חלום על ילד שנופל

mahila

New member
חלמתי שאני עומדת בחלון עם סורגים הבן שלי והאחיין שלי בחלום, אני רואה ילד אחד נופל ואני מתפללת שזה לא הבן שלי אבל זה כן, האחיין גם נופל אבל ברגע האחרון אני תופסת בחולצה שלו ואז בקצות האצבעות שלו ומושכת אותו ומצליחה להציל אותו אבל הבן שלי נפל עד למטה, כנראה שיש שם בריכה.
אני אומרת לבעלי שהילד נפל שילך אבל הוא לא מתייחס ברצינות אבל בסוף הוא הולך אבל אין שם גופה, אני חושבת בחלום שידעתי שלא יהיה לי את הילד לתמיד בסוף אין גופה ואני חושבת שזה נס. יש קטע בחלום שקשור לאלוהים או שאני אומרת שזה נס או שאני אומרת שיש אלוהים

בת 40 נשואה אימא ל-2 ילדים קטנים בני 4+5, והאחיין שלי בן 4.5
עבודה יציבה קשר זוגי עם בעלי טוב
תודה רבה
 

אלישבע777

Well-known member
שלום מהילה,

לחלום שלושה פרושים. יתכן שכולם מתאימים, יתכן שרק חלק מתאימים ויתכן שאף אחד. תבחרי את מה שמתאים לך, וכתבי לי תגובה על כל פרוש, כך אלמד לפרש את חלומותייך יותר טוב בעתיד. גם בפרוש הזה – עיינתי בחלומות קודמים שלך וברקע שמסרת וזה עזר לי מאוד!

פרוש א

הפסקה הראשונה של החלום היא 4 שורות של אירועים איומים ונוראים! הפסקה נפתחת בפתאומיות ואירוע רודף אירוע במהירות הבזק ללא הפסקה עד הסוף הבלתי ברור שלה ובעצם הסוף אינו ברור גם בסוף החלום! רצף האירועים בשינוי קל של הסדר: ילד נופל . את מפללת שזה לא בנך. את מגלה שזה בנך. הוא נפל למטה אולי לבריכה. אחיינך נפל. הצלחת לתפוס בקצה אצבעותיך בחולצתו ולהרים אותו.

למרות האירועים הקשים והתפילה שלא התגשמה, אין רגשות בחלק הזה של החלום!! אולי עצם התפילה, מביע רגש של פחד אבל הרגש אינו מתואר והוא עקיף. בפסקה השניה את מציינת שבחלום ידעת שהילד שלך לא יישאר לתמיד. שזו גזרת גורל משמים (ושום תפילה לא תעזור באמת) ולכן הגורל התממש.

הקטע הזה בחלום, הוא נחלת על האימהות בעולם לדעתי – כל אימא חוששת שמשהו רע יקרה לבן שלה. המחשבה הזו היא גם מחשבה שיש לה ערך – כי בזכותה מתממשת האחריות על הילד. כדי שהיא לא תתממש – צריך לא רק להתקין סורגים בחלון אלא להשגיח כל הזמן. אבל בחלום – כל מה שקורה, אינו בגלל רשלנות ( בחלום היית אמיצה, נחושה והצלחת להציל את אחיינך!) , אלא בגלל כוח עליון בלתי מוסבר. הקטע משקף חרדה עמוקה ותת הכרתית ( בחלום היא יצאה לאור) לבנך אבל לא רק לו. הבן בחלום אינו מייצג רק את עצמו ואולי אינו מייצג בכלל את עצמו! הבן יכול לסמל פרויקט חשוב שלך, הורים, ואפילו את בעלך! הכל יכול ליפול לפתע פתאום, בלי אזהרה, וגם ללא אשמה!

