וואו, איזה רעיון מ-ע-ו-ל-ה לפורום!

DadleFish

New member
כמו שאמרת בעצמך,

אין לך הכרות עם תהליך המיון בצה"ל כולו, ויש לך רק קצת הכרות עם איתור חמ"ן. באופן כמותי, אגב, יש הבדל רציני מאוד בין מספר הממ"סניקים בשנה לבין מספר הממר"מניקים בשנה, ואני מבטיח לך שבהינתן N מספר ממ"סניקים בשנה, יש N ממר"מניקים בשנה שלא נופלים מהממ"סניקים האלו. מן הסתם, ככל שכמות האנשים גדלה, הממוצע יהיה יותר נמוך. זה טבעי. מה גם שמה שאמרת על "בשבוע הראשון לומדים איך מפעילים מחשב" הוא פשוט לא נכון לגבי ממר"מ. אתה כנראה לא מכיר את את הקורס.
 

sagima

New member
לא ממש מסכים איתך

בגלל שבממר"מ יש יותר אנשים הייתי מצפה שהממוצע שלהם יהיה יותר גבוהה מש הממסניקים, וזה למה: ממ"סניקים וממר"מניקים מאותרים מאותה אוכלוסייה, ולשתי הקורסים שואפים לבחור את ההכי טובים ובגלל שבכל מחזור מתגיסים מספיק אנשים, שהיו יכולים להיות מתכנתים טובים, כדי למלא את שתי הקורסים. לכן אין סיבה שיהיו יותר מתכנתים טובים בממ"ס מאשר בממר"מ. אגב, אמרתי בשיעור הראשון ולא בשבוע הראשון, בלי קשר לזה, לממר"מ לוקחים, גם, אנשים בלי שום ידע מוקדם (וזאת עובדה), ולמאותרים לממ"ס אומרים ללמוד C++ לפני הגיוס (לפחות למחזור שלי אמרו).
 

vinney

Well-known member
ככל שיש לך יותר אנשים

ככה הממוצע יותר מתקרב לממוצע כלל אוכלוסיה, שמה לעשות - הרבה יותר נמוך, כי לממר"מ ושאר יחידות מהסוג הזה בוחרים את היותר איכותיים.
 

DNile

New member
ממר"ם זה 6 חודשים, ממ"ס 3.

זה שחמ"ן אומרים לממ"סניקים ללמוד חלק מהחומר של הקורס כבר בבית לא הופך את זה לקורס יותר טוב, אלא לניצול ציני של המלש"בים. ואני עומד מאחורי הדברים שלי. לפחות התוכניתנים שמשרתים איתי, אחרי שנתיים, שמים בכיס הקטן כל ממ"סניק שאני מכיר שנתיים לתוך השירות שלו. וזה עוד לפני שהזכרנו את זה שלא כל ממ"סניק בכלל מגיע להיות מתכנת.
 

אמיתי ר

New member
הערה שלי ....

ראשית - שרשרתי כאן, פשוט כי זו ההודעה האחרונה - אין קשר ישיר לדבריו של DNILE. אני מכיר היטב את המסלולים הטכנולוגיים בצה"ל, ובפרט ב-אמ"ן (חבר'ה, בוא נזכור שיש עוד דברים ב-אמ"ן חוץ מ-חמ"ן...). יותר מכך, יש לי היכרות אישית עם איתור חמ"ן, והמסלולים. מי שמכיר אותי, יודע שהייתי קצת יותר מאשר מ-חפ"ש לכמה שנים. אני ממש לא רוצה להיכנס לוויכוח, אבל: א) ממר"ם לא יותר איכותי מ-ממ"ס, ולהיפך! הם שני מסלולים שונים מאוד, שבוגריהם מיועדים לבצע דברים שונים. לכן גם האיתור שונה, ולכן גם הקורס שונה. אי אפשר להשוות ביניהם בהיבט של "מי יותר חכם". ב) בצה"ל, ובאמ"ן, יש עוד מסלולים טכנולוגיים. לא כל (האמת, הרוב הגדול מאוד) מי שמתגייס לאמ"ן חייב "ידע קודם" כמו שדיברו פה על ממ"ס. יש לא מעט קורסים, רובם יוקרתיים בהרבה מממ"ס, שמלמדים מאפס. ג) בכל קורס, בכל מסלול - יש יותר טובים, ויש פחות טובים. אני יכול למצוא לכם מאבטח מתקנים איכותי יותר מטייס. מי שטוב - טוב בכל מקום, ויצליח בכל מקום עבודה.
 

