הרחבת התדירות של נעים בסופ"ש

einat162

New member
אוקיי, חשבתי שנתת דגש על עדיפות לשימוש בפרטי למי שיש רכב

אין סתירה בינינו
להפך; השיקולים שציינת לא קשורים לחינם
ולראיה, נתת דוגמאות לאנשים שעושים זאת בלי קשר לחינם. במקרים רבים גם אני מעדיפה לנסוע באוטובוס ולא במכונית אף שהנסיעה אינה חינם. ההבדל בין נסיעה חינם לנסיעה ב-5 ש"ח אינו גדול דיו כדי להכריע את הכף מבחינת רוב הנוסעים.
אוקיי, חשבתי שנתת דגש על עדיפות לשימוש בפרטי למי שיש רכב
באופ כללי, לדעתי, יש אנשים שנסעו - כי זה חינם, כי זה נגיש, וכי צריך "להראות נוכחות" (אידיאולוגית).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איש לא טען שאין, רק שהם מיעוט

אוקיי, חשבתי שנתת דגש על עדיפות לשימוש בפרטי למי שיש רכב
באופ כללי, לדעתי, יש אנשים שנסעו - כי זה חינם, כי זה נגיש, וכי צריך "להראות נוכחות" (אידיאולוגית).
איש לא טען שאין, רק שהם מיעוט
 

darkshadow1

New member
מתי היית בתל אביב בפעם האחרונה?

טמקא: הקווים המתוגברים מלאים. ותהייה משלי:
https://m.ynet.co.il/Articles/5634546
&nbsp
דיווח על נסועה מלאה כולל נוסעים בעמידה. בכתבות בעבר מיטל להבי הביאה רווחה מכך שלא היתה צריכה להסביר נסועה נמוכה במונחים של הסתגלות לשירות שלא היה קיים בעבר, אבל לדעתי זה אומר שככל שיתרגלו שהשירות קיים ואמין כך בסיס הנוסעים יגדל ויצטרכו לתגבר אותו בכמה קני מידה בהשוואה למערכת הראשונית.
&nbsp
ותהייה משלי - מדוע אין לפחות קו אחד שעושה את כל רצועת החוף מיפו לנמל תל אביב ? בלי קו כזה אי אפשר לבלות בילוי רציף בטיילת. בתדירות הנוכחית החלפה בין 2 קווים עלולה לגרור זמן המתנה מצטבר של 40 דקות (20 לכל קו).הטיילת היא אזור שוקק מרובה מסעדות ובתי קפה הפתוחים בשבת ובקצותיה יש גם מסחר פנאי של שוק הפשפשים ביפו ושוק אמנים בנמל תל אביב. קו לאורך הטיילת יעודד את תיירי המלונות להוציא כספים לאורך הטיילת כולה, ויעודד את מי שמגיע לעיר ברכב פרטי וחונה ברדינג או מתחם התחנה להאריך את מסלולו בטיילת תוך ידיעה שיש לו איך לחזור לרכב במקום להגביל את המסלול לטווח הליכה סביר.
&nbsp
בעבר היה קו 222 של יונייטד טורס לאורך רצועת המלונות, אמנם בעיקר כקו לנתב"ג, אבל מדובר בסטטוס קוו שמותר להפעיל תח"צ בטיילת.
מתי היית בתל אביב בפעם האחרונה?
הטיילת בתל אביב היא ברובה אזור מוזנח עם מעט מסעדות ובתי קפה שמציעים ללקוחותיהם (בעיקר תיירים) אוכל משנות ה-80 במחירים מופקעים. מי שרוצה להגיע ליפו- אין סיבה שיחנה ברידינג.
אני מסכים שיהיה לקו הזה איזשהו ביקוש- אבל אני לא חושב שמדובר בקו קריטי במיוחד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


מתי היית בתל אביב בפעם האחרונה?
הטיילת בתל אביב היא ברובה אזור מוזנח עם מעט מסעדות ובתי קפה שמציעים ללקוחותיהם (בעיקר תיירים) אוכל משנות ה-80 במחירים מופקעים. מי שרוצה להגיע ליפו- אין סיבה שיחנה ברידינג.
אני מסכים שיהיה לקו הזה איזשהו ביקוש- אבל אני לא חושב שמדובר בקו קריטי במיוחד.
 

