התנדבות למילואים בתפקיד המקורי בו שירתתי לפני ההתנדבות

eaglexdv

New member
התנדבות למילואים בתפקיד המקורי בו שירתתי לפני ההתנדבות

ראשית, צהריים טובים.
שנית, הסיפור שלי הוא קצת מוזר. אני כבר הרבה זמן נאבק בזה, ולפני כמה ימים נתקלתי בפורום הזה - אולי מכאן תגיעה הישועה, אולי למישהו/מישהי תהיה עצה.
גם אם לא - אין פסול בלנסות. אני אחלק את ההודעה לסעיפים, על מנת לנסות לשמור על סדר והבנה מסויימת.

1. ב-2010 התגייסתי עם פרופיל 72 לשריון. לבסוף הוכשרתי כמט"ק, תפקיד אותו עשיתי רוב השירות.

2. באזור 2013, לקראת סוף השירות ולאחר שכבר אובחנתי עם קרוהן (קל מאוד מאוד, שהיום בכלל אף אחד לא בטוח שבאמת יש לי, אבל האבחנה בעינה נשארת "ליתר בטחון"), ולאחר שכבר הצלחתי להעביר מחזור נוסף כמפקד עם האבחנה, המערכת אילצה אותי להגיע לועדה רפואית.

3. בוועדה הרפואית ירד לי הפרופיל ל21 וסופחתי לר"מ 2 לחודש-חודשיים (אני כבר לא זוכר את התקופה המדוייקת).

4. ניתן לי תאריך שחרור, הגעתי לבקו"ם ומשם למדור מתנדבים. הרופא אישר לי התנדבות, ללא שום הגבלות, קיבלתי פרופיל 25 והוצבתי כצלם ביחידה מסווגת. בפועל לא עשיתי שם לצערי יותר מדי, אך מבחינת אופי הפעילות, הייתי אמור להיות בחזית ולהתלוות לכוחות. שוב, ללא כל מגבלה.

5. באוגוסט 2013 שוחררתי, אחרי סיום שירות מלא. שוחררתי עם פטור ממילואים, ומהיחידה אליה התנדבתי (לא משזפון/שריון) משם הייתי אמור להשתחרר במקור.

6. הגענו לעיקר, אני יכול רק לקוות שאתם עוד איתי. מאז השחרור עברו כשנתיים וחצי. שנתיים וחצי בהן אני מנסה להתנדב למילואים בתפקיד המקורי שלי (טנקיסט/מט"ק) ללא הצלחה מרובה. כל פניה שהעברתי, כל פעולה שאנשים ניסו (מג"דים, מפ"ים, אנשים שמכירים פה ומכירים שם) לא צלחה. נאמר לי כמה פעמים שאני צריך להעלות פרופיל, רק כדי לגלות שאין לי איך להעלות פרופיל אם אני בכלל לא משוייך לשום מקום. מבחינת הרפואה האזרחית - אני יותר מכשיר, כולל שלל בדיקות והמלצות חתומות.

אני אשמח מאוד לשמוע (אם יש כמובן, ברור לי שכל הנושא בעייתי) המלצות, הצעות, רעיונות, טיפים מאנשים שמכירים את המערכת, שהיו, אולי במצב דומה.
העניין שמתסכל אותי הוא העובדה שכמתנדב יכולתי לבצע תפקיד חסר כל מגבלה, קרבי (גם לפני ההתנדבות מאובחן, באישור, וגם אחרי ההתנדבות), ומצד שני, הגיוס למילואים, הופך להיות די סיוט. אני כמובן לא מתכוון לוותר, כי זה נושא שמאוד חשוב לליבי, אך אני בהחלט מתחיל להתעייף מהתהליך.

שוב, המון המון תודה. אני באמת מקווה שהגעתם עד לכאן ושרדתם, וגם אם אין לכם רעיונות - תודה.

--------------------------------------------
נעם ג,
www.noamgarmiza.com - מוזמנים תמיד לבקר בגלריה הוירטואלית שלי.
 

noboya

New member
מדור מוחזרי שירות

קראתי את הסיפור שלך, כל הכבוד על ההתמדה.
1. ניסית לפנות למדור מוחזרי שירות? עקב האופי שלו (גישה לשינוי בתיקים רפואיים של חיילים שהשתחררו עקב פטור) ייתכן שהם יוכלו להעלות את הפרופיל שלך למרות שאתה לא חייל פעיל במערכת.
&nbsp
2. אם המ"פ והמג"ד כל כך רוצים אותך כמט"ק, למה שלא יקבלו אותך כמתנדב במילואים ויגדירו אותך כמט"ק עקב הכשרה קודמת? לדעתי הם יכולים לסגור משהו כזה עם המפקדה של החיל (גם אם ידרש לכך עוד אישור רפואי חריג...)
&nbsp
3. יש גם אפשרות לנסות לבקש וועדה רפואית חוזרת עקב שינוי במצב הרפואי - הכתובת לדעתי היא מדור מתנדבים.
&nbsp
מקווה שנתתי לך רעיונות שעוד לא ניסית, ושאחד מהם יעבוד. בהצלחה!
 

eaglexdv

New member
תודה על כל התשובות - שאלות המשך

קודם כל, תודה על התשובה. זה לא מובן מאליו.
&nbsp
1. לא ניסיתי, גם לא ממש הכרתי. האם זה הטלפון שלהם: 03-7379020 ? מצאתי בחיפוש, אך עולה ערב רב של מידע. אני מניח שאני אקבל יותר מידע מהם, אך מה בדיוק אני אמור לבקש/לשאול? שינוי פרופיל לצורך התנדבות ליחידה במילואים?
&nbsp
2. אני לא חושב שהם מודעים לאפשרות כזאת (או שכן, ולא ניסו מספיק, אבל זה כבר נושא אחר). האם זה כל כך פשוט כמו שזה נשמע?
&nbsp
3. מדור מתנדבים, הכוונה לאותו מדור בבקו"ם שפגשתי ביום ה..ההתנדבות?
&nbsp
שוב, המון תודה על העזרה,
נעם.
 

noboya

New member
תשובות המשך

בשמחה, מתי שאני יכול...
&nbsp
1. לי אישית לא יצא לעבוד מולם, ככה שלא שמרתי את המספר וככל הנראה מה שיש לך זה המספר הנכון. לדעתי כדאי שתספר להם את כל הסיפור, ככה הם יוכלו גם לעזור לך למצוא עוד פתרונות אפשריים במקרה שהם עצמם לא יכולים לעזור.
&nbsp
2. זוהי בקשה חריגה, אני הייתי בחיל אחר ולכן יכול להיות שיש הבדלים. בסופו של דבר מי שמחליט אם אתה כשיר או לא הוא הרופא מתנדבים כרגע (כי השתחררת כמתנדב). זה סוג של קיצור דרך של האפשרות השלישית כי צריך כאן שיתוף פעולה בין המפקדה של החיל שלך לבין מדור מתנדבים. כדאי לנסות לברר מי אחראי מתנדבים שהכי קרוב אליך בשרשרת הפיקוד.
&nbsp
3. כן, יש את הפרטים שלו פה במאמרים של הפורום (כולל טלפון ומייל אזרחיים).
&nbsp
שמח לעזור.
 
למעלה