חוויות אישיות שלי מאנשים "שכלתניים"

העוזרת

New member
חוויות אישיות שלי מאנשים "שכלתניים" ../images/Emo151.gif

יש לי כל מיני חוויות אישיות מאנשים שבשבילי הם יותר מדי שכלתניים. אני אתרכז הפעם בצד הלא נעים של זה בשבילי. לפעמים הם מפחידים אותי. לפעמים אני אומרת לעצמי שהרבה מזוועות העולם קשורות בהם. למשל יותר מפעם אחת שמעתי את הדיאלוג הבא בין שני אנשים (את הכינויים שלהם לקרוא בבקשה במלעיל): מר שכלתני - אז את צמחונית הא? צמחונית - כן בטח. שכלתני - למה? צמחונית - כי אני נגד להזיק לחיות. שכלתני - את צמחונית כי את נגד להזיק לחיות. המממ... אני מבין. המממ... אז את גם לא דורכת על ג'וקים? צמחונית - אני משתדלת. שכלתני - הרי גם ג'וקים מוגדרים כחיות, את יודעת. זה הכל עניין של הגדרה בחיים. אז את אומרת שאת נגד להזיק לחיות? אני מבין אותך לנכון? צמחונית - כן, אני נגד להזיק לחיות. שכלתני - ומה עם חיידקים? את יודעת שיש חיידקים שאת הורגת בלי הפסקה? גם הם בעלי חיים. אז מה יהיה? אם את באמת רוצה לא להזיק לבעלי חיים כמו שאת טוענת את צריכה להימנע מלנשום, ללכת, להתרחץ, יש הרבה דברים שאת צריכה להימנע לעשות, אחרת את גזענית בהגדרה. אני מצטער חביבתי אבל הטיעון שלך לא מחזיק מים. את לא יכולה להמשיך להיות צמחונית עד שלא תשתפרי את הטיעונים שלך. צמחונית - הו אלי אתה צודק אני טעיתי. היה כשל לוגי בדעותי. אני חוזרת בי. איזו מטומטמת אני! הראית לי את האור! תודה לך על שגאלתי אותי! לשווא נמנעתי מאכילת בשר. עוד היום אני חוזרת לאכול בשר ומהר אחרת אני לא הגיונית. אללי. להבא אני אשים לב יותר להגדרות של מלים. יו, הייתי כל כך טפשה ואתה כל כך צודק, אלי, אני חייבת לאמץ יותר את המחשבה שלי כדי שלא אעשה טעויות כאלה. צמחונית עאלק. פחחחחחח.
את הסוף שיניתי והפכתי לציני בשביל להמחיש את המגוחך בטיעוניו הלוגיים (המוצדקים) של מר שכלתני. טיעונים שלמרות שהם מוצדקים זה לא משנה בעצם כלום, כי לפעמים לא צריך להפריך טיעון באופן מילולי בשביל להרגיש שהוא טפשי. מלים הם רק מלים. אני לא חייבת לענות בצורה הגיונית בשביל להמשיך לעשות את מה שאני מרגישה שהוא נכון. אחרת כל מי שטוב במשחקי מלים ובהגדרות בעצם יכול לשלוט על העולם (הוהוהאהאהא) כי הוא יכול להראות לכל אדם מה שהוא רוצה ולגרום לו לעשות מה שהוא רוצה. מזל שיש לנו גם לב.
 

חוק צח

New member
בתור אדם שכלתני

דעתי היא, שדברים שהם הכרעות של הלב, בכל מקרה אין טעם לחפש בהם טיעון הגיוני. למה אני אוהבת איזה מישהו? בגלל שאני אוהבת אותו. בתור טבעונית, אני יכולה להגיד ששמעתי את הטיעונים האלו ואלפי אחרים והם גרמו לי לחשוב, ולהיות מודעת לבחירותי אז מה בדיוק מגוחך בטיעונים השכלתניים? הייתי אומרת אפילו שהתשובה שנתת של אותה צמחונית, היא שכלתיית.
 

העוזרת

New member
תודה על השיתוף ../images/Emo85.gif

היה מעניין לשמוע. כשאני מדברת עם מישהו שמרגיש לי שכלתני "מדי" בשבילי אני בדרך כלל שמה לב אם יש לו גם לב. אני מכירה כמה "שכלתניים" עם לב שממש לא מאיימים עלי או מפחידים אותי אלא אני מרגישה שהשכלתנות שלהם לא מונעת מהם להיות רגישים ועדינים. אבל אני עדיין זהירה ופוחדת שמתי שהוא בנסיבות מסוימות זה כן ימנע מהם. אני לא יודעת להסביר מה מגוחך בטיעונים השכלתניים לפעמים יותר ממה שכבר הסברתי.
 

