זכאות לחופשת לידה :

מצב
הנושא נעול.
לגבי דמי אבטלה אני מסכימה איתך

ראי הודעתי למעלה
ביטוח לאומי איננו מחייב אותה לקחת את חופשת הלידה, לפני הלידה. החוק היבש קובע שהפסקת עבודה במהלך הריון תחשב ליום הקובע לתחילת התקופה בגינה ישולמו לפחות מחצי דמי הלידה. דוקא במקרה של עובד מובטל המצב הפוך. תקופת אבטלה (בגינה משולמים דמי אבטלה) נחשבת לעניין דמי לידה כחלק מתקופת העבודה בגינה נוצרת זכאות לדמי לידה, ואם העובדת המשיכה להתייצב בלשכה עד ללידה, היא תקבל דמי אבטלה עד ליום זה (או לפחות עד להתיצבות האחרונה בלשכה). אם הסתיימה תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה, תוך כדי ההריון, יתייחס כנראה הביטוח הלאומי ליום סיום הזכאות לדמי אבטלה כיום הקובע. יתכן שכונת המחוקק היתה לקבוע שלאשה זכות להחליט מתי היא לוקחת את חופשת הלידה (בתחום 6 השבועות שלפני הלידה), אך ניסוח החוק איננו משאיר זאת לבחירת האשה, אלא קובע ימים מוחלטים.
לגבי דמי אבטלה אני מסכימה איתך
ובאמת הייתי צריכה לשים לב לזה כהתייעצתי עם שיל. אכן תקופת האבטלה נחשבת לצורך מניין החודשים. ועדין נשארתי אם השאלה המציקה מלמעלה שמחכה לדעתך.
 
לא קיבלתי דמי אבטלה

לאור בדיקה שעשיתי בנושא
ולמרות שהביטוח הלאומי טרם ענה לפניתי, אני מרגישה עוד יותר בטוחה לומר לך שביטוח לאומי לא יכול לחייב אותך להתחיל קחת את חופשת הלידה שלך 6 שבועות לפני התל"מ. הסיבה היחידה שבה ביטוח לאומי יכול כביכול לעשות זאת זה אם בכל התקופה או בחלק מהתקופה של ששת השבועות של התל"מ את עדין מקבלת דמי אבטלה. במצב כזה, ביטוח לאומי קובע כי אין כפל גמלאות וכי תהיי זכאית רק לאחת ולכן כאשר יש חפיפה בששת השבועות שקודמים, ביטוח לאומי מפסיק את תשלום דמי האבטלה ומשלם לך דמי לידה במקום. במקרה שלך, אם הבנתי נכון, הרי שאת לא מקבלת דמי אבטלה וגם אינך זכאית להם בששת השבועות הללו. לכן, ביטוח לאומי לא יכול לחייב אותך להתחיל לקחת את דמי הלידה קודם רק מהסיבה שאינך עובדת. שוב תשובתי נסמכת על ייעוץ שביקשתי בש.י.ל לנושא זה ועל סמך עיון בחוק. כאמור, הביטוח הלאומי לא ענה לי. המקרה שהציגה פה יעל של תום יתכן ונופל בחריג של דמי אבטלה ויתכן ונעשתה לגביה טעות. בכל מקרה אם זה לא מקרה של חפיפת גמלאות, הרי שגם ליועצים של ש.י.ל, טענה זו נשמעה תמוה כשם שהיא נשמע לי. בהצלחה.
לא קיבלתי דמי אבטלה
יצאתי לחל"ת כשלושה חודשים לפני הלידה.
 
טוב- קבלי תיקון והסבר פשוט לכל

זכאות לחופשת לידה :
אני לא בטוחה שהגעתי למקום הנכון, אבל בכל זאת אנסה לשאול : אני מכירה את נוסח החוק לגבי תנאי הזכאות לחופשת לידה בתשלום, ואני עומדת בקריטריונים (אכן שולמו בעדי דמי ביטוח לאומי במכסת החודשים הנחוצים). אבקש חוות דעת לגבי טיב הזכאות שלי בהתחשב בעובדות הבאות : 1. הפסקתי לעבוד בסוף פברואר, בהיותי בהריון בחודש שני, ומאז אינני עובדת. 2. הסיבה להספקת עבודתי היא מיוזמתי, שכן בעלי קיבל הצעת עבודה מטעם משרד החוץ לשליחות בחו"ל. 3. הדבר אילץ אותנו לעבור מעיר מגורינו (אילת-שם היה מקום עבודתי האחרון) למרכז הארץ לצורך קורס של כ-3 חודשים , ומיד אח"כ הועברנו למדינת היעד בחו"ל. 4. במקום העבודה החדש של בעלי מובטחת ושמורה גם לי משרת עבודה. 5. המעסיקים החדשים יודעים על היותי בהריון ובהחלטה משותפת הסכמנו כי אתחיל לעבוד רק אחרי הלידה. כאשר הסיבה העיקרית לכך היא שהלידה תתקיים בישראל בגלל חוסר תנאים ללידה במדינת היעד, ועל כן לא היה אפקטיבי להתחיל עבודה למשך חודש אחד בלבד. 6. המעסיקים הקודמים לא יודעים על דבר הריוני , שכן עזבתי את העבודה בדיוק בתחילת ההריון . השאלות שלי : א) האם ניתן לשלול את זכאותי לחופשת הלידה בתשלום או לצמצמה לאור העובדה שכמעט מתחילת ההריון אינני עובדת ? וזאת למרות העובדות הנ"ל ? ב) האם יש אפשרות שהמעסיק הקודם לא ירצה למלות את הטפסים הנחוצים לי לקבלת דמי הלידה בטענה כי לא ידע על דבר הריוני ? או בטענה כי אני זו שהספקתי את עבודתי מרצוני שלי ? בתודה מראש על ההתייחסות והעזרה.
טוב- קבלי תיקון והסבר פשוט לכל
הבלאגן. גם לי כמו שראית לקח זמן להבין. אבל כל יום לומדים משהו חדש ואני שמחה על השאלתך שהבהיר כמה דברים. אז ככה, אכן, אם הופסקה עבודתך במהלך ההריון יהיה היום הקובע לצורך תשלום מחציתם הראשונה של דמי הלידה ביום הפסקת העבודה. אם את מקבלת דמי אבטלה, תתחיל תקופת תשלום דמי הלידה בתום תקופת האבטלה. את המחצית השניה תתחילי לקבל מיום הלידה. בהצלחה במדינה החדשה, מנסיון זה לא פשוט ובהצלחה בלידה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה