ינון מועלם, מכירים?

faridi

New member
ינון מועלם, מכירים?

היהודי הצעיר הזה אמנם ממוצא עירקי אך נפשו ערגה מאד למוסיקה טורקית. הוא מתופף בצורה מדהימה ואף בקי בתיאוריה של מוסיקה טורקית. כשלמדתי ב"בר אילן", יום אחד הוא נתן הרצאה על מקאמים טורקיים.למחרת הייתי במופע שלו ואף יש לי את אחד הדיסקים שלו ובכל פעם מחדש אני נהנה להאזין. ישנו עוד מישהו ששמע עליו?
 

ihtiyar

New member
Yinon Muallem

הוא מוזיקאי מוערך בתורכיה של ימינו. יגיע בקרוב לביקור בארץ עם מוזיקאים מאיסטנבול. לפני שנים בודדות יצאה בתורכיה סדרה של 20 דיסקים שנקראה Istanbul Senfonisi. בכל דיסק ניתן למוזיקאי צעיר החופש לבצע מוזיקה כרצונו. צילמתי כאן ארבעה דיסקים מהסידרה, והכחול-לבן ששמו Barış (בטח לא במקרה נבחר "שלום" כשם הדיסק, והצבעים כחול-לבן עם יונים מעופפות) הוא זה של ינון מועלם. בדיסק הזה משתתפים מוזיקאים ישראלים ותורכים, ואחד הקטעים שבו הוא עיבוד לשיר "פזמון ליקינתון" (לילה לילה מסתכלת הלבנה...) שאותו שרה הדס פאל-ירדן. המוזיקאים הישראלים המשתתפים בדיסק, מלבד ינון מועלם, הם: איל סלע - קלרנית ינקל'ע סגל - גיטרה בס ועוּד שלמה עוז - סיטאר עופר אנקורי - חליל ניי (Ney)
 

טליה ג

New member
שמעתי על הפרוייקט הזה

מעניין היה לשמוע את "פזמון ליקינתון" בעיבוד טורקי
 

faridi

New member
איתן ברוך

חבר טוב שלי. נגן עוד דגול. הייתי ב-2 הופעות שלו בשם "מקהיר לאיסטנבול" ונהניתי מאופן הביצועים שלו בעוד זה היה ערב של מוסיקה מצרית קלאסית בשילוב מוסיקה טורקית קלאסית. חוש טכני מדהים. מן הראוי שהפורום באחד הימים יעשה ערב גיבוש ואיתן יהיה הכוכב. להלן כתובת האתר שלו. ניתן למצוא את הודעותיו באתר של "ארקדאש" תחת הכינוי samai http://www.b-eitan.com/ גלישה נעימה
 

טליה ג

New member
איתן הצטרף אלינו לפורום../images/Emo13.gif

ונשמח מאוד לארגן מתישהו מפגש פורום ולשמוע את איתן מנגן בפנינו את מיטב המוסיקה הטורקית הקלאסית!
 

faridi

New member
טלוש, הרשי לי להשוויץ

אני עדכנתי אותו על הפורום. איך אפשר לוותר על דמות כזו? (שאלה רטורית כמובן)
 

טליה ג

New member
משה, אין כמוך!../images/Emo24.gif

תודה על ה"פרסומת" שאתה עושה לפורום, וכיף לראות איך הוא צובר תאוצה! מי היה מאמין! בקומונה חלפו לפעמים 3 חודשים עד שהצלחנו למלא 4 עמודים, והנה תוך שבוע ויום הפורום החדש שלנו כבר פורח! ומה שהכי חשוב, כאן זו לא רק כמות, אלא בעיקר איכות! הכיף הכי גדול שלי זה לראות כאן אנשים שאוהבים את טורקיה בכל נשמתם, וגם מומחים ואנשי מקצוע בכל התחומים, כמו מוסיקאים, מדריכי נסיעות, אנשי אקדמיה וכד'. בעוד כשבועיים-שלושה, כשהפורום קצת יותר יתבסס, אני רוצה שיהיו לנו גם "אדומים" בפורום, כלומר מומחים (אנשים שבקיאים בנושא טורקיה - בין אם בשפה, ביעדי טיול, בחיים בטורקיה וכד'), שכל מי שייעזר בהם יידע שהוא מקבל תשובה ממי שאכן מתמצא היטב!
 

