כאב בברך ימין

yishai3

New member
כאב בברך ימין

שלום. אני כרגע נמצא באמצע מסלול באחת מהסיירות של חטיבת הצנחנים. כרגע אני בקורס חובשים ולכןיש לי זמן להתאפס בדיוק על מה יש לי ואיך למנע בעיות בעתיד.(בערך חודשיים) לפני שנה התאמנתי לקראת הצבא ורצתי (בעיקר על אדמת כורכר) ריצות שהגיעו עד בסביבות של 30 ק"מ בשבוע. נהיו לי בבת אחת כאבים בברך ימין בצד הפנימי של הברך, כאבים המורגשים בזמן הליכה ובזמן שאני עושה מספר תנועות עם המפרק של הברך. הכאבים הם דיי קלים. ובזמנו לאחר מנוחה קצרה היו מורגשים רק בזמן ריצות. הלכתי לרופא אורטופד המתמחה בבעיות גב. הוא אבחן את הבעיה כ"כנודמלציה של הברך" אמר שזה שטויות ואפשר ללכת עם זה לכל סיירת. והמליץ על מנוחה ולבישת "ג'ניוטריין" בזמן ריצות. עשיתי כדבריו. הכאבים פסקו לחלוטין. היו מספר נסיונות בודדים להוריד את הברכית וחזרו הכאבים. כשהתגייסתי, בטירונות ניסיתי להיות בלי הברכית ובגלל שכל היום המפקדים מריצים את החיילים, גם ריצות לא מתוכננות, חזרו לי הכאבים. החלטתי ללבוש את הברכית כל היום ולהוריד בלילה. חדלו הכאבים. עכשיו אני בבה"ד 10 בקורס חובשים קרביים, אני רץ בלי הברכית מזה חודש וחצי ללא שום כאבים. לצערי השבוע בזמן תחרות החדרת עירויים שכללה ריצות וזחילות (הייתי בלי הברכית) בזחילה עצמה קיבלתי מכה בברך וחזרו לי הכאבים. השתתפי בהליכה באותו יום של כ-4 ק"מ. יום לאחר מכן צלעתי (כאבים בעיקר ביישור וכיפוף הברך) מאז השתפר המצב. הכאבים כמעט נעלמו. הזחילות היו ביום שלישי, ביום שישי רצתי עם הברכית 5 ק"מ עם משקל על הגב ללא כאבים. אני רוצה לשאול אותך מה בדיוק הבעיה, ואיך תמליץ על לבישה של הברכית מתי שאני אחזור ליחידה, ואם אצטרך ללבוש את זה כל הזמן האם זה יכול לגרום להתנוונות מסוימת ולהחלשות של הסחוס?(בגלל שהברכית מרגילה את הברך להיות מקובעת לתנועה מסוימת) איך להתייחס לכאב, האם לפחד שזה יפגע לי בברך או שאפשר להתעלם ממנו. ולא להתרגש יותר מידי. תודה מראש.
 
כונדרומלציה

כונדרומלציה זה התרככות הסחוס. מדובר במצב די שכיח בגיל ההתבגרות בעיקר בפיקת הברך. בד"כ חולף לבד עם סיום גיל ההתבגרות בלי להותיר נזק, אך יש גם מצבים יותר חמורים שלא חולפים ויש אפילו מקרים שמגיעים לניתוח. הברכיה עצמה לא גורמת לנזק. כדא שתבדק שוב ע"י אורתופד (עדיף מומחה לברכיים) כולל צילומים ע"מ להעריך את המצב כיום ולהמליץ על המשך הדרך, פרופיל רפואי וכו'. בתור חייל אתה יכול לבקש הפניה למרפאות חוץ של בתי חולים. בכל בית חולים גדול יש מומחה לברכיים.
 

yishai3

New member
הבהרה

לא הבהרתי את עצמי בהודעה הקודמת. אני בן 20. אני לא מעונין להוריד פרופיל אני נמצא ביחידה שסוחבת הרבה מאד משקל על הגב ואני מתכוון לסיים בה את מסלול הכשרת הלוחם.(עם/בלי ברכיים) לכן אני חושש לפנות למומחה צבאי מחשש שיוריד לי את הפרופיל. בזמן שגרה אין לי כלל כאבים בברך. אני רץ דרך קבע, אימונים אנטנסיבים של ריצות נפח מהירות ומשקלים. הפעם האחרונה שבה התחיל לכאוב לי הברך זה היה השבוע בגלל שזחלתי(לא בגלל ריצה) בלי ברכית. אם אני ארוץ בעתיד בלי ברכית זה יכול לגרום לנזק אם יש כאב? אם אני ארוץ בעתיד עם ברכית ויכאב לי זה עלול לגרום לנזק? יש לציין שהרופא המומחה לבעיות גב שאותו ביקרתי(עוד בזמן שהייתי אזרח), איבחן את הבעיה לאחר בדיקה קצרה של מישוש של הפיקה ותגובה שלי, ואמר לי שבאורטופדיה האבחנה של בעיות כאלה הם מאד פשוטות ואין צורך בצילום, ואין חשש לכלום. ובתקופה ההיא(שבה נבדקתי אצל הרופא) הכאבים היו אף יותר חמורים, ונאלצתי להפסיק לרוץ למשך מספר שבועות. דבר נוסף שמוזר לי, שהבעיה אמורה לכאוב באיזור פיקת הברך (patella), על פי דבריך.ואילו אני לא מרגיש שום דבר שם. אלא בצד הפנימי של הברך מתחת לפיקה. והכאב שאני חש כרגע הוא רק בזמן שאני עושה תנועות מסוימות עם הברך.(כגון תנועות מנוגדות למיקום כף הרגל) בתודה מראש.
 
כונדרומלציה2

כל הכבוד על המוטיבציה. לא אמרתי שתרוץ להוריד פרופיל. אבל כדאי שתבדק בצורה יותר יסודית ממה שתארת. כל החיים לפניך ולא כדאי להזניח בעיות רפואיות. לגבי האבחנה, ברור שהעניין לא וודאי. יש הרבה סיבות לכאבי ברך. בכונדרומלציה לרוב כואב סביב הפיקה. כאב בצד הפנימי של הברך יכול להיות קשור לבעיות של רצועות או מניסקוסים, קשה לומר בלי בדיקה. לך להבדק.
 

Jack Bauer

New member
הממ אני חושב שיש לי את אותה

הבעיה,איך קוראים לתחבושת הזו איפה אפשר להשיג אותה?
 
למעלה