טיפול בשימוש עצמי או ע"י מטפל?

משי א

New member
טיפול בשימוש עצמי או ע"י מטפל?

לדעתי האישית, אף אדם, אפילו לא אלו שמטפלים באחרים, אינו יכול לטפל בעצמו. טיפול ע"י מטפל הינו הדרך היעילה ביותר לקבל עזרה. אני יכולה להתאים תמציות של פרחי באך לעצמי, כפי שאני עושה למטופלים שלי... אבל כדי להבין את התהליכים והשינויים שמתרחשים בי בעקבות לקיחת התמציות, אני צריכה מטפל. תפקידו של המטפל, הוא להראות לי איך השפיעו עלי התמציות ברמות העמוקות ביותר, ואיזו עבודה עלי לעשות עם עצמי. למרות שאני בעצמי מטפלת, איני יכולה לטפל בעצמי, וזאת למרות הידע שרכשתי... על אחת כמה וכמה, אדם שאין לו כל ידע בטיפול, אינו יכול ואינו צריך לטפל בעצמו... אני כמטפלת מעמידה עצמי לרשותם של מטופליי... אני שם בשבילם-כי לטפל זו שליחות!
 

שירוש31

New member
שלום לחברי הפורום וגם דעתי

שמחתי לגלות את הפורום המקסים הזה.איך הוא נעלם מעיני קודם לכן לא יודעת. למשי בנושא טיפולים לדעתי צריך להפריד בין מצבים. במצב אקוטי דווקא הגיוני שאדם יוכל לעזור לעצמו בשביל זה שומרים ארון עזרה ראשונה בבית . במצב כרוני הסיפור מסובך יותר ושם כדאי ללכת למטפל. כשלמדתי תזונה למשל אחת המשימות שהמורה נתן לנו היתה להכין לעצמנו תכנית טיפול ולבצע שיפור בריאות אישי . בסוף השנה הפידבק לפרויקט הזה היה אדיר (זה לא היה בארץ).כך שבעצם זה מגוון.
 

משי א

New member
שירוש, כוונתי היתה לטיפול ממש

לא לעזרה ראשונה... נשמע כמו פרויקט מאתגר ומעניין... מסכימה איתך, שעזרה ראשונה היא משהו שרצוי ומומלץ ביותר שכל אחד יידע להגיש בשעת הצורך, לעצמו ולאחרים. השאלה כוונה למצב שאינו מצב חירום, המצריך טיפול נקודתי, אלא טיפול בעל אופי מתמשך... בתחום שלי, פרחי באך, תמצית הרסקיו היא תמצית שיותר ויותר אנשים מכירים, והיא מיועדת למצבי חירום מכל סוג שהוא: פציעות, חבלות, תאונות, וכו'... את שאר התמציות, מתאים המטפל למטופל, ואף מלווה את הטיפול בפגישות ייעוץ אחת לשבוע.
 
אכן כך

טוב שתהיה לנו היכולת לטפל בעצמינו וגם לזהות על עצמינו מתי רצוי ללכת ולהיות מטופלים. הנתינה והקבלה אחד הם. שבת שלום
 
ואני חושב גם וגם

אני חושב שלכל דבר יש את המקום שלו. כל אחד צריך ללמוד לטפל בעצמו ברמה מסוימת . גם אני למדתי שלקחת אחריות על החיים שלי זה בין השאר לטפל בי. אני לא אומר שבכל דבר כי הרי אני לא יכול לטפל בעצמי בכל תחום ואני לא יודע הכל. אבל קראתי את המסרים ואני לא חושב שצריך לא להסכים שאנשים שרוצים יטפלו בעצמם. כל אחד מתאים לו משהו אחר בזמן מסוים בחים.
 
למעלה