הריון בחו"ל

monni

New member
הריון בחו"ל

שלום אני גרה בהולנד ומנסה בתקופה האחרונה להכנס להריון. ייתכן ששמעתן על העובדה שמאוד מקובל כאן ללדת בבית לידה טבעית, אך הטבעיות לא מתחילה רק בלידה עצמה: ביקרתי אצל רופא המשפחה בבקשה לקבל הפניה לגניקולוג לבדיקה שהכל תקין לפני ההריון. ובכן מסתבר שאשה בנכנסת להריון לא נפגשת עם גניקולוג כלל. רופא המשפחה מבצע בדיקות ווגינליות (!!!), ובמקרה של כניסה להריון, הוא מוודא אותו ונותן הפניה למיילדת. כלומר אין בכלל מפגש עם גניקולוג. המיילדת היא המלווה של ההריון. לא מקבלים אולטראסאונד. פגישה עם גניקולוג או בדיקה ניתנת רק במקרה שמשהו לא בסדר. לא מקבלים אפידורל בבית חולים! אני מאוד מוטרדת - האם זה נורמלי לעבור הריון בלי אולטראסאונד? איך אפשר לדעת שמשהו לא בסדר אם לא נבדקים? האם ההולנדים מופרעים? או שאנחנו בארץ סתם לחוצים מידי על בדיקות? אני ממש בלחץ- האם יש בדיקות שהן לדעתכן חובה ושווה לי לטוס לארץ
 
הריון בחו"ל

monni יקרה, ההולנדים מאוד מיוחדים בתפיסת העולם שלהם והשרותים הניתנים במהלך ההריון והלידה. מבחינתינו הם דווקא נחשבים מתקדמים ומהווים במידה מסוימת מודל לחיקוי. חשוב לציין כי הם עובדים עפ"י מודל מיילדותי להבדיל ממודל רפואי. - המיילדות שם היא ברמה גבוהה.לשאלתך לגבי בדיקות חובה בריון אני ממליצה לך לפנות לדר´ גמזו בפורום רפואת נשים. בהצלחה.
 

oZII

New member
לא הכל מושלם בהולנד

יתכן שיש יתרונות לשיטה הטבעית, אולם ההולנדים יותר מידי פנאטים! בשבוע 21 התגלה אצלי ריבוי מי שפיר. הם אמרו לי שריבוי מי שפיר היא תופעה תקנית. עד היום (שבוע 29) לא עזרו כל תחנוני והסברי ששני הורי חולי סכרת! הם לא הסכימו לעשות לי בדיקות העמסת סוכר! וכמובן סירבו לבדוק שנית אם מצבי השתנה. יש לי המוגלובין 10 אבל הם אמרו שזה בסדר. למרות שהיתה לי הפניה לרופא נשים, הרופא סירב לקבל אותי לאחר שעתיים של המתנה בתואנה שאין לי כל בעיה. אתם יכולים לשבח את השיטה הטבעית בה משתמשים ההולנדים, אולם הם לא נותנים כל אפשרות אחרת וזה פסול מיסודו!
 
יש בפורום הריון בחורה שגרה בהולנד

שמה יעלי ואני בטוחה שהיא תוכל לעזור לך להבין את מה שקורה שם. היא בהיריון בעצמה וחווה את כל התהליך
 
למעלה