חוק צח

New member
הרבה יותר מרתיע אותי אנשים שאני לא יכולה

להבין. מתוך נקודת המוצא שלי, שכל מה שאני אחשוב שאני מבינה לגביי בנאדם אחר, תהייה רק אשלייה, כי כל אחד הוא יחודי וכך גם המציאות הפסיכית שלו, כלומר איך שהוא תופס את המציאות. לעומת זאת, כשמדובר בדברים שיכלייים, ההבנה היא אחת, כלומר לדוגמא, אם נקבע להפגש איפשהו עוד חצי שעה, אז ברור לשני הצדדים מה המשמעות של 'חצי שעה', המשמעות היא אחת. וכך גם להיפך, אחרי הרבה ניסיון וטעייה (ותהייה) הבנתי כמה שום דבר הוא לא מובן מאליו, אף אחד לא באמת יוכל להבין אותי, אלא אם נעלה על איזושהיא דרך אחת, אובייקטיבית. ולשכלתנות אין שום דבר סותר עם רגישות. ויותר מכך -אנשים רגשניים יכולים להבלע בתוך הרגש. הם לא בהכרח יותר רגישים לאנשים אחרים,
 

העוזרת

New member
אני חושבת שאני מבינה אותך ../images/Emo24.gif

אני חושבת גם שאת מבינה אותי. אני פשוט פוחדת מחוסר רגישות ולא משנה איך אני קוראת לזה
אני שיתפתי בחוויה שלי ואת בחוויה שלך. יש סיכוי אפילו שדיברנו על חוויה דומה במלים שונות. לכולנו חוויה של גוף ושל רגשות ושל מחשבות... אפילו ממש עכשיו. אולי המחשבות שונות והרגשות שונים ותחושות הגוף שונות מאיש לאיש ומדקה לדקה, אבל כולנו חוות משהו כל הזמן.
 

חוק צח

New member
מה לגביי עודף רגישות?

לא יותר מפחיד? אם הבנתי נכון את מה שרשמת, אני מסכימה איתך שהרגשות חולפים בין כולם. אבל הם מתערבבים בתוך עצמם ועם המציאות והדמיון, כך שלמרות שלא הייתי אומרת שהם אינסופיים, האפשרויות הן בהחלט כה גדולות שבגבולותי, כבנאדם, הם נתפסים ככאלו. באופן דומה הייתי אומרת שזה מה שקורה עם המחשבות. לכן אני לא מוצאת שום טעם בלהזדהות עם מחשבות או רגשות מכל סוג שהוא, ואין לדעתי הבדל רב בין אנשים שכלתניים לכאלו רגשניים, במידה והם מזדהים עם זה, או מרגישים אותנטיים עם הרגשות והמחשבות האלו, או כל בעלות מכל סוג.
 

העוזרת

New member
אני מזדהה עם מה שהבנתי שאת אומרת ../images/Emo24.gif

וזה שאני מחלקת פה חיבוקים בדקות האחרונות זה לא אומר שאני לא מתייחסת לכל חיבוק בכובד ראש
 

רשף כשף

New member
לדעתי ועל פי התרשמותי מקריאת הודעתך

הבעיה המרכזית שאדם זה בחר לו שותף לויכוח שאינו מעוניין לשתף פעולה (כלומר- בחר אותך), ובכך כפה עלייך את הדיון בו אינך היית מעוניינת להשתתף. נאמר והיית רואה על כך תכנית בטלויזיה, ייתכן שזה היה מעניין אותך. אולם כאשר הדבר הובא בכוח לתוך הטריטוריה שלך, לא ניתנה לך זכות הבחירה האם להגן על הצמחונות או אם לאו. כפי שנאי רואה את זה, היית יכולה לומר- אינני מעוניינת להשתתף בויכוח ובכך לסגור עניין. מה גרם לך לענות לו ולהמשיך להוכיח את ההסבר הצמחוני בפניו, כאשר זיהית בשלב מוקדם את האג'נדה שלו?
 

העוזרת

New member
תודה על המקצב הנעים, הרגישות, האהדה ועוד.

אני חושבת שאני מבינה למה את מתכוונת ב"שותף לויכוח". אני חושבת שבויכוחים מסוג כזה אני אף פעם לא משתתפת בכוונה, שכאילו מנסים להתווכח על איזו שהיא עמדה שכלית או עקרונית, אבל אולי אם אני אנסה להיזכר עוד קצת אני אגלה שכן השתתפתי. אני הבאתי את השיחה בין הצמחונית לשכלתן כדוגמא שהייתי עדה לה בערך. לא השתתפתי בויכוח. מעניין איך שהצגת את הבעיה המרכזית. כן אני חושבת שזה נכון. אני חושבת שאותה צמחונית באמת לא הבינה שהיא נכנסת לויכוח עקרוני על עמדה שכלית ומבחינתה זאת היתה סתם שיחה מוזרה. אני מזדהה עם המצב שלה מהבחינה הזאת שגם לי יצא נראה לי להשתתף בויכוחים מסוג כזה בלי שידעתי שאני אפילו עושה את זה כי לא הבנתי שזה אמור להיות ויכוח אלא תקשורת ולא הבנתי למה אין תקשורת אלא ויכוח או בעצם מלחמה. נארה לי שלא הייתי ברורה כל כך עכשיו.
 
למעלה