למה הכוונה בגיל מאוחר?

למה הכוונה בגיל מאוחר?

אני אמנם במהלך השירות הצבאי, אבל לדעתי נרשמת כאן איזו מגמה מבחינת ההתקדמות שלי בכל הקשור לאהבה ויחסים.
היית שמחה אם הייתי יכולה לספר קצת על עצמי ועל הבעיה שלי, דווקא בגלל שמרבית הכותבים כאן מבוגרים יותר ויכולים לייעץ לי מתוך ראייה רטרוספקטיבית. האם זה המקום בשבילי?
 
אז ככה

מבחינה מראה ושפת גוף, אני סבבה לגמרי. אני לא בר רפאלי (בר יש רק אחת...), אבל כן אומר על עצמי שאני יפה, לבושה טוב ושאני נושאת את עצמי בביטחון.
רוב החברות הטובות שלי הן חנוניות, ותמיד הן היו אומרות לי כמה שהן מקנאות בי שמתחילים איתי בחורים כשאנחנו יוצאות. אבל בעוד שלהן יש חברים, לי אף פעם לא היה חבר (למעשה, התנשקתי רק פעמיים, ושתיהן היו אומללות). הסיבה לזה? הן לא פוסלות בחורים ואני כן. שלא ישתמע מזה שהחברים שלהן הם סחורה פגומה - הם בחורים מקסימים, פשוט לא בחורים שאני הייתי יוצאת איתם.
הבחורים שמביעים בי עיניין ביומיום, בגלל המעגל החברתי שלי ואיפה שאני משרתת בצבא, הם חנונים. ולא נעים לומר, אבל פסלתי אותם מראש כי הרגשתי שהם "מתחת לרמתי" - מבחינת ביטחון עצמי, כישורים חברתיים וכן, לפעמים גם מראה. לאחרונה, בקטע די נואש יצאתי לדייט עם בחור כזה, ופשוט לא נמשכתי אליו. הייתי שמחה להיות ידידה שלו (ואכן, רוב הידידים שלי הם חנונים), אבל רומנטית זה פשוט לא זה.
עכשיו, בחורים שאני כן נמשכת אליהם פיזית, אני גם פוסלת. פסלתי בחור שנראה מאוד טוב בעיני בגלל שהוא היה רדוד מדי ואחד אחר בגלל עודף ביטחון עצמי. ניסיתי לשנות גישה, אבל לא הצלחתי להיפטר מהתחושה שהדייטים האלו היו בגדר מטלה, ושאני רק רוצה לחזור הביתה. וכמובן, שגם הבחורים האלה הרגישו את זה, ולא המשיכו להביע בי עניין.

הבעיה האמיתית זה עם הבחורים שאני כן רוצה. שנמשכתי אליהם חיצונית ופנימית. איכשהו אז... הרגשתי שהם "מעל לרמתי". שאני לא טובה מספיק בשבילם. פתאום כל הביטחון העצמי שלי נעלם, הרגשתי שאני לא יפה מספיק ולא מעניינת מספיק. כשבחורים כאלה מתחילים איתי בברים אני בקושי מצליחה להסתכל להם בעיניים, או שלחלופין אני מנסה לזרוק איזשהו משהו מצחיק ושנון וזה יוצא חריף ועוקצני מדי. כך או כך, הרושם שיוצא להם ממני זה שאני לא מעוניינת.
מה שממש שבר את גב הגמל היה ידיד טוב של חברה שלי, שהייתי מעוניינת בו ברמות היסטוריות. אמרתי את זה לחברה, והיא הייתה ממש מופתעת ואמרה שהוא גם בהתחלה היה מעוניין בי, אבל אז הוא היה בטוח שאני לא בקטע. להפתעתי המוחלטת היא סידרה בינינו. יצאנו לשלושה דייטים בסכ"ה, כשהשניים הראשונים הלכו טוב, כנראה בגלל שהם היו עם עוד אנשים והרגישו קלילים. אבל בדייט השני, שוב פעם החוסר ביטחון הזה... כ"כ רציתי להראות לו שאני מעוניינת, אבל פשוט לא יכולתי. לא הצלחתי להתמסר לחיבוק שהוא נתן לי בהתחלה, הערב עבר מוזר עם שתיקות מביכות, שוב פעם יצאו לי הערות מעליבות. לא יכולתי לחכות לסיים את הערב. מיותר לציין שלא היה דייט רביעי.

