יש משהו קצת עצוב בפרוייקט...

sidharta

New member
יש משהו קצת עצוב בפרוייקט...

שמתי לב, שהרבה פעמים סיפורים בנאליים לחלוטין, "סיפורי פואנטה" קצרים וקלילים שאין בהם כל חידוש, זוכים להכי הרבה תגובות. לעומת זאת, סיפורים איכותיים, שדורשים מעט יותר תשומת לב מהקורא, עם קצת יותר עומק ואיכות ספרותית מ"פואנטה מפתיעה ותו לא", זוכים להרבה פחות תגובות. כידוע ב"מקלדת" יש את אפקט "כוכב נולד"- יש שופטים, שאמורים להיות מסוגלים לזהות את היצירות הטובות יותר, אך נראה שהם מסתכלים רק ביצירות עם הכי הרבה תגובות. האם תגובות רבות הן מדד לאיכות היצירה? האם על סמך מדד זה אמורה להתבצע ההחלטה על פרסום או אי פרסום יצירה בספר? אשמח לשמוע את דעתכם
 

פילפולה

New member
כנראה שלא...

אבל זה שהם מגיבים רק לאלה עם הכי הרבה תגובות לא אומר שהם לא קוראים את השאר.... חוץ מזה שכחת שהציבור הוא שאמור לקנות ולקרוא את הספר-כך שאם הכי הרבה תגובות זה על סיפור מסויים ברור שזה אמור להוות משקל מסויים,לא? ואגב-גם אני חושבת שיש סיפורים איכותיים שלא קיבלו את מספר התגובות לא הם ראויים.
 

sidharta

New member
אני מודעת לזה שיש חשיבות

לפופולריות של הסיפור ב"תפוז" , מכיוון שבחירת הסיפורים משפיעה גם על המכירות של הספר... אבל זה קצת עצוב להודות שיש הרבה אנשים שלא רגילים לקרוא ספרות טובה, ולכן הם מאוד מתלהבים מדברים קליטים, פשוטים ובנאליים, במקום מסיפורים עם קצת עומק, סגנון ויצירתיות. אני לא אומרת שסיפורים קלילים הם דבר רע- גם סיפור קליל יכול להיות כתוב טוב,להיות מעניין ויכול להיות לו מסר חשוב. אבל לפעמים אנשים מתלהבים מהסיפורים הכי שטחיים, כל עוד יש בהם מוטיב אלים ו"מסתורי", כי זה נחשב ל"נועז ומחתרתי"... מקווה שהסברתי את עצמי כמו שצריך
 

זרה 38

New member
אני נוטה להסכים...

עם הנאמר. לא כל הסיפורים נקראים, לא כל סיפור ראוי מקבל את ההתיחסות הראויה לו. סיפורי הראשון התפרסם בעתוי מופלא, כנראה, ועל כן מזה שבועות שנמצא בראש רשימת התגובות. זה לא הופך אותו לטוב מן האחרים. ודאי שבעיני הוא פחות טוב מסיפור אחר שלי, "שברים פשוטים", שפורסם זמן רב אחרי הראשון ונבלע בתוך עשרות, אם לא מאות- הסיפורים האחרים. יש כנראה גם אלמנט של מזל בפרוייקט המקלדת?
ונדמה לי, בכל זאת, שלא מספר התגובות הוא שישפיע על הבחירה הסופית... בהצלחה לכולם.
 

פילפולה

New member
אגב,התוודות..

תמיד ראיתי את הסיפור שלך במומלצים אבל רק כשראיתי אותך בפורום נכנסתי וקראתי.. לא הגבתי כי כבר כתבו הכל אבל אני עדיין חושבת שהוא מקסים וריאלי..
 
למעלה