Ccyclist

Well-known member
יוטיוב של מסע קורקינט בשבת ממתחם התחנה לרדינג

יוטיוב של מסע קורקינט בשבת ממתחם התחנה לרדינג
לפי התיאור שקיעה כשעה או יותר לפני צאת השבת, הועלה השנה. נדיר למצוא פריימים ללא אנשים, כמות האנשים שחוצים את שביל האופניים בכל אחד ממעברי החצייה גדולה מספיק למלא מיניבוס, וככלל - ככל שמצפינים לכיוון הנמל כך נהיה צפוף יותר. חבל שהסרטון מתחיל צפונית ליפו ולא מראה את כמות המבקרים בה.
&nbsp
במקום לינארי כמו חוף ים טבעי לרצות להמשיך לאורך, וכשיש תח"צ אפשר לעשות 4-5 ק"מ נינוחים בכיוון אחד תוך ידיעה שיש איך לחזור או אפילו כמה מקטעים קצרים תוך שימוש בתח"צ ביניהם במקום להגביל את הביקור לטווח של 2.5 ממקום החנייה או מקום השהייה / מגורים.

 

darkshadow1

New member
אנשים הולכים על הטיילת בכוונה.

יוטיוב של מסע קורקינט בשבת ממתחם התחנה לרדינג
לפי התיאור שקיעה כשעה או יותר לפני צאת השבת, הועלה השנה. נדיר למצוא פריימים ללא אנשים, כמות האנשים שחוצים את שביל האופניים בכל אחד ממעברי החצייה גדולה מספיק למלא מיניבוס, וככלל - ככל שמצפינים לכיוון הנמל כך נהיה צפוף יותר. חבל שהסרטון מתחיל צפונית ליפו ולא מראה את כמות המבקרים בה.
&nbsp
במקום לינארי כמו חוף ים טבעי לרצות להמשיך לאורך, וכשיש תח"צ אפשר לעשות 4-5 ק"מ נינוחים בכיוון אחד תוך ידיעה שיש איך לחזור או אפילו כמה מקטעים קצרים תוך שימוש בתח"צ ביניהם במקום להגביל את הביקור לטווח של 2.5 ממקום החנייה או מקום השהייה / מגורים.
אנשים הולכים על הטיילת בכוונה.
אני לא מבין למה אתה מתווכח עם אנשים שמכירים את הסביבה טוב יותר ממך. כן, יש יותר אנשים ליד הנמל וליד יפו כי הם מוקדם המשיכה העיקריים פרט לחוף עצמו. אז אנשים יוצאים לטייל בהם, והולכים קצת על הטיילת. זה לא שיש מוקד משיכה מיוחד לאורך הטיילת (פרט לים כמובן) שהם הולכים אליו במיוחד. ומי שרוצה ללכת לים- כבר יחנה בחניון כלשהו בתשלום קרוב יותר לחוף הרלוונטי.
אני לא אומר שאין ביקוש לקו כמו שאתה מתאר- בוודאי שיש, אבל הוא אמור להיות רחוק מאוד בסדר העדיפויות.
 

einat162

New member
תיירים (וצברים) באים לחוף הים ולא למסעדות

מתי היית בתל אביב בפעם האחרונה?
הטיילת בתל אביב היא ברובה אזור מוזנח עם מעט מסעדות ובתי קפה שמציעים ללקוחותיהם (בעיקר תיירים) אוכל משנות ה-80 במחירים מופקעים. מי שרוצה להגיע ליפו- אין סיבה שיחנה ברידינג.
אני מסכים שיהיה לקו הזה איזשהו ביקוש- אבל אני לא חושב שמדובר בקו קריטי במיוחד.
תיירים (וצברים) באים לחוף הים ולא למסעדות
 