אמיתי ר

New member
הבהרה

הפסקה הראשונה נשמעת מאוד שחצנית - זאת לא הייתה הכוונה שלי. באמת שלא, בוודאי שיש דעות שונות וכ"ו. אבל לגבי ההיכרות עם המסלולים, ובפרט באמ"ן, אני חושב שאני מבין, בגוף ראשון, טוב מאוד (ולא זורק ססמאות, ושמועות). לא שאני מייחס זאת לאף אחד פה
 

DNile

New member
זה שהבוגרים מיועדים לבצע דברים

שונים, לא אומר שבפועל ממר"מניקים לא מבצעים אותה עבודה בדיוק כמו ממ"סניקים, שמבצעים בכל מיני מקומות עבודה זהה לחלוטין לקורסים אחרים. בסופו של דבר, המכנה המשותף ברור, אולי תחום הפיתוח הוא שונה, אבל את זה אפשר לומר גם על ההבדל בין ממר"מניקים שמשובצים במודיעין לעומת ממר"מניקים שמשובצים בחיל האוויר. בכל אופן, אתה יודע מה התכנים של קורס ממ"ס לעומת התכנים של קורס תכנות? או שאתה נגוע בגאוות יחידה מטופשת ולא מבוססת? ב. אם אתה מתכוון למסלולים של שחקים(חמ"ן תלפיות אם תרצה), אז אי אפשר להשוות בכלל. תחומי העיסוק שונים מאוד. ג. נכון, אבל לא רלוונטי לדיון.
 

אמיתי ר

New member
נכון

אני מסכים עם הנקודה שלך בהחלט - אתה צודק בכל מה שכתבת. בסוף, המון ממ"סניקים עושים אותו הדבר כמו בוגרי ביסמ"ח (ממר"ם), ולהיפך. יש הרבה ממ"סניקים שיושבים ועם כל הכבוד והדר, כותבים דברים לא מלהיבים ממש, ואנשים בוגרי ביסמ"ח שכותבים תוכניות חשובות עבור אכ"א. *ולהיפך* כמו שאמרתי - זה תלוי באדם! מישהו מוכשר, יצליח בכל מקום, וגם זה כמובן תלוי בשיבוץ המאוד ספציפי - ברמת הפרוייקט. אני לא נגוע בשום גאוות יחידה - לכן לדעתי אני יכול להיות גם אובייקטיבי ולומר שיש אנשים משני המקומות שאני מעריך ולהיפך. אני עובד עם הרבה יחידות טכונולוגיות (אמנם רק אנשים ששובצו לאמ"ן, אבל מגוון) - ואני עצמי לא שייך לאף אחד מהם. ב. נכון מסלולים שונים בחמ"ן שחקים. אבל גם הם מסלולים טכנולוגיים (פשוט כי משום מה אנשים פה צימצמו את הדיון, שלדעתי כאמור מיותר) רק לשני מסלולים כשישי עוד.
 

DNile

New member
יש פה מישהו

שיקרע אותך לשניים על הערותייך לגבי תוכנות לאכ"א. אז לא הבנתי, אתה באיתור חמ"ן? ב. לא רלוונטי פה לדיון. המסלולים שאתה מדבר עליהם, הייעוד שלהם הוא לא פיתוח תוכנה / דברים שקשורים בפיתוח תוכנה.
 

אמיתי ר

New member
אז מה אם הייעוד שלהם לא קשור

לפיתוח תוכנה? זה אחד המשפטים המפגרים (סליחה, לא משהו אישי) ששמעתי. הרי אין שום תוחלת בתכנות לצורך "פיתוח תוכנה". אתה צריך שלתוכנה שלך תהיה מטרה, לא משנה מה היא. אז מה אם התוכנה של ממ"סניק היא שונה מתוכנה של ממר"מניק ששונה מזה של בוגר חמ"ן תלפיות לבוגר קורס אחר? אז אחד מתעסק יותר בתכנות "טכני" והשני יותר באלגוריתמים, וכו וכו... בסוף כולם (במסלולים אלה) יוצא אם איזשהו ידע הקשור למדמ"ח (מזכיר לך זה מה שהתחיל את השרשור). מדמ"ח זה לא רק לכתוב תוכנה שיודעת לכתוב "א" על המסך.
 

DNile

New member
כמובן שלא.

אבל יש הבדל בין תפקיד שהוא תפקיד תכנותי, לבין תפקיד שבו אתה לומד גם לתכנת, כדי לסייע לך בפעולות אחרות. אני יודע על איזה מסלול אתה מדבר, ויודע למה אני לא מחשיב אותו למסלול של "פיתוח", ולא משווה אותו בכלל למסלולים המדוברים, אבל מפאת סיווג האינטרנט(לא הייתי רוצה חס וחלילה להפוך את האינטרנט למסווג ואז נצטרך לשמור אותו בכספות), אני מעדיף שלא לפרט בדיוק למה אני לא מחשיב את המסלול הזה למסלול של פיתוח.
 

