הרטבת לילה - בת 4 וחצי

hilitc

New member
הרטבת לילה - בת 4 וחצי

בתי גמולה ביום מגיל שנתיים ואת גמילת הלילה התחלנו בסביבות גיל 3 בהתחלה היא הרטיבה כמעט כל לילה עד שבהדרגה התדירות הצטמצמה עד לפני כשבועיים בערך תדירות ההרטבה עמדה על פעם בשבועיים. אך בשבוע האחרון חלה התדרדרות והיא מרטיבה כל לילה, דבר שאנו לא מכירים כבר הרבה זמן אצלה.(היא לא חולה בשבוע האחרון) לעיתים היא מתעוררת לאחר ההרטבה ולעיתים היא לא. האם בגילה והאם על פי נתונים אלו הנך רואה כי בתי זקוקה לעזרה חיצונית? טיפולית? אם כן, מהי? ואם לא כיצד אני יכולה לעזור לה להמנע מהרטבה, אם בכלל?
 
הרטבת לילה בבת 4.5

שלום צריך לזכור כי בגיל של ביתך חלק ניכר של הילדים עדיין מרטיב בלילה כך שכדאי לקחת את המצב בפרופוציה הנכונה. נכון שאצל ילדה שכבר הייתה בכיוון של התייבשות אנו מצפים להתקדמות. צריך לזכור ולראות את כל התמונה בכללותה: דבר ראשון לזכור כי הלילות האחרונים היו קרים יותר דבר שיכול להביא לתכיפות במתן השתן ואצל הישנים להרטבה (בגיל המדובר). דבר נוסף הייתי ממליץ לשוחח עם הילדה ייתכן ומדובר בדלקת בדרכי השתן האם צורב לה בזמן הטלת השתן? ממליץ על בדיקת שתן. וכן האם היה איזה שהו שינוי בגן במשפחה היכול להביא לנסיגה.... בשלב הראשון לא להלחץ ולא להראות לילדה סימני לחץ ולנסות לעודד אותה על ימים יבשים. בהצלחה וכל טוב ד"ר יוסי בנימיני
 

hilitc

New member
הרטבת לילה בבת 4.5

ראשית ברצוני להודות לך על תשובתך המרגיעה. בנוסף המהלך קריאת תשובתך עלתה בתודעתי הארה, שבשבוע האחרון היא מביעה לראשונה את קינאתה באחותה הקטנה (כמו למה אותה את מרימה על הידיים ואותי לא וכו', דבר הבא לידי ביטוי לראשונה מאז הולדתה לפני כשנה), הייתכן וההרטבה קשורה בקשיים אלו שכנראה היא עוברת כעת? אנו לא מלחיצים אותה בעניין זה ולא מעירים לה על כך אלא מחליפים בגדים ומצעים וחוזרים לישון כרגיל. ושוב תודה.
 
למעלה