זהו - הסתיים מועד ב' במתמטיקה אתמול

זהו - הסתיים מועד ב' במתמטיקה אתמול

מועד זה מחדד היטב את סדרי העדיפויות של מערכת החינוך הישראלית - אנגלית/מתמטיקה = שלושה מועדים בשנה [ חורף, קיץ, מועד ב' ]
אם יבדקו מורים לאן נעלמות שעות מקצוע המגיעות להם יגלו אותן בתוספת שעות למקצועות נבחרים, נכון כמו מתמטיקה ואנגלית.
אבל -
משרד החינוך פרסם איזו חוזר שזכה גם לפרסום באחד העיתונים על הכוונה לעדכן את מקצועות הרוח - יו-טיוב, אתרי אינטרנט ומה לא, רק דבר אחד המשרד לא מבין - עם תוכניות הלימודים העמוסות על שעות מקוצצות, הוא מקסימום יחזק את מדיניות השינון וההקאה.
 

רון סי

New member
ואלה גם מקצועות מיותרים

אנגלית עוד אפשר להבין, גם באופן מוגבל מאד. אבל מתמטיקה? מה זה נותן לתלמיד?
 

ג רפאל

New member
יחי הבורות המופגנת


מתמטיקה היא שפה. אבן היסוד של כל מדע ומחקר.
אנגלית היא שפת התרבות העולמית היום. אנגלית מוגבלת הולמת אנשים מוגבלים. בד" כאלה שרואים בגמרא חזות הכל.
 

רון סי

New member
מתמטיקה היא כלי טכני שמשמש מקצועות מסוימים

והיכולת לשלוט בה נדירה באוכלוסיה.
יתכבדו בעלי המקצועות האלה וילמדו מתמטיקה כשהם לומדים את המקצוע.
שאר האוכלוסיה אין לה שום שימוש בכלי הזה.
אנגלית היא שפה שהשתלטה על התקשורת הבינלאומית. את "התרבות" שאליה היא קשורה אפשר לצרוך גם דרך כיתוביות. אפילו תרגום ברמה נמוכה די בו להעביר את תכני התרבות הזו, שעדיף אם כבר לא לצרוך אותה.
 

ג רפאל

New member
על טיעונים משכנעים שכאלה - לא נותר לי

אלא להיסוג לאחור ולפרוץ בצחוק-פרוע
 
על מה לדעתך צריכים התלמידים להבחן?

אני אנסה לנסח את זה בצורה יותר כללית, מטרת הבגרות היא להוציא תלמידים עם ידע בסיסי, עם מספיק רקע כללי לבוגר תיכון.
לפיכך הלימוד צריך להיות בתחומים שכל בוגר תיכון אמור להכיר.
 

רון סי

New member
פילוסופיה, בייחוד של המוסר

אבל גם היסודות, ופילוסופיה של הפוליטיקה ושל המדע.
זאת כדי שהתלמיד יהיה בעל כלים לבקר את הרעיונות והטענות שבהן ייתקל במהלך חייו.
משפט, כדי שהתלמיד יהיה בעל ידע בתחום שנוגע ישירות לגורלו. במסגרת זו יש לכלול ידע על חוזים, ביטוח, משפט פלילי, בנקאות וכולי.
רפואה, פסיכולוגיה ופסיכיאטריה. הכל מקצועות רלוונטים לחיי אדם במדינה הזו הרבה, הרבה יותר ממתמטיקה.
 
לא יודע מדוע אתה "נגד" מתמטיקה

אבל אם ילמדו לוגיקה בשיעורי הפילוסופיה שלך, אפשר גם ללמד מתמטיקה.
 

רון סי

New member
הסברתי, זה מקצוע מיותר

הוא אינו תורם דבר לרוב בני האדם.
אין צורך ללמוד לוגיקה, זה לא המקצוע שאליו אני מתכוון.
צריך להקנות לתלמידים ולאזרחים רעיונות וכושר לניתוח המציאות והמסרים שמונחלים להם.
לא לנסות לייצר בכוח מדענים ומהנדסים ביסודי ובתיכון.
 
נראה שאינך מבין שלוגיקה היא יסוד מוסד בחשיבה

פילוסופית, ולוגיקה ומתמטיקה אחיות הן אם לא תאומות זהות.
אתה מציע ללמוד פילוסופיה בלי להכיר את הצד הלוגי שבה, לא חאראם? איך תלמד אנשים לחשוב פילוסופית בלי כלי החשיבה הפילוסופיים?
 

רון סי

New member
לוגיקה היא יסוד של איזו חשיבה פילוסופית?

בפילוסופיה של המוסר יש חלק ללוגיקה? הפילוסופיה של הפוליטיקה והמדינה? בתורת ההכרה? אפילו בפילוסופיה של המדע יש חלקים שלמים שלא נודע ללוגיקה מקום בהם. בוודאי ברמה הפופולרית. קראתי בעוונותי הרבה פילוסופיה, ולא נתקלתי כמעט בכלל במשפטים לוגיים.
 

sailor

New member
את הדיאלוגים של סוקרטס (שכתב אפלטון)

קראת? אם לא, קרא את יסודות הלוגיקה והמוסר בכפיפה אחת.
 

רון סי

New member
כמובן שקראתי

ב"לוגיקה" מתכוונים ללוגיקה פורמלית. זו שמנוסחת בנוסחאות בדומה למתמטיקה. לא להיגיון סתם.
 

sailor

New member
בדיאלוגים הלוגיקה לא מנוסחת

אלא משמשת בסיס להם, אצל אריסטו כללי הלוגיקה המשתקפים בדיאלוגים מנוסחים בנוסחאות מילוליות, לא מתמטיות.
הכתיבה בסמלים היא בס"ה שפה קצרה ויעילה יותר להבעת הכללים שניסח אריסטו במלל.
 
לא נדרש ידע בלוגיקה

כדי להבין אף פילוסוף, פרט לפילוסופים האנליטיים ובשביל להבין אותם צריך להבין לוגיקה פרגיאנית.
באופן כללי לימוד של לוגיקה אריסטוטלית לוקח שיעור וחצי, ואם רוצים להוסיף עוד קצת מושגים בסיסיים בלוגיקה שאכן עוזרים בהבנה של שיח, יוקדש לזה שלושה שיעורים שלמים. לא קריטי במיוחד.
 

sailor

New member
ללמד יסודות לוגיקה מתמטית לוקח עוד פחות

ללמוד להשתמש בלוגיקה כלשהי ככלי חשיבה יקח למי שהוא טבולה ראסה הרבה יותר.
בנסוי שעשו עם תלמידי כתה ב' שלמדו קודם רק חבור וחסור, לימדו אותם תורת הגבולות ואינפי תוך פחות מסמסטר.
 
בשביל ללמוד להשתמש בלוגיקה

לא צריך ללמוד לוגיקה כלל. צריך ללמוד פילוסופיה.
 
בערון סי.

לעולם לא אסלח לך על זה שאילצת אותי להסכים עם מישהו אחר בשרשור זה.
 
למעלה