DadleFish

New member
טעות בסיסית בידיך -

האוכלוסיה שונה. ממר"מניקים מאותרים אך ורק על פי קב"א/דפ"ר/פרופיל, ולא על פי תואר/לימודים/ידע קודם. בדיוק בגלל זה המשפט האחרון שאמרת נכון. איתי בקורס היו אנשים שמעולם לא ראו מקלדת (ב-94 עוד היו אנשים כאלו
), והם הפכו לתוכניתנים טובים אחרי 6 חודשים (ואני לא יודע עד כמה הם השתפרו ב-5 השנים הבאות, אבל אני מניח שלא מעט). מן הסתם, בממוצע, ממ"סניקים בתחילת הקורס טובים יותר מממר"מניקים בתחילת הקורס - ולכן יש להם סיכוי טוב יותר לצאת יותר טובים. אני מסכים עם דניאל שאומר שזה לא בהכרח נכון. מה שבטוח, ממ"סניקים הם הרבה יותר אגומניאקים מממר"מניקים.
 

DNile

New member
וכמו כל דבר אחר בעולם הזה,

קורסים אחרים במודיעין מסתכלים על ממ"סניקים בתור הנחותים.
 

sagima

New member
אוף!

אני לא מעמין איזה שד הוצאתי מהבקבוק... זה שאתה אומר ש"ממ"סניקים הם הרבה יותר אגומניאקים מממר"מניקים" (יש בכלל דבר כזה אגומניאקים???) זה בכלל לא נכון, ואני אומר את זה מהכרות עם דיי הרבה אנשים משתי הקבוצות. כרגע ביחידה שלי כשמזכירים "גאונים" ואנשים שבאים אליהם בשאלות תכניות, מדברים על ממ"סניקים ומדמ"חניקים, לא יצא לי עדין לשמוע על ממר"מניק שהתיחסו אליו כ"גאון". בנוסף כמו שאמרתי מקודם, הדרג הניהולי מעדיף ממ"סניקים ולא ממר"מניקים, וזאת עובדה. ובכלל מה שאמרתי בהתחלה, זה שעדיף לעשות ממ"ס כי בשאר המסלולים מוכרים את הנשמה לצבא. ואני אישית, מעדיף לסיים את הקבע שלי כמה שיותר מהר לצאת החוצה ולהרוויח את ה 10+ נטו שלי (לפחות עד שאני אפתח חברה משלי). אגב זה עוד דבר שיש לממ"סניקים ואין לרבים מהממר"מניקים - שאיפות לעתיד.
 

DadleFish

New member
נו, באמת...

בוא נראה. ראשית אמרת שזה לא נכון שממ"סניקים יותר אגומניאקים מממר"מניקים - ואז עברת לטענה כאילו אצל ממ"סניקים ומדמ"חניקים יש גאונים, אבל אצל ממר"מניקים לא. מעבר לעובדה שאתה טועה ואני מכיר אישית לא מעט ממר"מניקים תותחים וכהגדרתך "גאונים", אם מה שאמרת זו לא דוגמה מובהקת לאגומניאקיות אני לא יודע מה כן. שנית, מן הסתם ברור שעדיף לעשות את המסלול הכי קצר האפשרי. מצד שני, הנסיון שאתה מקבל בצבא לא יסולא בפז. איפה עוד יתנו לך לנהל צוות של שישה אנשים בגיל 21, כמו שאני עשיתי? עשיתי את זה שלוש שנים, וזה בהחלט נותן לי יתרון. על המשפט האחרון שלך אני לא אגיב בכלל כי אין לי מושג מאיפה הבאת אותו. בכל מקרה אין לו שום קשר למציאות. מה הקשר בין מסלול לבין שאיפות לעתיד? לאנשים שונים שאיפות שונות, מה קשור ממ"ס או ממר"מ?
 

sagima

New member
אתה כלכך קשה

1. כתבתי "גאונים" - עם גרשיים, תבין את זה איך שאתה רוצה. וכתבתי שמההתנסות האישית שלי, כשאנשים שאיתם אני משרת מדברים על אנשים שהם מחשיבים ל"תותחים" (ושוב גרשיים) הם מדברים על מדמ"חניקים וממ"סניקים ולא ממר"מניקים. ושוב מהתנסות אישית שלי... 2. יש גם ממ"סניקים שיוצאים לקצונה והופכים לרש"צים של צוותים גדולים. 3. שוב פעם, מהתנסות אישית שלי, משיחות עם אנשים מהאוכלוסיות השונות. אתה חושב שהתנסות שלי לא טובה? אז כל הכבוד לך.
 
למעלה