אני באמת לא מבינה מה לא בסדר איתי. זה או שאני פוסלת בחורים על הסף, או שאני מתנהגת בצורה נוראית שגורמת להם לפסול אותי. וזה באמת כבר נהיה מגמה. אני באמת מפחדת שכבר לעולם לא תהיה לי זוגיות. ידיד שלי פעם אמר עלי שאני "שמורה". וזה נכון לגמרי. אני לא מצליחה להפתח לאף אחד. ברגע שאני נמשכת למישהו, אני קופאת על מקומי ומתכנסת בתוך עצמי, וכשאני לא מוצאת את האדם הזה מושך אז אני רואה בכל רגע כעונש ובכלל מרחיקה את עצמי.
שקלתי פעם את הרעיון של יזיזות עם ידיד (אותו אחד שציינתי), כדי להוסיף לעצמי קצת יותר ניסיון,בתקווה שזה יוסיף ביטחון, אבל באמת שלא נראה לי שגם איתו אני אצליח להשתחרר. מה שגם אין לי מושג איך אני בכלל מעלה את זה.

טוב, בקיצור זהו סיפור חיי. אם מישהו הגיע עד לכאן - שאפו!
 
או וואה

בקריאה שנייה מה שכתבתי יצא קצת מתנשא.
התעלמו נא מכל הקטע של "מתחת לרמתי"... וראוי לציין שהבעיה שלי היא לא עם חנונים בהכרח, אלא פשוט בחורים שאני לא נמשכת אליהם. כפי שציינתי זה גם יכול להיות חוסר משיכה אינטלקטואלי.
 

קריסטה

New member
בררנות וחוסר ביטחון הן שילוב מנצח

אם המטרה היא להישאר לבד

בררנות זה אחלה (כשזה לא מוגזם ועל שטויות - את תחליטי מה שטויות ומה לא) אבל חוסר ביטחון הוא זה שדופק אותך.
אחד המאפיינים הבולטים של חוסר ביטחון הוא ניסיון להנמיך ולהביך אחרים. זה גורם לתחושה של "חכם" ו"שנון" אבל בתכלס מרחיק ממך אנשים כמו מאש.
תפסי את עצמך בידיים בקטע הזה, תתייחסי לאנשים בכבוד בלי להיתפס לנקודות חולשה שלהם כמו תנין באנטילופה.
במקביל תתחילי לעבוד על הביטחון העצמי שלך - fake it till you make it. תגידי לעצמך כל יום כל היום כמה את יפה חכמה ומצליחה - ותתנהגי בהתאם. בסוף זה יבוא לך טבעי.
 

קריסטה

New member
זה אכן לא ברור מהתגובה שלי

אבל הכוונה הייתה להתנהג כבעלת ביטחון. "להתנהג בהתאם"...
אבל אני חולקת עליך בכך שזה לא עובד.
זה עובד. בענק.
 

Reyn

New member
הממ. נראה לי שאני מקבל את התמונה הכללית.

אם הייתי צריך לחלק את האנושות לקטגוריות כלליות מאוד, גנריות מאוד, שיש בהן כמובן יוצאי דופן, הייתי משתמש בחלוקה הבאה:
1. אינטיליגנציה מתחת הממוצע ומראה מתחת הממוצע
2. אינטיליגנציה מתחת הממוצע ומראה מעל הממוצע
3. אינטיליגנציה מעל הממוצע, עם אופי נורמטיבי ומראה מעל הממוצע
4. אינטיליגנציה מעל הממוצע, עם אופי חריג ומראה מתחת הממוצע
שוב אני אומר, זו לכל היותר חלוקה גנרית ומכלילה, שיש בה כמובן הרבה יוצאי דופן. ובכל זאת אפשר לשייך את רוב האנשים, בעיקר הצעירים, לאחת הקבוצות, במידה כזו או אחרת של התאמה.

