חשד ללופוס וטיפולי הפריה

דנה אז

New member
חשד ללופוס וטיפולי הפריה

מבקשת עיצות מנשים שעברו טיפולי פוריות וחולות לופוס.
תחילה אני עדיין מוגדרת כחשד ללופוס ובמעקב ראמטולוג. שבוע הבא יש לי תור לראמוטולוג.
הגשתי בקשה לטיפולי פוריות, הועדה בקופה דורשת אישורים שונים (רופא פנימי, ראמטולוג) בעקבות החשד ללופוס, קודם כל מה לבקש מהרופאים לרשום, כדי שיאשרו?
האם מותר להם לא לאשר לי טיפולי פוריות, בגלל המחלה?
והאם תוכלו למליץ על רופא פוריות ורופא הריון בסיכון עם התמחות בחולות לופוס(רופא באיזור חיפה והצפון)? שידע לקבוע מה מתאים ואיזה טיפולים עדיפים?
 

ל3

New member
בתור מישהי שעברה טיפולי פוריות בעצמה

וחוץ מהלופוס סובלת גם מקרישיות יתר אני יכולה להגיד מנסיוני שהיתבקשתי להביא אישור מהראומטולוג המטפל שכתוב בו במפורש- "אין מניעה לעשות טיפולי הפרייה". אם אין מניעה או לא את זה קובע הראומטולוג על סמך הקליניקה שלך ובדיקות המעבדה. ההמלצה הגורפת היא להיכנס להריון לאחר לפחות 6 חודשי רמיסייה של המחלה. במידה ונוטלים תרופות קבועות מומלץ גם להיתקשר למכון הטרטולוגי בהדסה ( שירות הניתן חינם) להגיד אילו תרופות לוקחים והם עוברים על הרשימה ומייעצים מה חובה להפסיק בעת הטיפולים, אלה תרופות ניתן להמשיך לקחת ואלה שווה לשקול להחליף באחרות.
לצערי לא מכירה מומחה פריון והריון בר סיכון בצפון. את הטיפולים בחרתי לעבור בבית החולים בו הראומטולוג שלי דאז עבד כדי שבמידת הצורך יהיה קשר ישיר ורציף בין כל הגורמים המטפלים ואני חושבת שזה שיקול נכון לעשות כשיש לופוס. לפני תחילת הטיפולים רצוי שתופני ליחידה להריון בסיכון, שם על סמך מצבך הם נותנים המלצות אלו בדיקות כדאי להשלים לפני הטיפולים, באלו מעקבים את צריכה להיות בזמן הטיפולים ובאיזו תדירות? תרופות מסוימות שכדאי להוסיף ( אצלי לדוגמה הוסיפו זריקות קלקסן בגלל הקרישיות יתר וכו')
נסי לברר עם הראומטולוג שלך אם הוא יכול להפנות אותך ליחידה בסיכון היכן שהוא עובד
המון בהצלחה. מחזיקה לך אצבעות
 

דנה אז

New member
תודה

אתיעץ עם הראמטולוג. בנתיים בגלל קרישיות היתר פונה לקופרמינץ להתיעצות באופן פרטי (קיבלתי המלצות בפורום פוריות).
בנתיים יש לי רק חשד, אך נמצאת במעקב מקווה שלא תהיה התפרצות בכלל, ולפחות לא בשלב הטיפולים וההריון.
 
למעלה