samai

New member
הדיסקים "זמנים משתנים" ו"כליזמר לסולטאן"

שוב שלום אנשים יקרים, ברצוני להוסיף בקשר לדיסק בריש (Barış) - שבמקור הוציא אותו ינון מועלם תחת השם "זמנים משתנים" (Changing Moments) - אלא שחברת התקליטים שהוציאה את האוסף Istanbul Senfonisi - לקחו את הדיסק ושינו לו את העטיפה ואת השם (ועל הדרך גנבו את זכויות היוצרים). אפשר להזכיר גם את הדיסק השני "כלי-זמר לסולטאן". שניהם מומלצים בחום. ינון מועלם הוא נגן פרקשן מוכשר ביותר ובנוסף הוא מלחין מוסיקה מדהימה, שמושפעת מאוד מהמוסיקה טורקית קלאסית ומוסיקה האוטומנית המסורתית. והוא אפילו כתב שני יצירות מקסימות מסוג סמעי. Huzzam Saz Semaisi * שמופיע בדיסק הראשון Rast Saz Seamaisi * שמופיע בדיסק השני בשני הדיסקים שלו מנגנים טובי המוסיקאים בטורקיה. לדוגמא" יורדאל טוקג'אן - עוד, סלים גולר - קמאנג'ה גוקסל בקטאגיר - קאנון, אמרולה שנגולר - צ'לו, ועוד.. הנה אתרים שבהם ניתן להתרשם: http://www.yinon-muallem.com http://www.myspace.com/yinonmuallem יום נפלא B. Eitan
 

samai

New member
../images/Emo140.gif כן ידידי, תודה שסיפרת לי על הפורום

משה - תודה על המחמאות וע זה שהכרת לי את הפורום הזה. שבת שלום B. Eitan
 

ihtiyar

New member
Göksel Baktagir

הנה שני דיסקים שלו מהסידרה שהזכרתי למעלה. בשנים האחרונות תורכיה היא ממש גן עדן לכל המתעניינים במוזיקה אתנית והיסטורית של המזה"ת. יש פרוייקטים של איסוף שירים ממחוזות שונים, כמו שעושים למשל הקבוצה KARDEŞ TÜRKÜLER, או הדיסק הנפלא AYDE MORİ שבו אספו שירים שנהגו לשיר בארצות הבלקן בתקופה העוסמנית. הזמר Kazım Koyuncu מאוד פופולרי בזמן האחרון, והוא מבצע שירים מצפון-מזרח תורכיה, בשפה הלָאזִית וההֶמְשִינִית. חברת הדיסקים KALAN מוציאה אוספים היסטוריים שונים, ובהם גם שירים בלדינו, פרקי חזנות וכד'. גם מוזיקה קלאסית שנכתבה לפי הזמנת הסולטנים לאירועים שונים. כל דיסק כזה מלווה בחוברת עם דברי הסבר מפורטים ומילים (גם בעברית, אם מדובר בפרקי החזנות למשל) בתורכית ובאנגלית. בשנת 1994, בסיוע משרד התרבות התורכי, יצאה סידרת דיסקים של מלחינים קלאסיים מאוזבקיסטן,טג'יקיסטן, אוזבקיסטן, קירגיזיה, טורקמניסטן, קזחסטאן ותורכיה. יש לי אותה, והיום היא נחשבת לנדירה. בקיצור - בנסיעה הבאה שלכם לתורכיה, חפשו גם את הפרוייקטים הנהדרים האלה, בנוסף למוזיקה הפופולרית הרגילה.
 