עכשיו, בואי נסתכל למה את פוסלת בנים.
על קבוצה 1 את בכלל לא מסתכלת, מסיבות מובנות - טפשים ומכוערים.
לקבוצה 2 את עשויה להימשך פיזית, אבל לא אינטלקטואלית. אלה הבנים שפסלת על שטחיות או ביטחון עצמי מופרז - סוג של "ערסים לייט", אני משער.

את קבוצה 4 את פוסלת בגלל המראה וחוסר-הביטחון. בנים כאלה מתלוננים שבמקום לצאת עם בחורים חביבים כמותם, בנות מעדיפות מניאקים. זאת משום שהם מסתכלים על בנות מקבוצה 3, מושכות ונורמטיביות, שמעדיפות בנים בטוחים בעצמם (למרות שבגיל מבוגר יותר הן לפעמים מוצאות את עצמן מקימות משפחה עם מי שהיה פעם חנון). נשמע שהחברות שלך הן מקבוצה 4, ולכן קל להן למצוא זוגיות עם בנים מקבוצה 4.

בכל אופן, נשארנו עם קבוצה 3. בחורים אינטיליגנטיים, נאים ובטוחים בעצמם, או במילים אחרות: זכרי אלפא. לכן את נמשכת אליהם, ומאותה סיבה את נרתעת מהם: הם מפגינים ביטחון של מצליחנים.
עכשיו אנחנו מגיעים לחלק המעניין. לפי התיאור שלך, נשמע שאת שייכת לקבוצה 3 - נקבת אלפא. כלומר, את מתאימה בדיוק לבחורים המוצלחים הללו, גם במראה וגם באינטיליגנציה, וצריכה להרגיש נוחה בחברתם.

עם זאת, את מאבדת ביטחון ליד בחורים כאלה, מה שמעיד על איזשהו חוסר ביטחון או ביישנות שלא כל כך מתאימים לקבוצה 3. זו הבעיה שלך בתחום הזוגי.

איך שאני רואה זאת, לצאת עם אנשים פחות חכמים ממך (קבוצות 1,2) זו לא אופציה. מה שמותיר לך שתי אפשרויות. הראשונה: להתגבר על חוסר הביטחון ולצאת עם הבנים המוצלחים שאת מאוד נמשכת אליהם. לא אגיד לך איך לעשות זאת כי אני לא יודע, אבל אני בטוח שיש דרך.
האפשרות השנייה: לאמץ את חוסר הביטחון או הביישנות כחלק מהאופי שלך, ולהתפשר על בנים מקבוצה 4. למצוא בחור שאמנם לא סוחף אותך למערבולת של ערפול חושים, אבל הוא גם לא חנון קיצוני, מכוער ונטול כל כישורים חברתיים, ולראות אם את מסוגלת לפתח אליו משיכה לאחר שתכירו.


* disclaimer: כותב ההודעה ממוקם ככל הנראה אי שם בין קבוצה 3 ל4.
 
תודה! (גם לקריסטה)

ללא ספק סידרת לי את המחשבה (ונראה לי שאאמץ את החלוקה לקבוצות! שימושי בהחלט לשיחות בנות).

אבל אני לא בטוחה שזה בהכרח ביטחון עצמי. אני מרגישה שעוד קצת מזה ואתפוצץ ממלאות עצמית. בחיי היומיום יש לי דווקא הרבה מאוד ביטחון. מבחינת אינטליגנציה אני מאוד בטוחה בעצמי, כך גם מבחינת מראה ומבחינת כישורים חברתיים. אין לי בעיה ליצור חברים או לדבר מול קהל.
יש לי הרבה חברים בחורים חכמים ושנראים טוב, וגדלתי עם אחים גדולים, כך שהבעיה היא לא מפגש עם "זכרי אלפא" או חוסר ביטחון. כלומר, יש לי חברים שמשתייכים לקבוצה שלוש בעצמם, אבל כל עוד אין היבט רומנטי הכל מצוין.
אני מרגישה חסרת כישורים חברתיים אך ורק כשנכנס הפן הרומנטי לתמונה (גם עם זכרי הקבוצות האחרות...), ואני מייחסת אותו לזה שאין לי ניסיון, בעיקר במובן הפיזי. כל הכישורים שרכשתי במישור החברתי, נראים איכשהו לא רלוונטיים כשמדובר ביחסים זוגיים.
אני מניחה שזה בגלל שאני בקושי מראה חיבה לחברים שלי. אני אדם ציני מאוד, שנגעל מקיטשיות ורומנטיות. חבריי אוהבים אותי כי אני מצחיקה, מעניינת ומעודדת, לא כי אני "חמה", מחבקת ואוהבת (ואת זה כנראה קיבלתי בגנים).
וזה המחסום העיקרי - להראות חיבה. אין לי מושג איך עושים את זה. אני מפחדת לגעת באנשים כמו שאני מפחדת שיגעו בי, פיזית ורגשית.
בתמימותי, חשבתי שאפשר למצוא מישהו שיוכל לראות אותי מבעד לאלף המחסומים הרגשיים ששמתי על עצמי, שיבין שאני רוצה גם בלי שאצטרך לומר ולהיות דביקה, אבל לא מצאתי מישהו כזה, ובטח שלא בגיל שלי.