מסלול לאורך החוף מתאים לתיירים, הקווים נועדו בעיקר לתושבים

טמקא: הקווים המתוגברים מלאים. ותהייה משלי:
https://m.ynet.co.il/Articles/5634546
&nbsp
דיווח על נסועה מלאה כולל נוסעים בעמידה. בכתבות בעבר מיטל להבי הביאה רווחה מכך שלא היתה צריכה להסביר נסועה נמוכה במונחים של הסתגלות לשירות שלא היה קיים בעבר, אבל לדעתי זה אומר שככל שיתרגלו שהשירות קיים ואמין כך בסיס הנוסעים יגדל ויצטרכו לתגבר אותו בכמה קני מידה בהשוואה למערכת הראשונית.
&nbsp
ותהייה משלי - מדוע אין לפחות קו אחד שעושה את כל רצועת החוף מיפו לנמל תל אביב ? בלי קו כזה אי אפשר לבלות בילוי רציף בטיילת. בתדירות הנוכחית החלפה בין 2 קווים עלולה לגרור זמן המתנה מצטבר של 40 דקות (20 לכל קו).הטיילת היא אזור שוקק מרובה מסעדות ובתי קפה הפתוחים בשבת ובקצותיה יש גם מסחר פנאי של שוק הפשפשים ביפו ושוק אמנים בנמל תל אביב. קו לאורך הטיילת יעודד את תיירי המלונות להוציא כספים לאורך הטיילת כולה, ויעודד את מי שמגיע לעיר ברכב פרטי וחונה ברדינג או מתחם התחנה להאריך את מסלולו בטיילת תוך ידיעה שיש לו איך לחזור לרכב במקום להגביל את המסלול לטווח הליכה סביר.
&nbsp
בעבר היה קו 222 של יונייטד טורס לאורך רצועת המלונות, אמנם בעיקר כקו לנתב"ג, אבל מדובר בסטטוס קוו שמותר להפעיל תח"צ בטיילת.
מסלול לאורך החוף מתאים לתיירים, הקווים נועדו בעיקר לתושבים
ולהם מספיק להגיע למקום ספציפי בחוף. בנוסף קו 705 וקו 4 נוסעים בקטע ארוך בחוף,
מי שבא פעמים ספורות יכול גם ברגל\אופניים או קורקינט חשמלי.
 

Ccyclist

Well-known member
למערכת שלוחות שיסתדרו עם קו כזה.

מסלול לאורך החוף מתאים לתיירים, הקווים נועדו בעיקר לתושבים
ולהם מספיק להגיע למקום ספציפי בחוף. בנוסף קו 705 וקו 4 נוסעים בקטע ארוך בחוף,
מי שבא פעמים ספורות יכול גם ברגל\אופניים או קורקינט חשמלי.
למערכת שלוחות שיסתדרו עם קו כזה.
למשל היה אפשר לתת לקו האדום לחבוק את החוף מרוקח ועד יפו ולתת לקו הצהוב לעשןת את הקטעים של האדום בלב העיר. הקו האדום משיק גם לפארק הירקון כך שהוא היה משרת את כל הטבע העירוני של החוף והירקון כמכלול.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אין לי מושג על אילו קווים אתה מדבר, אני זוכר את המספרים שלהם

למערכת שלוחות שיסתדרו עם קו כזה.
למשל היה אפשר לתת לקו האדום לחבוק את החוף מרוקח ועד יפו ולתת לקו הצהוב לעשןת את הקטעים של האדום בלב העיר. הקו האדום משיק גם לפארק הירקון כך שהוא היה משרת את כל הטבע העירוני של החוף והירקון כמכלול.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אין לי מושג על אילו קווים אתה מדבר, אני זוכר את המספרים שלהם
בכל אופן רוב הנוסעים מגיעים למרכז תל אביב ובחזרה, זאת מטרתם, החלפת קווים ומעבר רק מתחילה.
 