למרות הרקע שלך שאומר שאת בתקופה טובה בחיים, החרדות העמוקות לפעמים מופיעות בחלומות. (איך זה יכול להיות שהכל טוב?? ועוד בתקופה כזו קשה עבור הרבה מאוד תושבים במדינה, ומלחמה בצפון ובדרום, חיילים נפלו ואזרחים כולל ילדים נחטפו למנהרות לא נודעות)

בפסקה השניה, אין רגשות שמחה על הצלת האחיין. אבל כן יש קצת האטה בקצב המסחרר של האירועים , אבל יש בו רגיעה - שהרי הנפילה היתה גזרת גורל. גם טקסט קצר מאוד או קצר מדי, לעומת הפסקה הקודמת, הוא מקוצר כל כך שחסרים בו פרטים. את שולחת את בעלך "שיילך ". לאן יילך? זה לא כתוב!! האם את שולחת אותו להציל את הבן, או למצוא גופה? גם זה לא כתוב! למה זה לא כתוב? כי את כבר יודעת שזו גזרת גורל ,תפילתך לא נענתה ואת הנעשה אין להשיב.

בפסקה זו - בעלך אינו מוצא גופה. במציאות דבר כזה היה דבר נורא, בחלום... את שמחה!! נעשה לך נס משמים!! אם אין גופה, לא קרה כלום!! בסוף החלום – הכל התהפך. החלום הנורא - הפך לנס נפלא!! אולי בהשפעת חג הפורים שחל אתמול והיום... המלך אחשוורוש בעצת המן הטיל פור (גורל או צו) על העם היהודי בממלכה - כלומר קבע מועד להשמדת העם ( כמה רלבנטי לתקופתנו כיום!) אסתר המלכה בחוכמתה הצליחה לסכל את האירוע! ! ואז נקבע החג השמח הזה, לדורות.

מי היא אסתר המלכה?? בחלום זו את עצמך! את חלמת חלום נורא ואת הפכת את החלום לנס [אלוהי] בכך שגם הצלת את אחיינך בגבורה וגם בנך לא נפגע. כך החלום שנבע מדאגות אמיתיות, הפך את הדאגות להצלה ( והצלחה)... לחלום יש מסר מעצמך לעצמך , מעין דו שיח עצמי (לא נבואה) - כמו שהכל הסתדר בסוף. כך תמיד הכל יסתדר בסוף! ואת תמיד תגלי תושייה, אומץ ואחריות ( אסתר המלכה כבר אמרנו!) תוכלי להתגבר על הבעיות ולהציל את מי או את מה שצריך ואת בוטחת בבעלך שיהיה לך לעזר.


האחיין שהצלת - יכול לסמל כל דבר שאת חשה ש "הצלת" אותו: ילדייך , בעלך, הורים וכל אדם יקר בחייך או לחילופין: פרוייקט חשוב , אולי הדירה החדשה (שקניתם לפני כשנתיים או יותר וקצת התאכזבתם בהתחלה?). החלום הרע הוא בעצם חלום טוב ומעודד! את מרפאה את עצמך, בעצמך וגם בעלך עוזר לך. ראי להלן התייחסות נפרדת לבעלך.

פרוש נוסף ב' - לעניין הנפילה

הילד שנפל ולא נותר ממנו דבר הוא הלידה השקטה שהיתה לפני שנה! (ראי הרקע שנתת לי בחלום על "וילה של חברים, ערבים ויריות" 22.3.23.) הילד בחלום נפל (אולי) לבריכה. אני מפרשת את "הבריכה" כירידת מי השפיר בלידה.

הלידה המכונה "שקטה", אינה שקטה באמת. היא לידת ייסורים כפולים – גם מכאובי הגוף וגם מכאובי הלב. קשה להתאבל על וזו גם טרגדיה שלא מדברים עליה. לא תמיד יש החלמה מלאה. אין פלא שהאירוע הזה עדיין מבעבע בתוכך. בחיי יום יום, ניתן להסיח את הדעת, מה גם שהחיים הפנימיים שלך בבית ובעבודה הם טובים. עברה שנה מאז וזה זמן של "חשבון נפש". החלום אומר שהבן הוא העובר, נפל – אבל אין לו זכר, הוא לא היה בר חיים ובעצם נעשה לך נס שהוא לא נולד פגוע חלילה. לפעמים אירועים שליליים, מתגלים כאירועים פחות שליליים ממה שחשבנו וכפסע היה בין אירוע שהיה "רק שלילי" לאירוע "איום ונורא"! גם במציאות התפללת לאל שהרופאים יצילו את העובר, זה לא קרה. אבל במבט לאחור, קרה לך נס. בחלום שלך שהתחיל "נורא ואיום", חל טוויסט בעלילה והוא הסתיים ב... שום דבר!! אולי זה לא סיום משמח מאד, לא סיום מובן וברור, אבל זה בהחלט לא סיום רע.

החלום מראה לך שאת כבר מתאוששת מן האירוע הטראומטי הזה! אין מה לחוש צער - כיום, הכל בסדר! החיים נמשכים.

החלום אומר עוד דבר, לתשומת ליבך.

בחלום בעלך לא מתייחס ברצינות לבקשתך. אין עליו בחלום כמעט מידע והוא כמעט לא אינו נוכח בחלום ובמחשבות שלך בחלום. הוא דמות קצת חיוורת משהו. הוא "הולך" אבל לא ציינת לאן ומה הוא עושה [גם הבן שנפל אמרת שהוא "הבן שלי" ולא "שלנו". לבעלך אמרת ביובש: "הילד נפל", ולא "הילד שלנו" וגם כתבת : "אני חושבת בחלום שידעתי שלא יהיה לי את הילד לתמיד".

הפרוש הפסימי אומר – זה בעלך, ככה הוא. לא לגמרי בטוח במה שאת אומרת, לא ממהר.
הפרוש האופטימי אומר – אולי הוא אינו לגמרי בטוח, אבל נחלץ לעזרה! יש לך על מי לסמוך.



אני ממליצה לך לשמור את חלומותיך (אפשר לגלול אחורה בפורום ואפשר להעתיקם לקובץ). הם חשובים. מדי פעם תוכלי לקרוא אותם וללמוד על התפתחותך דרכם. הם ראי הנפש. אשמח לחוות דעתך כפי שרשמתי בהתחלה.
ועוד דבר- לשלוח פעם אחת בלבד. המערכת מראה הודעת שגיאה, אבל אין שגיאה.
 

mahila

New member
שלום אלישבע777
תודה רבה על הפרשנות המפורטת.

כן בהחלט במצבי לחץ אני יודעת לגלות תושייה ולתפקד, מאוד התחברתי לפרשנות שלך לגבי הסורגים, אני אימא מאוד יסודית, מגוננת ועוטפת ובתקופת מלחמה ההבנה שלא הכול בשליטה שלי- צבא, מלחמה, כנראה מציף אצלי את החשש שלמרות המעטפת הזאת דברים יכולים לקרות וזה לא בשליטה שלי.

יש לי חשש שצף אצלי מדי פעם שהילד הזה לא יהיה לי לתמיד, הוא ילד כ"כ מתוק, חברותי אהוב ובעיקר קשור אלי והחשש גם בא בחלום.

לגבי בעלי והתמיכה שלו- מאוד התחברתי לפרשנות, אין ספק שאני מאוד סומכת עליו שהוא יהיה לי לעזר, גם אם הוא מפקפק הוא בסוף יהיה שם בשבילי ובשבילינו לגונן ולתמוך.

החלום בסופו של דבר לא התגלה כאסון אבל גם לא הסתיים ממש בטוב כי לא ידוע מה קרה עם הילד.

ייתכן מאוד שזה קשור ללידה השקטה שעברתי לפני שנה, בימים אלו צפות בי המון מחשבות על העובר ויכול להיות שהנפילה ללא זכר מדמה את הנפילה של העובר. המחשבה שהחלום זה על העובר ולא על הילד מקלה עלי מאוד.

תודה רבה
 

אלישבע777

Well-known member
שלום אלישבע777
תודה רבה על הפרשנות המפורטת.

כן בהחלט במצבי לחץ אני יודעת לגלות תושייה ולתפקד, מאוד התחברתי לפרשנות שלך לגבי הסורגים, אני אימא מאוד יסודית, מגוננת ועוטפת ובתקופת מלחמה ההבנה שלא הכול בשליטה שלי- צבא, מלחמה, כנראה מציף אצלי את החשש שלמרות המעטפת הזאת דברים יכולים לקרות וזה לא בשליטה שלי.

