לנוחיות הקהל - חישוב יחס הגברה
במערכת בלימה. מערכת בלימה של סופרמוטו המורכבת מקליפר מרובע בוכנות מקדימה, דורשת התאמה של משאבת ההגברה (המשאבה עם הידית יעני, ידועה גם כ MASTER CYLINDER). כיוון שיש כמה וכמה סוגי קליפרים מרובעי בוכנות בשוק שניתן להשתמש בהם, אין תשובה אחת נכונה לגבי גודל המשאבה הראשית האופטימלי. יחס ההגברה האופטימלי כן מוגדר. יחס ההגברה האופטימלי צריך להיות תחום בין 1:23 ליחס המכסימלי לבין 1:27 ליחס המימינלי. יחס הגברה נמוך מ 1:23 ילווה במהלך קצר של הידית, ידית קשה, וחוסר רגש. ככל שיחס ההגברה יהיה נמוך מ 1:23 (במכנה לשם הפשטות), כך הלחיצה הדרושה תהיה יותר קשה והרגש יותר נמוך. יחס הגברה גבוה מ 1:27 ילווה במהלך ארוך של הידית, לחיצה קלה, ורגש רב. ככל שיחס ההגברהיתרחק מ 1:27 כלפי מעלה (במכנה), לא נקבל יותר רגש. זאת כיוון שכל הזמן נצטרך מהלך מאוד ארוך של הידית כדי לקבל עוצמת בלימה נורמלית. בתנאים של אחיזה לקויה - עדיין נפעיל לפי ההרגל מהלך ארוך מאוד של הידית כדי לקבל עוצמת נשיכה כרגיל, ואנו עשויים לנעול גלגל. צרפתי קובץ אקסל ובו מספר קונפיגורציות מערכת קידמית לדוגמא. יחס ההגברה מופיע בעמודה השמאלית ביותר. בצבע ירוק צבוע יחס ההגברה כאשר הוא בתחום האופטימלי, כלומר כאשר הקונפיגורציה היא נכונה. הדוגמאות המענינות בעיני הן הברינג'ר - שרק MC בקוטר 11 מ"מ נותן תוצאה רצויה עבורו. ה R600 שמגיע במקור עם MC בקוטר 14 מ"מ שבעליל לא מתאים לאופנוע. 2 הקונפיגורציות בהן אני השתמשתי בעבר ובהווה - כל אחת עם סטיה משמעותית ממה שרצוי (בגלל ה MC16 מ"מ הייתי צריך לטפח עוצמת לחיצה גבוהה מאוד באצבעות
) תהנו.
במערכת בלימה. מערכת בלימה של סופרמוטו המורכבת מקליפר מרובע בוכנות מקדימה, דורשת התאמה של משאבת ההגברה (המשאבה עם הידית יעני, ידועה גם כ MASTER CYLINDER). כיוון שיש כמה וכמה סוגי קליפרים מרובעי בוכנות בשוק שניתן להשתמש בהם, אין תשובה אחת נכונה לגבי גודל המשאבה הראשית האופטימלי. יחס ההגברה האופטימלי כן מוגדר. יחס ההגברה האופטימלי צריך להיות תחום בין 1:23 ליחס המכסימלי לבין 1:27 ליחס המימינלי. יחס הגברה נמוך מ 1:23 ילווה במהלך קצר של הידית, ידית קשה, וחוסר רגש. ככל שיחס ההגברה יהיה נמוך מ 1:23 (במכנה לשם הפשטות), כך הלחיצה הדרושה תהיה יותר קשה והרגש יותר נמוך. יחס הגברה גבוה מ 1:27 ילווה במהלך ארוך של הידית, לחיצה קלה, ורגש רב. ככל שיחס ההגברהיתרחק מ 1:27 כלפי מעלה (במכנה), לא נקבל יותר רגש. זאת כיוון שכל הזמן נצטרך מהלך מאוד ארוך של הידית כדי לקבל עוצמת בלימה נורמלית. בתנאים של אחיזה לקויה - עדיין נפעיל לפי ההרגל מהלך ארוך מאוד של הידית כדי לקבל עוצמת נשיכה כרגיל, ואנו עשויים לנעול גלגל. צרפתי קובץ אקסל ובו מספר קונפיגורציות מערכת קידמית לדוגמא. יחס ההגברה מופיע בעמודה השמאלית ביותר. בצבע ירוק צבוע יחס ההגברה כאשר הוא בתחום האופטימלי, כלומר כאשר הקונפיגורציה היא נכונה. הדוגמאות המענינות בעיני הן הברינג'ר - שרק MC בקוטר 11 מ"מ נותן תוצאה רצויה עבורו. ה R600 שמגיע במקור עם MC בקוטר 14 מ"מ שבעליל לא מתאים לאופנוע. 2 הקונפיגורציות בהן אני השתמשתי בעבר ובהווה - כל אחת עם סטיה משמעותית ממה שרצוי (בגלל ה MC16 מ"מ הייתי צריך לטפח עוצמת לחיצה גבוהה מאוד באצבעות