? לחנך ילדים ולתחזק בית זה קשה ותובעני לא פחות מלעבוד במשרד עורכי דין, אם רוצים לעשות חלוקה של בני הזוג בבית לדעתי זה מתאזן יפה כאשר אחד דואג למצב הכלכלי בבית והשני דואג למצב המשק / החינוך בבית. ולא משנה אם זה גבר שמחנך ואישה עובדת או ההפך. בגלל שהיום רוב ההורים שואפים ליצור כמה שיותר כסף ועסוקים בלתחק את הצד הכלכלי בבית, כמעט ואין מי שיחנך את הילדים כי אין מי שיתחזק את הבית עצמו כמו שהיה בעבר. ואז מתפלאים למה "הילדים לא מחונכים"- אולי כי כל החינוך שהם מקבלים זה מהמדיה והמרחוב ו0 חינוך מההורים?
 

yagluli

New member
קרייריזם משחית את החברה

עם ילדים שיצא לי לעבוד איתם יצא להחשף לקצה הקרחון של התופעה הזאת של ילדי בני 8 ששני ההורים שלהם עובדים עד אחר הצהריים והם פיתחו במקרים אחדים חרדת נטישה מלווה בהתקפי זעם.. ההשקעה החשובה יותר של החיים שלי היא לא העסק או הקריירה אלא המשפחה.. ואני מאמין שאני אצליח לעשות חלוקת זמן נכונה..
 

Love Today

New member
מסכימה לגמרי

אני גם עבדתי כיום ועבדתי בעבר בעיקר עם בני נוער וטיפה עם ילדים קטנים בגילאים שתיארת. לצערי אפשר לראות את ההשפעות של ההורים הקרייריסטים על החינוך של הילדים, יותר נכון חוסר חינוך.. מלווה בחרדות ותסביכים לא נחמדים במיוחד. בכל פעם שקורה מקרה מזעזע, כמו אונס של ילדים בכיתה ה' על ילדה בת 10 מאשימים את הילדים, או ילדה בת 15 שעלתה שיכורה לטרמפ עם איזה ידיד בן 26 והוא רצח אותה. האשמה היא על ההורים בלבד! לא מזמן היתה כתבה בחדשות על מחקר שעשו ויצא שהורה מבלה בממוצע עם הילד שלו 15 דקות ביום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אז תוסיף את זה לעובדה שהיום רוב ההורים מפחידים להיות הורים ורוצים להיות חברים של ילדיהם, ותוסיף את זה שהילדים מתחנכים מהמדיה והתקשורת והרחוב בלי שיש להם בכלל כלים לסנן ולהתמודד עם המידע הזה שהם סופגים. והתוצאות על פני השטח, ושאף אחד לא יתפלא.
 

yagluli

New member
אנחנו נהיה הורים טובים יותר..

שעת שיחה, שעת משחק, שעת טיפוח מיומנויות פיזיות... כל יום תענוג =]
 

Matsman

New member
תפסיק לזיין את המוח

אתה לא גדלת עם אמא מפרנסת ואבא פרזיט ואף חבר שלך לא גדל ככה. זה ישראל פה, לא הונללו. אתה עובד רק על עצמך. השורה התחתונה היא שאתה חייב כסף כדי לאכול וכדי להאכיל. אם תיפרד מהאישה, מה תעשה ? תיקח מחברים 100 שקל פה 100 שקל שם ותגור בגן ציבורי ? אנשים שגדלו עם תחת מרופד אף פעם לא יבינו את החשיבות של התבססות לפני הכל ומעל הכל. אני חושב שמה שאתה עושה עם הזמן זה מעל הכל, אבל אני גם יודע שאדם חייב לייצר ולפעול, או במילים אחרות "לעבוד קשה"(ולאו דווקא במובן של פרנסה) כדי לצאת ברווח. אני לא שם את הרווח הכלכלי מעל האהבה והדאגה לילדים ומעולם לא טענתי כך. לדאוג לילד זה קודם כל להפיץ לו אהבה, לחנך אותו לדרכים טובות ולדאוג לעזור לו להתגבר על קשיים, וזה הרבה יותר חשוב מאוכל. מה שאני אומר הוא שלפני כל הבולשיט הרוחני הזה יש מחויבות, שהיא לדאוג שאתה והמשפחה לא תישנו על הרצפה ליד תחנת האוטובוס. בשורה התחתונה, לא עבדת אז בטח לא תצא ברווח. מעבר לזה, וזה כבר עניין רגשי נטו- אם אני מרוויח 10,000 שקל ואשתי 12, זה בסדר, אני אפרגן לה. אם אני מרוויח 5, אין סיכוי לקשר הזה. לאישה מותר מבחינתי לדאוג לילדים, לבשל ולדאוג לבית ולא לפרנס, אבל גם היא צריכה עוד פעולות בפאזל על מנת שהחיים שלה יהיו בריאים, הקשר יהיה בריא והמשפחה תהיה בריאה. ללמוד, לעשות בשביל אחרים וכו', זה קמצוץ מהדוגמאות. לגבר אסור לעשות את זה. גבר חייב לפרנס את הילדים שלו, חייב לבסס את עצמו ואת המשפחה. זה לא אומר שזה יהיה העיסוק המרכזי שלו, כי נפש הילדים צריכה להיות העיסוק המרכזי, אבל זה צריך בהחלט להיות נדבך חשוב. זה כבר שילוב של רגש והגיון, אבל בכל אופן זו דעתי.
 