Ccyclist

Well-known member
705+710 מיפו ועד גני התערוכה + 707 לרמת אביב

אין לי מושג על אילו קווים אתה מדבר, אני זוכר את המספרים שלהם
בכל אופן רוב הנוסעים מגיעים למרכז תל אביב ובחזרה, זאת מטרתם, החלפת קווים ומעבר רק מתחילה.
705+710 מיפו ועד גני התערוכה + 707 לרמת אביב
לתל אביב שורת אטרקציות תיירותיות מיפו דרך הטיילת לנמל, ולאורך הירקון עד ללונה פארק וגני התערוכה עד פארק הירקון, המימדיון ואיצטדיון רמת גן.
&nbsp
קווי מערכת השבת משרתים את כל הצירים בין המקומות האלו כך שאי אפשר לומר שלא זוהתה שם דרישה לשירות, אבל זו מערכת שלד שאיננה מאפשרת החלפות יעילות בין קו לקו אז יש מקום לשקול קו שהקטע המרכזי שלו יחבר את כל המקומות האמורים עד פארק הירקון והקטע הפרברי שלו יכול להיות זה של 707 שממשיך לרמת אביב, ובעתיד יכול להיות לקו קטע פרברי בבת ים, אולי תוך קישור הטיילת שלה.
&nbsp
אינני חושב שהקטעים המרכזיים של הקווים ספציפיים לצרכי הבילוי של תושבי השכונות השונות, אלא מהווים פועל יוצא של גאוגרפיה. המערכת בשלב ראשוני ולכן אפשר להציע שיפורים.
&nbsp
חיבור מרבית האטרקציות בקו אחד יאפשר למי שהגיע לאטרקציה אחת לשלב בבילוי אטרקציה אחרת. זה לא עניין של "להספיק הכל" אלא עניין של חופש בחירה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, זעקת נהגי המוניות מזכירה לי את זעקת היבואנים

הרחבת התדירות של נעים בסופ"ש
על פי הפרסום במאקו המיניבוסים יעברו לתדירות של פעם ב-20 דקות. כמו כן, הקו היחיד שיישאר בתדירות של פעם בחצי שעה יעבור להיות אוטובוס ולא מיניבוס. שינוי אחרון הוא שהקווים יתחילו בשעה 17:00 (ולא ב-18:00) וכך תישאר הרציפות בין קווי יום שישי לקווי השבת
https://www.mako.co.il/news-israel/...net&utm_medium=xhtml&utm_campaign=mivzakimnet
אגב, זעקת נהגי המוניות מזכירה לי את זעקת היבואנים
שטוענים שהתחרות לא הוגנת כי בהזמנה מחו"ל לא משלמים מע"מ (עד $75), כאילו הפרשי מחיר של 17% הם הסיבה שרבים מזמינים מחו"ל... הרי רבים מזמינים מוצרים יקרים פי כמה (חלקם כלל לא נמכרים בארץ) ומשלמים מיסים וזה עדיין משתלם.
&nbsp
אותו הדבר גם כאן – הרי זה חינם רק בגלל החוק בישראל (שעד עכשיו הם נהנו ממנו מאוד) ולו היו גובים מחיר של נסיעה רגילה, זה לא שפתאום כל האנשים שלא יכלו להרשות לעצמם לנסוע במונית (בתעריף 2!) פתאום יחשבו "רגע, בעצם, במקום לשלם 5 ש"ח אני יכול לשלם 50 ולנסוע במונית!
 

Ccyclist

Well-known member
אני בטוח שלכולם יש סיפורי מוניות.