יש לי חשש שצף אצלי מדי פעם שהילד הזה לא יהיה לי לתמיד, הוא ילד כ"כ מתוק, חברותי אהוב ובעיקר קשור אלי והחשש גם בא בחלום.

לגבי בעלי והתמיכה שלו- מאוד התחברתי לפרשנות, אין ספק שאני מאוד סומכת עליו שהוא יהיה לי לעזר, גם אם הוא מפקפק הוא בסוף יהיה שם בשבילי ובשבילינו לגונן ולתמוך.

החלום בסופו של דבר לא התגלה כאסון אבל גם לא הסתיים ממש בטוב כי לא ידוע מה קרה עם הילד.

ייתכן מאוד שזה קשור ללידה השקטה שעברתי לפני שנה, בימים אלו צפות בי המון מחשבות על העובר ויכול להיות שהנפילה ללא זכר מדמה את הנפילה של העובר. המחשבה שהחלום זה על העובר ולא על הילד מקלה עלי מאוד.

תודה רבה
תודה על התגובה הנרחבת! לדעתי וכדאי לחשוב על העניין עם עצמך - החלום התהפך מחלום אימים לחלום של נס. אבל שימי לב, שגם בתחילת החלום- אין רגשות אימה, למרות המאורעות הקשים מנשוא! כאילו שגם בתחילת החלום, לא היתה לך סיבה אמיתית להיכנס ללחץ. אומנם התחושה הקשה שהילד הוא פיקדון לזמן קצר קיימת ברקע, לא באופן מוחשי, אבל מאחר שלא נלחצת ולא חשת פחד מוות, לא לפני הארוע ולא אחריו ( וגם לא כשהתעוררת!!), החלום התהפך לטובה. חלומות טובים באמת הם מאוד נדירים בפורום! כי חלום טוב, שוכחים מהר והם "רק חלום". חלום רע הוא חלום שרבים חוששים שהוא נבואי. לדעתי החלום של קצת רע אבל בעיקר טוב! החלומות הם דו שיח עצמי. החלום מרגיע אותך ואומר לך הרבה דברים טובים, כדי שלא תיקחי ללב במציאות היום יומי, בעיקר לנוכח החרדה שלך על בנך. בעצמי שמעתי אותו רעיון לפני שנים, מחברה שלי בעבר, שהיה לה בדיוק בן כזה מתוק והיא הביעה את החשש שהוא זמני בחייה. מצד אחד גילוי לב מדהים ומאידך - חרדה איומה שקשה לספר ולקבל עליה תמיכה! החלום אומר לך - להירגע. בעצם, את מרגיעה את עצמך. החיים מזמנים לנו כל כך הרבה חרדות ובעיות, שאם נחשוב עליהן, לא נוכל בכלל לתפקד בעולם הזה, בעיקר בתקופה הזאת שכל כך הרבה ילדים נפגעו ולא רק. החלום אומר לך שאת צריכה לסמוך על עצמך, ואת בדרך הנכונה.
שמחתי הפרוש על הלידה השקטה, התאים לך! זה היה רעיון שהוספתי אותו ממש ברגע האחרון, אחרי שעברתי על הרקע שלך, עוד פעם - דקה לפני ששלחתי את הפרוש... העובר הוא הילד שניתן לך לזמן קצר והנס - שהוא "נעלם" או נפל ולא נולד פגוע. הנס כאן הוא -
אי ההצלחה להצילו!! החלום מנחם אותך!
 

Topale1

Active member
נראה לי שזה משקף את החרדות שלך
הילד שלך ללא גופה כי הכל בסדר ואת רק חרדה
לגבי האחיין כנראה שאולי את צופה פני עתיד אבל ברך השם הכל יסתדר
לגבי הבעל הוא בארד מה אפשר לצפות מגבר ממוצע
לגבי האלוהים יפה שאת מכירה בו
ברכה והצלחה
 
למעלה