yagluli

New member
אני תמיד מסתדר :)

לסתור לך לוגית סעיף אחר סעיף ? לא אין לי כח ... שמע, אתה חייב כסף בשביל לחיות.. זה נחמד. אוקיי הבנתי.. אדם חייב לייצר - אני עובד לפעמים 16 ולפעמים 22 שעות ביממה.. אז אני סוגר פה את הפינה הזאת. את העבודה שלי אני עושה בחינם והתנדבות.. אני אפילו יכול לגלות לך, אני תיאוריטיקן וחוקר בתחומים של מדעי המוח והסוציואנתרופולוגיה.. בין ביתר.. אתה חושב שאתה קיים בקשר בשביל להכניס 50% ומעלה מהמשכורת של אשתך. אצלי הכסף לא משחק תפקיד - אני עובד בחינם ! גבר, (זאת פנייה) אני מתכוון להשאר רווק בעשר שנים הקרובות.. עוד שאלות ?
 

Matsman

New member
אח שלי

אם לא היו הורים שממנים אותך והיה יוצא לך לישון לילה אחד ברחוב בלי לאכול-היית מסתכל על זה אחרת ולא עובד בחינם. לא ממש הבנתי מה אתה עושה בחייך חוץ מזה שאתה מתנדב. בכל אופן, לגבי הבחירה שלך להשאר רווק לעשר שנים הקרובות- גם דעותינו קרובות.
 

yagluli

New member
מצטער שהוריי דואגים לי ..

אתה מדבר על אדם רגיל.. אני לא רואה את עצמי כאדם רגיל ולכן לא אוכל להתייחס לדבריך. לא ממש הסברתי מה אני עושה, כי לא שאלת אותי... אז בוא נפתח את זה.. אני עובד על הליטושים של התיזה שלי, אני מרצה על התחומים אותם אני חוקר, אני מייעץ לארגונים, אני מפיק אפליקציות סלולר ואינטרנט.. תלוי מה בא לי לעשות באותו רגע :) וכן , אני לא מקבל על זה כסף.. איזה עולם נפלא =] (בלי טיפת ציניות)
 