אגב, זעקת נהגי המוניות מזכירה לי את זעקת היבואנים
שטוענים שהתחרות לא הוגנת כי בהזמנה מחו"ל לא משלמים מע"מ (עד $75), כאילו הפרשי מחיר של 17% הם הסיבה שרבים מזמינים מחו"ל... הרי רבים מזמינים מוצרים יקרים פי כמה (חלקם כלל לא נמכרים בארץ) ומשלמים מיסים וזה עדיין משתלם.
&nbsp
אותו הדבר גם כאן – הרי זה חינם רק בגלל החוק בישראל (שעד עכשיו הם נהנו ממנו מאוד) ולו היו גובים מחיר של נסיעה רגילה, זה לא שפתאום כל האנשים שלא יכלו להרשות לעצמם לנסוע במונית (בתעריף 2!) פתאום יחשבו "רגע, בעצם, במקום לשלם 5 ש"ח אני יכול לשלם 50 ולנסוע במונית!
אני בטוח שלכולם יש סיפורי מוניות.
הרצון להמנע ממוניות אינו מוגבל לכסף (למרות שגם זה גורם שגורם לאי שימוש או שימוש מצומצם / מוקצב) אלא נובע גם מחוויות נסיעה שליליות עם נהגי מוניות.
&nbsp
אמנם אלו מקרים בודדים שלא מייצגים את הרוב, אבל יש אחוז מסויים של נסיעות גרועות שבהן תלות של מצבי אחד לאחד באדם אחר ברכבו יוצרת מצבים של חוסר נוחות או אפילו ניצול ורמאות.
&nbsp
אני יכול לחשוב על 4 מקרים בולטים של רמאות תוך הארכת מסלול, נהיגה גרועה (ברמה של נהג B מתחיל ואני נדיב) ואי נוחות פוליטית - עדתית שחוויתי במוניות בארץ. בנסיעה בקו אוטובוס סדיר דברים כאלו פשוט לא קורים כי זה מקום ציבורי.
&nbsp
אני חייב לציין שבמוניות שנסעתי בהן בשני הביקורים האחרונים לא היו בעיות שירות מסוג זה, אבל אינני יודע אם זה עניין מקרי או דבר שנובע משיפור נרחב בתחום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא לא; ויש לי הרבה סיפורי חוויות נסיעה רעות באוטובוס/רכבת

אני בטוח שלכולם יש סיפורי מוניות.
הרצון להמנע ממוניות אינו מוגבל לכסף (למרות שגם זה גורם שגורם לאי שימוש או שימוש מצומצם / מוקצב) אלא נובע גם מחוויות נסיעה שליליות עם נהגי מוניות.
&nbsp
אמנם אלו מקרים בודדים שלא מייצגים את הרוב, אבל יש אחוז מסויים של נסיעות גרועות שבהן תלות של מצבי אחד לאחד באדם אחר ברכבו יוצרת מצבים של חוסר נוחות או אפילו ניצול ורמאות.
&nbsp
אני יכול לחשוב על 4 מקרים בולטים של רמאות תוך הארכת מסלול, נהיגה גרועה (ברמה של נהג B מתחיל ואני נדיב) ואי נוחות פוליטית - עדתית שחוויתי במוניות בארץ. בנסיעה בקו אוטובוס סדיר דברים כאלו פשוט לא קורים כי זה מקום ציבורי.
&nbsp
אני חייב לציין שבמוניות שנסעתי בהן בשני הביקורים האחרונים לא היו בעיות שירות מסוג זה, אבל אינני יודע אם זה עניין מקרי או דבר שנובע משיפור נרחב בתחום.
דווקא לא; ויש לי הרבה סיפורי חוויות נסיעה רעות באוטובוס/רכבת
הרמאויות שאתה מזכיר לא עד כדי כך נפוצות והן מופעלות בעיקר על הנוסע התמים – תייר, קשיש וכו'. ברוב המקרים חוויית הנסיעה במונית נוחה ונעימה בהרבה מבתחבורה הציבורית בישראל. יש אחוז מסוים של קקות באוכלוסייה, עכשיו תחשוב מה הסיכוי שלך ליפול עליו בנהג מונית אחד או בכמה עשרות נוסעים באוטובוס/בקרון...

&nbsp
הסיבה שרוב האנשים לא נוסעים במונית לא קשורה ברמאויות או בחוויות רעות אלא במחיר גבוה מאוד. זה בסדר גמור שנסיעה פרטית עם נהג צמוד תהיה יקרה, אין סיבה שלא; אבל זה גורם לכך שאם אתה זה שמממן אותה, ואתה לא סובל מעודף כסף, זה יקרה כנראה רק בלית ברירה.
 

Ccyclist

Well-known member
נוסע גרוע לא יכול לשלוט במסלול האוטובוס

דווקא לא; ויש לי הרבה סיפורי חוויות נסיעה רעות באוטובוס/רכבת
הרמאויות שאתה מזכיר לא עד כדי כך נפוצות והן מופעלות בעיקר על הנוסע התמים – תייר, קשיש וכו'. ברוב המקרים חוויית הנסיעה במונית נוחה ונעימה בהרבה מבתחבורה הציבורית בישראל. יש אחוז מסוים של קקות באוכלוסייה, עכשיו תחשוב מה הסיכוי שלך ליפול עליו בנהג מונית אחד או בכמה עשרות נוסעים באוטובוס/בקרון...