טליה ג

New member
Çok teşekkürler

השרשור המרתק הזה יוכנס לקישורים ולטאגליינס. זה פן ייחודי ומרתק של טורקיה, שלא רבים מכירים!
 

samai

New member
../images/Emo79.gif כמה מילים על התופעה גוקסל בקטאגיר ../images/Emo63.gif

ואם כבר הוזכרנו את גוקסל בקטגיר אני מנצל את ההזדמנות לספר לפורום קצת ממה שאני יודע. גוקסל בקטגיר, יליד 1966 (כיום בן 41 ) חיי באיסטאנבול, נשויי ואב לשני ילדים חמודים. אדם נחמד ובעל חוש הומור שובבי. הוא נגן קאנון מדהים שידוע בטכניקת נגינה וירטואוזית ובאילתורים המרגשים שלו. בתור מלחין, הוא נחשב כיום ל"מוצארט של טורקיה". הוא הוציא 11 דיסקים של מוזיקה מקורית !! הלחין יותר מ 150 יצירות, כתב שני ספרים ואף כתב מוסיקה לפס קול של סרט. היצירות שלו נלמדות במחלקה לאתנו מוסיקולוגיה באוניברסיטה באיסטאנבול, לצד יצירות של מאסטרים מהמאה הקודמת. גוקסל ניגן בעוד עשרות דיסקים בינהם הדיסק "Bende Can" של יורדאל טוקג'אן, "Nar" של מרג'אן דדה אפנדי, בדיסקים של האימאן חליל נג'פאולו, בדיסקים של המליחן הישראלי ינון מועלם (שבעקבותם הגיע גוקסל לנגן בפסטיבל העוד 2006 בירושלים) והרשימה עוד ארוכה... גוקסל כיום מנגן בתזמורת של ממשלת טורקיה: Istanbul Devlet Turk Musikisi Toplulugu שזהו פרוייקט מדהים כשלעצמו - בו ממשלת טורקיה מממנת מוסיקאים כדי לשמר את המוסיקה האוטומאנית. ממולץ למי מגיע לאיסטאנבול לברר מתי יש להם קונצרטים. בפעם הראשונה שהייתי בקונצרט שלהם, נהמתי לגלות שזה חינם !!! (בתור ישראלי - זה היה לי מאוד מוזר) - וכמובן המוסיקה... במיוחד אני ממליץ על שני הדיסקים:
Okyanustaki Sesler 3 - "קולות מהאוקינוס 3", דיסק רגוע ויפה.
Hayal Gibi - "כמו חזיון" - דואט קאנון ופסנתר (למי שלו עמוק בטורקי). כיום גוקסל נחשב לאחד מנגני הקנון הטובים העולם. שבת שלום B. Eitan
 

ihtiyar

New member
ה"מוצארט של תורכיה"

אם נביא בחשבון שמוצארט שייך לתחום הקלאסי, והיה גם פסנתרן גאוני, אז את התואר הזה,"המוצארט של תורכיה", צריך לשמור לפאזיל סאיי (Fazil Say). הוא נחשב היום לאחד הפסנתרנים המובילים בעולם. מנגן יצירות קלאסיות, ג'אז וכמובן מוזיקה תורכית. הוא גן הלחין אורטוריות (יצירות לתזמורת, זמרים ומקהלה) ועוד.. בתמונה -מספר תקליטורים שלו שיש לי. ב-10 במאי הוא בא לרסיטל בארץ, וינגן 3 סונטות לפסנתר: של מוצארט, בטהובן וליסט. הייתי בקונצרט הקודם שלו בארץ, והדובדבן על הקצפת זה ההדרנים שלו, שבהם הוא מאלתר בצורה מדהימה. שני התקליטורים שבמרכז התמונה הם אורטוריות שכתב פאזיל סאיי (השמאלי, "Nazim" הוא למילים של המשורר Nazim Hikmet). התקליטור השחור כולל יצירות קצרות שהוא הלחין ומבצע - סינתזה של מבצע וירטואוזי ושילוב של העממי, הג'אזי והקלאסי.
 
למעלה