Love Today

New member
זה מפליא אותי כל פעם מחדש

בשרשורים שנוגעים לסקס / מיניות אתה האדם הכי הכי הכי מבין בסוצילוגיה ונורמות כאלה ואחרות בחברה וקודים של התנהגות, ואיך זה משפיע וכמה זה משפיע ובלהלה.. בשרשורים שקשורים לנושאים אחרים פתאום אתה הבן אדם שהכי הכי הכי בעד לשמר את מה שקיים בעולם מבחינת התרבות והמסורת, פשוט נגד שינויים. עכשיו בוא אני אסביר לך למה מה שכתבת מעיד על יותר מדי צרות אופקים, תאמין לי שאף אחד לא נלחמת איתך על הזכות לשטוף מכוניות בחניון, בטח לא על לנקות ביוב ולתקן טלויזיות שבורות. כיום בעולם המערבי רוב האנשים שעובדים מגיעים לעבודה שלהם מתוך השכלה מסוימת שהם רכשו, רופא למד רפואה, עורך דין למד משפטים וכן הלאה. גם אנשים שסתם פותחים עסקים הכי פשוטים בעולם הרבה פעמים יש להם תארים במנהל עסקים. אני לא יודעת אם אתה מכיר את המשפט הזה, אבל אומרים ש ידע זה כוח . עכשיו תחשוב שיש שכבה אחת באולוכסיה בעלת ידע במגוון תחומים => מחזיקה ב99% מהמשרות בשוק העבודה => מחזיקה בהון הציבורי בשוק העבודה => בעלת כוח פוליטי => מעצבת המציאות ע"פ ראות עיניה. מצד שני יש שכבה באולוכסיה שגודלה כגודל האוכלוסיה הראשונה והיא חסרת ידע=> חסרת משרות=> חסרת הון=> חסרת כוח פולטי=> חסרת יכולת להשפיע על עיצוב המציאות=> המציאות נכפת עליה. אתה מבין חמוד שלי? בוא תחשוב למה בחברה הערבית לדוגמא שהיא דוגמה לחברה מסורתית דמות אב המשפחה כ"כ חזקה ומשמעותית, מכיון שהוא היחיד שיש לו כוח כלכלי ופוליטי במשפחה. => כל בני המשפחה תלויים בו בכל מישורי החיים =>כל בני המשפחה חייבים לציית לו לטובתם האישית כי הכוח מתרכז בידיו=> דיכוי בני המשפחה. וזה בדיוק מה שקורה ברמת המאקרו בחברה כיום, מי שבעל ההון הכלכלי הגדול ביותר כך גובר כוחו הפוליטי וכך הוא מסוגל ליצור עוד אנשים שיהיו תלויים בו. מה שהנשים רוצות להשיג זה בטח לא עבודה מסביב לשעון, זה הרבה יותר רחב מזה. לא רוצים שיכפו מציאות מסוימת עליהן והן יחויבו לציית להן מתוך תלות מסוימת. הדוגמ' שאתה נתת על האישה שיושבת בבתי קפה בזמן שבעלה עובד, ממחישה יפה את המקרה. כי יבוא יום למשל ובעלה יגיד לה: אני רוצה שתתחילי כל יום לנקות את הבית ולא אני מגרש אותך מהבית. מה היא תעשה בדיוק? היא תלויה בו כלכלית ופיזית ב100%, היא יודעת שאם היא לא תנקה את הבית כל יום לפי בקשתו הוא יתגרש ממנה=> היא נזרקת לרחוב ללא כסף / השכלה / יכולת לקיים את עצמה בכבוד בעתיד. בנוסף לכך בגלל שהוא בעל הכוח הכלכלי והפוליטי הבית הוא גם יקח ממנה את הילדים ללא רצונה. עכשיו היא לא רוצה לנקות, היא רוצה ללכת ללמוד בחוג קרמיקה, אבל היא יודעת אם היא לא תעשה את זה הוא יגרש אותה=> דיכוי הרצונות שלה. מצד שני אני מבינה למה יש כ"כ הרבה גברים שסולדים כ"כ מפמינזם, הכל נובע מהפחד שלהם שיקחו מהם את הפריווילגיות שהיו להם במשך מאות שנים. ולכן אני לא כועסת על גברים כאלה, פשוט רואה אותם כפוחדים לגורלם שזה דבר טבעי. ושוויון משמעותו לקחת פריווילגיות מהקבוצה המועדפת וליצור 2 קבוצות שיהיו בעלי אותם נתוני פתיחה, עם אותן הזדמנויות ואותן זכויות וחובות. מה שאני הסברתי זה על קצה המזלג בצורה הכי הכי הכי נמוכה שיש ורדודה ככה שאל תצפה להרבה, ואני מבקשת שאם יש לך תשובות מלגלגלות / חסרות שכל והבנה בבקשה תשמור אותם לעצמך.
 
קמילוש

תביני, כל מה שתיארת זה איך חיים בפחד אני לא חיי ומקווה גם שלא אחייה בפחד לעולם פחד שההוא יעזוב אותי, פחד שאשאר בלי כלום, פחד שלא אשיג שום דבר, פחד שלא אצליח וכו' נכון שבראש שלך את אומרת "לא, זה לא מפחד, זה ליהיות מציאותי" אז סבבה, המציאות שלך זה פחד ושלי לא חברות הביטוח בונים על אנשים כמוך שמחפשים במי ובמה להאמין חוץ מבעצמם אני בעד לחיות מאושר ואהבה מאשר לחיות מפחד ואימה ואל תשכחי שאנחנו בפורום גברי
 

yagluli

New member
../images/Emo31.gif כמה תיקונים !!!