איי איי, סינדרום פולנייה...
 

Reyn

New member
הממ, זה אכן שונה מעט ממה שהצגת קודם

תראי, אני אישית מזדהה מאוד עם מה שכתבת על ציניות, היעדר קיטש ורומנטיקה, היעדר חום, וגם חשש ממגע פיזי. כל התכונות הללו קיימות גם אצלי, חזק.
אז לצערי אני לא יכול לומר לך איך התכונות הללו נתפסות בעיני אנשים אחרים, אבל אני כן יכול לומר לך איך אני מתמודד בעצמי עם אותו קושי.

ראשית, אני מחפש בחורה שהיא עצמה לא רגשנית וסנטימנטלית מדי, לא מייחסת חשיבות רבה מדי למחוות רומנטיות שאתקשה לספק לה, וכו'.
שנית, ישבתי וחשבתי על הנושא של מגע פיזי. הגעתי למסקנה שאני לא פשוט לא מרגיש צורך במגע פיזי עם חברים או בני משפחה (לחיצות ידיים, טפיחות על השכם, חיבוקים וכו'), ולכן אני משתדל להימנע ממנו. אני עושה את המינימום ההכרחי בהתאם לנורמה (למשל, לחיצת יד בפגישת עבודה), אבל לא מרגיש שזה תורם לחיבור שלי עם אנשים.
לעומת זאת, בקשר זוגי יש מרכיב חשוב מאוד של מגע פיזי (לא רק סקס, אלא בדיוק הדברים שתיארת), שתורם כמובן לחיבור בין בני הזוג. את המגע הזה אני בהחלט רוצה, ולכן הגעתי למסקנה שהיחס שלי למגע עם אנשים אחרים לא מייצג את המגע עם בת זוג. אלה שני עולמות נפרדים.
המשמעות המעשית היא פשוטה: כשאני יוצא עם מישהי, אני צריך להתגבר על החשש, חוסר הנסיון והעובדה שזה זר וחדש לי, ולהתאמץ לפתח בכל זאת את המגע הפיזי הזה. אגב, זו אחת הסיבות שאני נמצא כאן בפורום: חיפוש אחר מישהי חסרת נסיון שאיתה יהיה קל יותר להתחיל ולהתנסות. ולמרות שלא כולם יסכימו איתי, לי נראה קל ונוח יותר לעשות זאת עם בן/ת זוג שמרגישים אליו/ה חיבור רגשי, במסגרת קשר שרוצים להפוך לזוגיות רצינית.

יש לך לפחות יתרון אחר ודאי על פני המצב שלי: בתור בחורה (מושכת, על פי העדויות), את יכולה להיות די בטוחה שמי שאת יוצאת או אפילו מדברת איתו מפנטז על הרגע שיהיה בינכם מגע. בתור גבר, עבורי זה הרבה פחות מובן מאליו שבחורה תרצה בכלל שאגע בה.


לגבי פיתוח רגשות, תחושת חום ו"מגע נפשי ורגשי" עם אנשים אחרים, אגיד לך בדיוק מה שאני אומר לעצמי: אני מאמין שזה יבוא מעצמו.
 
