להיות עצמינו - להיות אמיתיים

להיות עצמינו - להיות אמיתיים

כמעט כל פילוסוף מכובד דיבר על 'להיות עצמך', אבל אף אחד לא פירט בדיוק מה זה. איך אנחנו יכולים להיות 'עצמינו'? אנחנו כבר לא 'עצמינו'? איך אני יכול היות מישהו שהוא לא אני? כשאני מתנהג בדרך שאני לא מרגיש בנוח איתה (לדוגמא : אני מנסה להצחיק בכוונה, וזה משהו שנוגד את ה'טבעיות' שלי) האם אני הופך להיות מישהו שהוא 'לא עצמי'? כשאני מנסה לחכות מישהו האם גם אז אני לא 'אני עצמי'? מישהו יכול להסביר לי בבקשה מה זה 'להיות עצמך'? איך אני יכול 'להיות עצמי'? תודה רבה מראש שבוע מקסים לכולם לב.
 

רשף כשף

New member
הדרך בה אני מפרשת את הביטוי "הייה מי שהינך":

שים לב למי שהינך, זהה את עצמך בסיטואציות שונות ולמד לנצל בצורה הטובה ביותר את יכולותייך. או במילים אחרות: הכר את עצמך
 
להיות עצמך

בוא נתחיל עם מה שאתה כן יודע. (במקום עם מה שאתה לא יודע) אתה יכול להבחין בפעמים שאתה מתנהג באופן שלא תואם את עצמך האותנטי? אם התשובה היא כן - תתחיל בפעמים האלו כן להביא את עצמך האותנטי. אחרי שתצבור יישומים של זה, יהיה אפשר לעבור למקומות אחרים שבהם לא ברור לך אם אתה מביא את עצמך, ומי הוא עצמך.
 
אבל איך אנחנו מזהים את "העצמי האותנטי"?

אולי מה שאנחנו קוראים לו "העצמי האמיתי" הוא איזשהו אידיאל אליו אנחנו שואפים, אבל הוא לא מה שהננו
 

העוזרת

New member
טוב אני אנסה.

אני חושבת שלפעמים אנחנו פוחדים להיות מה שאנחנו. מכיר את הפחד הזה? לא משנה אם הוא רציונלי או לא, הוא קיים לפעמים, גם אם אתה קורא לו במלים אחרות (אתה יודע למה אני מתכוונת?). לפעמים הוא אפילו קיים כל הזמן!
אז הפחד הזה, שדוחף אותנו להתנהג בכל מיני צורות ספציפיות, שמרחיקות אותנו יותר ויותר מאיך שאנחנו רוצים להתנהג, אפשר לפעמים לענות לו אולי ב"פשוט להיות אני וזהו", כקונטרה ל"להיות משהו X שאני מנסה להיות". זאת המשמעות הכי פשוטה, נגישה ומיידית שאני מכירה ואני יודעת שיש עוד משמעויות עמוקות יותר, אזוטריות יותר.
 
למעלה