היה לי נורא קשה לקרוא את זה, אבל אני חייב להגיב.. ואני השקעתי עכשיו איזה עשר דקות.. המון טעויות... את מקשרת דברים שהם לא בהרכח קשורים.. החברה הערבית המסורתית מוחלשת בארץ (בגלל שיש לי ידע, שזה כח, הלכתי לקורס הזה בסוציולוגיה שהסבירו מה זה אומר חברה מוחלשת) המדינה משקיעה בהם פי 2 פחות כסף, וגם בתור מדינה יהודית אין לממשלה יותר מידי אינטרס לדאוג להם מעבר למה שהעולם דורש.. מדבר על אינטרס, לא על צדק או שיוויון או פמיניזם וכל השיט הזה.. הפמיניזם לקח מהנשים את הנשיות שלהן והפך אותן לחסרות אויירנטציה מגדרית , זאת אומרת, הן בנות אדם בדיוק כמו גברים.. עובדה שהיא שגוייה בייסודה מבחינה ביולוגית אבולוציות.. אשמח להרחיב בפורום אחר.. (זה נושא מרתק לדעתי) שלישית, שאלה אישית קטנה אליך.. אם היה לך משהו ממש ממש שווה, החיים שלך היו מעולים.. ואז יום אחד קמה קבוצה ורוצה לקחת אותו לעצמה גם.. שיהיה לה גם, כי גם לה בה.. אז בגלל שאת כלכך בעד שיוון את תסכימי להתחלק במשהו שהיה לך מאז שחר ההיסטוריה התיאולוגית ??? למה שאני בתור גבר ארצה שאישה תרוויח יותר (על חשבוני !!) , שתגיע לעמדות כח(על חשבוני שוב !!!) , תשלוט בחברות במשק (במקום שמישהו מהמין שלי - המין הגברי - ישלוט בו) איזה אינטרס יש לגבר לצודד בפמיניזם ?? זה כל הרע שבעולם עבורי.. הפסקה הקודמת לא מייצגת את הדעה שלי, אני מבין שמרמור יכול לגרום להתססה ולכן יש להניח את הדעת לציבורים שונים בהתאם להגיון הבריא.. אבל בתור הגבר הממוצע אני לא חושב שיש איזהשהיא סיבה בעולם להתחלק בעוגה הזאת שאפינו לעצמנו במשך בערך מאה אלף שנה.. ושאלה קטנה אליך לסיום.. אם היית גבר , היית בעד פמיניזם ?? (ואני מדבר על הפמיניזם הרדיקלי עכשיו לצורך השאלה) אם התשובה היא לא - את צבועה.. את התשובה היא כן אני אשמח לשמוע נימוקים ...
 