&nbsp
הסיבה שרוב האנשים לא נוסעים במונית לא קשורה ברמאויות או בחוויות רעות אלא במחיר גבוה מאוד. זה בסדר גמור שנסיעה פרטית עם נהג צמוד תהיה יקרה, אין סיבה שלא; אבל זה גורם לכך שאם אתה זה שמממן אותה, ואתה לא סובל מעודף כסף, זה יקרה כנראה רק בלית ברירה.
נוסע גרוע לא יכול לשלוט במסלול האוטובוס
נהג מונית רע לעומת זאת נמצא בשליטה על הרכב ויכול פשוט לנסוע למקום הלא נכון כדי לסחוט תשלום נוסף או גרוע מכך מהנוסעים.
&nbsp
קרה לי עם נהג שהיה אמור להוריד אותי בדרך בניות במחיר מסויים והסיע אותי עם שאר הנוסעים בציר אחר עד גילה באמצע הלילה ודרש ממני כפול ממה שסוכם כדי לחזור העירה או שישאיר אותי שם.
&nbsp
לא משנה שזה מקרה בודד בין עשרות או מאות פעמים שנסעתי במונית, כשאת בסיטואציה את 100% בסיטואציה.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז מה? חסרות בעיות באוטובוסים?

נוסע גרוע לא יכול לשלוט במסלול האוטובוס
נהג מונית רע לעומת זאת נמצא בשליטה על הרכב ויכול פשוט לנסוע למקום הלא נכון כדי לסחוט תשלום נוסף או גרוע מכך מהנוסעים.
&nbsp
קרה לי עם נהג שהיה אמור להוריד אותי בדרך בניות במחיר מסויים והסיע אותי עם שאר הנוסעים בציר אחר עד גילה באמצע הלילה ודרש ממני כפול ממה שסוכם כדי לחזור העירה או שישאיר אותי שם.
&nbsp
לא משנה שזה מקרה בודד בין עשרות או מאות פעמים שנסעתי במונית, כשאת בסיטואציה את 100% בסיטואציה.
&nbsp
&nbsp
אז מה? חסרות בעיות באוטובוסים?
אני לא מבינה... גם נהג שלא עצר בתחנה ותקע נוסעים להתייבש עוד חצי שעה בשעת לילה מאוחרת זה משהו שקרה לי, וזה לא סיפור נדיר.
&nbsp
איש לא טען שנהגי המוניות צדיקים ושאין מקרים כמו שתיארת, אבל גם אתה מסכים שהם נדירים. לי למשל מעולם לא קרה דבר כזה. לעומת זאת סיפורים מרגיזים על אוטובוסים או על איל נתקעתי חצי שעה, שעה ויותר ברכבת – כאלה יש לי למכביר.
&nbsp
בשורה התחתונה – לא זה השיקול אלא המחיר.
 
יותר קל למפלגות החרדיות והכופים הדתיים להשתמש בהם

אגב, זעקת נהגי המוניות מזכירה לי את זעקת היבואנים
שטוענים שהתחרות לא הוגנת כי בהזמנה מחו"ל לא משלמים מע"מ (עד $75), כאילו הפרשי מחיר של 17% הם הסיבה שרבים מזמינים מחו"ל... הרי רבים מזמינים מוצרים יקרים פי כמה (חלקם כלל לא נמכרים בארץ) ומשלמים מיסים וזה עדיין משתלם.
&nbsp
אותו הדבר גם כאן – הרי זה חינם רק בגלל החוק בישראל (שעד עכשיו הם נהנו ממנו מאוד) ולו היו גובים מחיר של נסיעה רגילה, זה לא שפתאום כל האנשים שלא יכלו להרשות לעצמם לנסוע במונית (בתעריף 2!) פתאום יחשבו "רגע, בעצם, במקום לשלם 5 ש"ח אני יכול לשלם 50 ולנסוע במונית!
יותר קל למפלגות החרדיות והכופים הדתיים להשתמש בהם
בנוסף לובי נהגי המוניות חזק במרכז הליכוד.
 
למעלה