מעניין

למה אתה חושב שיותר קל להתנסות דווקא עם בן/ת זוג?
בתור אחת שלחוצה מהמגע גם ככה, אין דבר שמלחיץ אותי יותר מלהתנסות בפעם הראשונה עם מישהו שמנסים להרשים. אני חושבת שעדיף לקבל את הניסיון הזה עם ידיד טוב שאני סומכת עליו
 

Reyn

New member
אני נגד "לנסות להרשים".

כמובן שיש נטייה טבעית לעשות זאת בהרבה סיטואציות בחיים, אבל צריך לזהות את הנטייה הזו ולנסות לשלוט בה. צריך להציג את המציאות כפי שהיא, ואת עצמך כפי שאת.
אני גאמין שישירות וכנות יכולות להוציא את העוקץ מסיטואציות לא-נעימות. אם אגלה שיש לי קושי ליזום מגע פיזי ראשוני עם בת זוג, אני מתכנן להסביר לה את זה. בת זוג שמתאימה לי תדע גם להעביר את המסר שזה בסדר, שהיא מעוניינת במגע הזה ושאפשר להתחיל לאט, מה שיעזור לי להתגבר על הקושי ולפרוץ את מחסום הפחד הראשוני. אם היא לא תפרגן ולא תתחשב - אתאכזב ממנה, ואסיק שאנחנו כנראה לא מתאימים. אגב, אני מדבר על תהליך שיתרחש ממש בדייטים הראשונים, לא אחרי חודשיים של זוגיות נטולת מגע.

אל תביני לא נכון, להתנסות עם ידיד זו אפשרות קיימת, ואין לי ספק שרוב הידידים שלך יהיו מאושרים עד הגג "לעזור" לך עם הקושי הזה... אבל זה נראה לי מזוייף, לא אמיתי, וגם מאבד מהקסם של הפעם הראשונה עם בן זוג. במקומך הייתי שואף שהפעם הראשונה תהיה עם בן זוג שאפשר לסמוך עליו, כמו על ידיד.
 
אני לא סגורה על זה שיש קסם בפעם הראשונה

במיוחד לא לקונטרול פריקס. לפי כל הדיווחים ששמעתי, הפעם הראשונה היא די מזעזעת
 

Reyn

New member
תקשיבי, לא יודע מה איתך,

אבל אני חי כבר 24 שנים בלי התנסות מינית, במידה רבה בגלל שאני מחפש מישהי שבאמת מוצאת חן בעיני, וכשזה יקרה, אז גאד דאמיט, אני בהחלט מתכנן להנות מהפעם הראשונה איתה. המשמעות של זה היא לפני הכל לגרום לבת הזוג להנות, בין אם זו הפעם המליון שלה או הפעם הראשונה. וכשאני משתמש ב"גאד דאמיט", אז אני מתכוון למה שאני אומר, גאד דאמיט.
 

קריסטה

New member
כשזה מישהו שיש לך רגשות אליו

והוא מתייחס אלייך בהתאם, אולי פיזית זה חרא אבל רגשית זה מטלטל. in a good way
 
שלא ישתמע מזה

שאני קופצת על ידיד שלי מחר בבוקר, כן?

אין לי מושג איך אפילו מעלים דבר כזה. זאת סוגיה אחרת לגמרי שאני שוקלת בזהירות כבר הרבה זמן ואמשיך לשקול עוד הרבה זמן.
 
אז ככה


אני מבינה מימך את נראת נהדר וגם חחחחכמה מודעת עם חוש הומר וגם צעירונת שאפו
יש אצלך משהו כמו הטובים והרעים
או שהם לא מספיק טובים או שאת לא מספיק טובה או ש..... או ש........
החיים הם גם וגם יש בכל אחד מאיתנו גם טוב וגם פחות זה המכלול
לפי התאור שלך יש פה מנגנוני הגנה או שהוא לא טוב ואז אין קשר
או שאני לא טובה וגם אין קשר
קשה בפורום להבין מאיפה זה בא אבל ממליצה בחום לקרוא
ספרים של הנדריקס
1.לבסוף מוצאים אהבה
2. לשמור על ההאבה הזאת
אחד מהם מספיק ויתן לך תמונה ברורה יותר על מה קורה איתך
 
למעלה