Love Today

New member
בוקר אור ../images/Emo42.gif

ככה, נתחיל בהבהרה קטנה אני כאישה לא בעד פמיניזם ראדיקלי ולכן השאלה שלך האם כגבר הייתי רוצה שזה יתקיים לא רלוונטית, כרגע אני בכלל לא מגדירה את עצמי כפמיניסטית כי אני נמנעת מלשייך את עצמי לקבוצה מסוימת מבלי לחקור אותה ולהבין בדיוק מה היא. בסה"כ נשים פמיניסטיות דורשות גם אג'נדה פוליטית שמאלית, הזדהות עם מיעוטים, התנתקות מהדת, נוגדת ערכים של לאומנות ומיליטריזם [ בעיקר הרדיקליים], בגלל זה אני לא מרגישה כ"כ בתוך החוג הזה- אני בעלת השקפת עולם ימנית, שומרת מסורת כל משפחתי היא מהזרם הדתי- לאומי חשובים לי הערכים הצבאיים והלאום שלנו כעם. מקריאה בפורום פמיניזם יש נושאים מאוד מאוד מצומצים שאני יכולה להזדהות ולהתברג לתוכם ככה שאני די צופה מהצד ולא משתתפת פעילה כ"כ. לגבי החברה הערבית, לא מדובר על החברה הערבית בישראל. מדובר על החברה הערבית המסורתית האיסלמית, גם החברה באיראן היא חברה פטריאכלית באופן מפחיד ומזעזע והיא לא מדוכאת ע"י ישראל ולא גוזלים ממנה כספים. מדובר על השקפת העולם האיסלמית לגבי מעמד האישה ומהשפחה. אני מעריכה את העובדה שעשית קורס בסוצילוגיה, גם לי יש טיפה ידע בנושא אם כי ברמת 5 יחידות בתיכון:/ אבל עדין מספיק בשביל להבין דברים בסייסים. אני לא חושבת שמה שרשמת על הערבים ישראליים רלוונטי לגבי מה שאני דיברתי, כי אני דיברתי על המסורת של הערבים המוסלמים בכללום ביחס למוסד המשפחה ולא בישראל, ולהפך בישראל לעומת שאר ארצות ערב מוסד המשפחה של הערבים נהיה יותר מודרני ומעמד האישה עלה דווקא., בגלל מגע וחשיפה לחברה מודרנית- החברה הישראלית החילונית. " עובדה שהיא שגוייה בייסודה מבחינה ביולוגית אבולוציות.. " שוב, אתה עושה טיפה מיקסים בין זרמי הפמיניזם השונים. הפמיניזם הראדקלי הוא זה ששואף לבטל את המוסד הזה שנקרא מגדר! אני אישית לא בעד הגישה הזו, אני כן חושבת שלכל מין יש את המאפניים בעיקר הביולוגים שלו [ ד"א עשיתי על זה עבודה מעניינת בביולוגיה בתיכון :)] בכל מין אפשר למצוא תכונות מסוימות שיותר רווחות בקרב הגברים או הנשים, אבל זה לא אומר שאין אותם בכלל בבני המין השני! אם אומרים לדוגמא שלגברים יש יכולת מוטרית טובה יותר בהרכבת לגו,[ זה לא נכון סתם דוגמא כן?] סבבה, כנראה שמתוך קבוצה מסוימת של גברים 80% הרכיבו את הלגו בצורה מעולה, לעומת רק 20% מקבוצת הנשים. אבל מה עם ה20% האלה של הנשים שכן הצליחו להרכיב לגו כמו הגברים? האם יש לדכא אותן ולהפעיל עליהן סנקציות חברתיות בגלל התפתחות של סטריאוטיפ שרק גברים יודעים הלרכיב לגו? אתה מבין שהגישה שלך יוצרת בעייתיות, כי אז יש 20% נשים שיודעות להרכיב לגו ברמה של גברים והן רוצות נגיד לעבוד במוסך ולהרכיב רכבים, אבל החברה באה ויוצרת סטראוטיפ כ"כ מושרש שרק גברים יודעים להרכיב לגו, של20% נשים האלה יש 2 אפשוריות: 1. ללכת ולעבוד במה שהן טובות בו, אבל לסבול מסנקציות חברתיות קשות. כמו סלידה מרוב הגברים ופגיעה במערכות היחסים החברתיות שלהן בעיקר באינטרקציות עם גברים "את גברית, יש בך מאפינים גבריים, את בטח מכוערת" => דיכוי 2. לוותר על זה מתוך פחד לשאת בסנקציות חברתיות ולעסוק במשהו שהן לא כ"כ אוהבות => דיכוי רצונותיהן. אפשר להביא דוגמא הפוכה למשל, על גבר שאוהב מאוד לרקוד ושוב בגלל שבחברה כ"כ מושרש הסטיראוטיפ שגבר הוא יצור כוחני, חזק, חסין כל אותו רקדן מדוכא גם הוא כתוצאה מהפריאכליות של החברה, בדיוק כמו הנשים עם הלגו. לגבי השאלה האישית, אני חושבת שצריך להסתכל על ההסטוריה הכי אחורה שאפשר. פעם החברה התבססה על עבודה פיזית וכוחנית, לצוד חיות, לבנות מחסה וכו'. ואפשר לראות את זה בצורה מאוד מובהקת במשחק השרדות למשל. הגברים שיש להן באופן ביולוגי טבעי ומולד מסת שריר גבוהה יותר וכוח פיזי חזק יותר הם אלה ששלטו ברוב התפקידים האלה, ומכאן התגלגלה חברה שבה הגברים הם היו המרכז של החברה שריכזו את כל הכוח בידיהם. כיום החברה לא מתבססת על כוח פיזי ברובה, כיום היא מבוססת על אופי, תכונות שכליות, אינטלגנציה וכו'. ולכן גם נשים יכולות להתברג בחברה כי לגברים כבר את היתרון של כוח פיזי שעליה החברה בנויה ועומדת. אני אישית לא שואפת לבטל את מוסד המגדר, אבל אני כן חושבת שצריך לאפשר לכל בני המינים שוויון הזדמנויות, זכויות וחובות. כן צריך לשאוף לחברה שבה אין סטיראופ כ"כ חזק על מה גבר צריך להיות ומה אישה צריכה להיות, כי יוצר שהרבה אנשים נופלים בין היכסאות ומדוכאים. ואף אחד לא אמר שהגברים עצמם לא נפגעים מהפריאכליות החברתית . אני מבינה את החרדה של הגברים שיקחו מהם פריווילגיות מסוימות, אבל אני חושבת שברגע שהגברים יבינו שיותר שווה וכדאי להם שהפריוולגיות שנושאות איתן חובות מאוד גדולות יחולקו המצב ישתנה. לא כועסת ולא זועמת על אף גבר שמתנגד לפמיניזם, בסה"כ התנהגות די טבעית לטעמי. זה כמו שיבואו וירצו לקחת ממני את הדרגה שלי ולהחזיר אותי להיות טירונית בבסיס, הבעיה שאני השגתי את הדרגה בזיעת אפי בזכות מה שאני ובזכות עבודה קשה שהשקעתי. הגברים השיגו את הפריוולגיות שלהם [ דרגה] בזכות זה שהכשההורים שלהם עשו אותם הם נוצרו מתוך כרומוזם XY. בעייני? לא מצדיק מתן פרילווגיות כ"כ גדולות ומשמעותיות.
 

