יזכור
שמות ב:כד,וישמע אלוהים את נאקתם ויזכור אלוהים את בריתו את אברהם את יצחק ואת יעקב, שמות ג:טו,ויאמר עוד אלוהים אל משה כה תאמר אל בני ישראל יהוה אלהי אבותיכם אלהי אברהם אלהי יצחק ואלוהי יעקוב שלחני אליכם זה שמי לעולם וזה זכרי לדור דור." שלום לכולם ברשותי מחשב לשעה הקרובה ועולה רצון מלפני להתיחס לשאלה העומדת כעת על הפרק יזכור אלוהים או יזכור ישראל , אנו חיים בארץ ישראל מדינת הלאום היהודי עם אחד כאשר יש לנו יותר מנוסח תפילה אחד בבתי הכנסת שלנו, ואני שומעת את רחשי עמי המבקשים נוסח תפילה אחיד ארץ ישראלי , כעת עומד על הפרק יזכור אלוהים כבבתי הכנסת נוסח אשכנז או יזכור ישראל בטקסי המדינה ביום הזכרון של עמנו, כמו כן שמעתי מישהוא המציע שחלק יאמרו כך וחלק יאמרו כך לכאורה נשמע החופש להחליט ודברים נאורים בעוד הדובר מבקש שגם בטקסים אזרחיים יהיו לנו נוסחים שונים דהיינו מפלג ואינו מאחד , נוסח התפילה בארץ ישראל מחוייב שיהא אחיד לכול עם ישראל על כול מגזריו ועדותיו שכן עם אחד אנו בארצנו ארץ אשר יש לנו זכות אבות ונתנה על ידי אלוהים לעם ישראל. כך גם על הטקס האזרחי להיות נוסח אחיד , ממקומי השאלה אינה כלל האם יזכור אלוהים או יזכור ישראל שלא נוסח זה ולא נוסח זה משקפים נכונה את עם ישראל והקשר לאוהי ישראל. כמו כן אלוהים זוכר תמיד בהווה נצחי , וכך גם על עם ישראל , ממקומי "זוכר אלוהים ועמו ישראל.... " הנו הנוסח המדוייק המאחד שיש בו נצחיות ההווה שיש בו הקשר שבין אלוהים ועם ישראל בזמן הווה דהיינו בכול הזמנים לנצח נצחים , אלוהים אחד עם ישראל אחד , ולסיים ב"נזכור" דהיינו כול אחד מהפרטים המרכיבים את עם ישראל בעתיד כמו בהווה. בברכה אלה אמאיה מורז
שמות ב:כד,וישמע אלוהים את נאקתם ויזכור אלוהים את בריתו את אברהם את יצחק ואת יעקב, שמות ג:טו,ויאמר עוד אלוהים אל משה כה תאמר אל בני ישראל יהוה אלהי אבותיכם אלהי אברהם אלהי יצחק ואלוהי יעקוב שלחני אליכם זה שמי לעולם וזה זכרי לדור דור." שלום לכולם ברשותי מחשב לשעה הקרובה ועולה רצון מלפני להתיחס לשאלה העומדת כעת על הפרק יזכור אלוהים או יזכור ישראל , אנו חיים בארץ ישראל מדינת הלאום היהודי עם אחד כאשר יש לנו יותר מנוסח תפילה אחד בבתי הכנסת שלנו, ואני שומעת את רחשי עמי המבקשים נוסח תפילה אחיד ארץ ישראלי , כעת עומד על הפרק יזכור אלוהים כבבתי הכנסת נוסח אשכנז או יזכור ישראל בטקסי המדינה ביום הזכרון של עמנו, כמו כן שמעתי מישהוא המציע שחלק יאמרו כך וחלק יאמרו כך לכאורה נשמע החופש להחליט ודברים נאורים בעוד הדובר מבקש שגם בטקסים אזרחיים יהיו לנו נוסחים שונים דהיינו מפלג ואינו מאחד , נוסח התפילה בארץ ישראל מחוייב שיהא אחיד לכול עם ישראל על כול מגזריו ועדותיו שכן עם אחד אנו בארצנו ארץ אשר יש לנו זכות אבות ונתנה על ידי אלוהים לעם ישראל. כך גם על הטקס האזרחי להיות נוסח אחיד , ממקומי השאלה אינה כלל האם יזכור אלוהים או יזכור ישראל שלא נוסח זה ולא נוסח זה משקפים נכונה את עם ישראל והקשר לאוהי ישראל. כמו כן אלוהים זוכר תמיד בהווה נצחי , וכך גם על עם ישראל , ממקומי "זוכר אלוהים ועמו ישראל.... " הנו הנוסח המדוייק המאחד שיש בו נצחיות ההווה שיש בו הקשר שבין אלוהים ועם ישראל בזמן הווה דהיינו בכול הזמנים לנצח נצחים , אלוהים אחד עם ישראל אחד , ולסיים ב"נזכור" דהיינו כול אחד מהפרטים המרכיבים את עם ישראל בעתיד כמו בהווה. בברכה אלה אמאיה מורז