כיוון הצתה

vq55205

New member
כיוון הצתה

יש לי חיפושית במקור 1300 (שתי יציאות) לאחר החלפת בוכנות וראשים ל - 1600 (אני לא יודע איזה מודל מאחר שהחלפתי בלוק מנוע באיזשהו שלב) אני משתמש באקדח הצתה כבר הרבה שנים (ללא קידום הצתה) על הפולי יש לי שני חריצים . באמצעות האקדח אני ממקם את החריץ השמאלי במרחק של כ-1.5 ס"מ משמאל לחיבור של שני חלקי המנוע, למרות שהתיאוריה אומרת שיש לעשות זאת מול החיבור בדיוק. את זה יישמתי לאחר שראיתי מכונאי שכיוון לי כך את האוטו . כתוצאה מכך המנוע נוסע חלק ושקט יותר ,מגיב באופן מיידי וזריז ולמנוע עוצמה רבה יותר.האם קידום הצתה בשיעור כזה גורם לנזק למנוע , היכן בדיוק מומלץ בפרקטיקה למקם את הסימון הנ"ל (אני מעוניין לקבל את התשובה במונחים של מרחק בס"מ ולא במעלות כפי שמציינים בדרך כלל) האם חשוב נפח המנוע או שנת הייצור לצורך ביצוע הכיוון?
 

vq55205

New member
אקדח הצתה

מנורה שעוצבה בצורת אקדח (לשם נוחות ) אשר מחוברת לשני קטבים ובנוסף מחובר אליה אלמנט שמתחבר לאחד מכבלי ההצתה. ברגע שניצוץ עובר בכבל הזה האלמנט הנ"ל גורם לסגירת מעגל ולהדלקת המנורה (הבזק) .המכשיר משמש לכיוון זימון הניצוץ בהתאם למצב הבוכנות. מחברים את האלמנט לכבל של צילינדר מס´ אחד.ומתאמים את עיתוי הניצוץ בדיוק כשצילינדר מס´ אחד נמצא בנקודה המירבית של הדחיסה - נקודת השיא - הנקודה המיטבית (האופטימלית) בה כדאי להפעיל את הניצוץ ולגרום לפיצוץ התערובת בתוך צילינדר מס´ אחד באופן שתתקבל התוצאה היעילה ביותר של צילינדר זה בסיבוב המנוע , הואיל ויתר הצילינדרים נעים בסינכרוניזציה מלאה בינם לבין עצמם ובכלל זה עם צילינדר מס´ אחד די לבצע תיזמון זה לגבי צילינדר מס´ אחד בלבד. אני מקווה שזה קצת הבהיר.
 

chino

New member
כמובן...

כמעט לכל שנת מודל יש כיוון הצתה שונה. אתה לא יכול לכוון לפי הפולי כי המנוע לא אורגינאלי, תכוון לפי הנסיעה של הרכב (מנוע מצלצל-הצתה מוקדמת, מנוע נחנק-הצתה מאוחרת)
 
למעלה