yagluli

New member
תגובה תגובתית

כתבת ממש הרבה ואני אשמח אם פעם באה תהיי יותר תצתיתית..אחרי מעבר על מאסת הטקסט האדירה הזאת (שחולקה לפסקאות, אומנם גדולות מאוד, אבל גם זה שיפור) המסקנות הבאות עלו לי : 1. הקדמה : אל תעלבי, אני לא מכיר אותך ולא באמת אכפת לך ממך בתור בן אדם, אני רק רוצה שתביני את גדול הטעות האמפירית שלך (את אומרת דברים לא נכונים..) 2. אין שום מקום להשוואה בין משטרים פונדומנטולסיים לדמוקרטיים במיוחד בנושא הפמיניזם - רעיון שהומצא במערב אחרי המהפכה הצרפתית בערך.. אל תהיי יהירה לחשוב שכל העולם אמור לפעול לפי האמות מידה ה"נאורות" שהעולם שלך המציא לעצמו. 3. אם היו אי הבנות בנינו אפשר להגיד את זה בחצי משפט, אני מעריך שיכול להיות שלא ירדתי לסוף דעתך וטעיתי עם ההשוואה שלי לשכבות מוחלשות ביחס לשכבות בעלות תרבות שונה (ראי סעיף 2) 4. אני לא עושה מיקסים, אני ניסיתי לנהל דיונים שונים בפורום פמיניזם (קן של צרעות ממורמרות ברובן) והן פשוט חסמו אותי בטענה שאני מעליב אותן (בכינויים נוראים כמו "בנות" וכו') הפמיניזם מכיל מגוון זרמים, אני בעצמי משתייך לזרם האקוויניזם שדוגל בכך שגברים ונשים שונים במהות אבל זהים בערך.. סתם שתדעי. הדוגמא הייתה אך ורק לפמיניזם הרדיקאלי , לא שאלתי את דעתך האישית בנושא, אבל אם כבר פרשת אותה אני שמח לשמוע שאת שפויה יותר מחברות האמזנות הראדיקליות.. "אבל זה לא אומר שאין אותם בכלל במין השני" 6. מה יש לך תגידי ?! למדת ביולוגיה ... 45 כרומוזמים אותו דבר !! לך יש XX לי יש YX , כמה שונים אנחנו יכולים כבר להיות ?!?! מעולם לא טענתי את זה ואני לא מבין למה את רושמת את זה, ועוד מוגדש.. פסקה ארוכה ומשעממת , מצטער על הישירות.. תקצרי לי את זה לשתי שורות אולי אני אבין מה רצית להגיד.. באמת שניסיתי ולא הצלחתי.. 7. אני מבין שהתפיסה האישית שלך מאוד חשובה לך , אבל לא על זה דובר אם אינני טועה.. הדוגמא היה על פמיניזם רדיקאלי בלבד.. לא על זרמים אחרים.. הדברים שאת מתנגדת עליהם הם התניות חברתיות והסללה חברתית.. יש להן יתרונות ויש להן חסרונות.. אני לא חושב שיש מקום לבטל אותן כאחת.. שיוון הזדמנות כפי שאמרתי הוא חשוב מאין כמוהו.. בזה אין וויכוח.. את חושבת ואת מאמינה וזה לדעתי בולשיט אחד גדול ! אם אני מקבל יחס מועדף רק מכך שיש לי בולבול אני אמשיך לרצות שהמצב הזה יתקיים.. מבחינה לוגית גרידא.. את באמת צריכה קצת לחזור לספרי ההיסטוריה, אני אשמח להפנות אותך למאמרים מרתקים בנושא האלות הקדומות והפאגניזם (התקופה בה נשים שלטו בעולם) והמעבר למונותאיזם פטכריאכלי .. אולי תביני כמה השקענו בביסוס המעמד שלנו במין השולט (וכמה עשרות אלפי נשים נטבחו על הדרך) אני משוכנע שזה יעניין אותך.. מצטער על החפירה, אנא ממך, נסי לקצר (לפחות בפסקאות). קשה לי להתרכז בגלל ה ADD.. בברכה יגל =]
 

Love Today

New member
לא נורא גם לי יש לקות למידה

סורי על מאסת הטקסט, ידוע שקשה לי לתמצתת את דבריי בכתב P: כל אחד והפאקים שלו... אם רצית לדבר על פמיניזם ראדקלי היה אפשר למנוע את "הויכוח" כי אין לי למה לצאת להגנתו, אני גם נגד הזרם הזה. סעיף 2- לא הבנתי אותו בכלל, נראה שאתה מנסה לתמצת ומפספס את הרעיון העיקרי. סעיף 6- אתה זה שאמרת שגברים ונשים הם שונים ביולוגית ואבולציונית כעילה לחוסר קיום שוויון ביניהם. ולכן הגבתי לדבריך, הדברים שרשמת כביכול לי " כולה שוני בכרומוזום ...," זה בדיוק מה שחשבתי כשרשמתי לך את התגובה, וחשבתי שאתה נותן משקל יתר לתכונות ביולוגיות מולדות. מעבר לזה שכבר ידוע שגורמים ביולוגיים הם לא המשפיעים היחידים על תכונות האדם והמסוגלויות שלו אלא גם הסביבה שבה הוא גדל. לגבי העובדה שאתה רוצה יחס מועדף- סבבה, אני אמרתי לך שלא תקבל את היחס המועדף? אבל אל תשכח שהפטריאכליות מדאכת ופוגעת גם בגברים, עצם העובדה שפה בשרשור הזה, מישהו רשם לך שאם גבר לא מפרנס אלא עוסק בתחביבים שלו הוא לא גבר, ואתה גבר שמעדיף לא לחיות כל החיים שלו בעבודה אלא יותר בעיסוקים האהובים והופעלו נגדך סנקציות חברתיות כאלו ואחרות כי לא ענית על הסטיראוטיפ של הגבר המצוי, זה כבר דיכוי ופגיעה בגברים. ברור שפה זה ברמה מאוד מאוד מאוד מנמילית, אבל עצם העובדה למשל שגבר צריך לשלם מזונות באלפי שקלים לאישה אחרי הגירושין, היתה יכולה לא להתקיים אם נשים לא היו תלויות כלכלית בגברים ויכולות לעמוד בזכות עצמן. => גברים לא היו צריכים להתרושש בעקבות תשלום מזונות בסכומים כ"כ גדולים.[ סתם נקודות למחשבה..] אם יש לך מאמרים מעניינים אשמח אם תשלח לי , אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים / מאמרים / מחקרים כל דבר מעשיר בתחומים שמעניינים אותי. שמחה לשמוע שאתה שייך לזרם פמיניסטי כל שהוא וגם לא מפחד להודות בכך, מכבדת אותך מאוד על כך. המשך יום מדהים
 
למעלה