מאמר שזיעזע אותי

asanit

New member
מאמר שזיעזע אותי

איה קרמרמן במאמרה ב-ynet "הסובלנות החילונית נגמרת בדתיים" מתארת את שקרה לה באחד מלילות שבת ברמת השרון. די היה לה במפגש מקרי עם אשה שעשתה צעדת כושר ברחוב כדי להסיק שאנחנו החילוניים מגלים חוסר סובלנות כלפי דתיים. המשפט ששמעה באותו מפגש אקראי בשעת ערב "אתם מה זה לא משתלבים פה", הפך עבור קרמרמן לאבן היסוד בהוויה החילונית, למניפסט ממנו אנו שואבים את השקפת עולמנו. אשה חסרת בינה אמרה את שאמרה, וקרמרמן כבר אצה להכתים את המאמינים ב"דת החילונית". לומר שאנחנו מקבלים את השונה עד שזה מגיע אליכם? האם את, האם האנשים הסובבים אותך, האם הקהילה אליה את משתייכת, האם הזרם אליו את משתייכת, האם כל הזרמים שאינם רפורמים, מגלים קמצוץ של סובלנות כלפי השונה? האם יש תחום משמעותי אחד בנושאי דת ומדינה בישראל - וישנם גם נושאים פחות משמעותיים - שאינכם מתערבים בחיינו, כופים מנהגיכם עלינו, מנופפים בהלכה כאילו דברי אלוהים חיים היא. הרי ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה שבה אין הפרדה בין דת למדינה. אמנם אנחנו בהגדרה מדינה יהודית, אבל היהדות מורכבת מיהודים שונים: חילוניים, רפורמים, קונסרבטיביים, אורתודוכסים. אנחנו מדינת היהודים, לא מדינת הדת היהודית. נא לא להתבלבל. הניסיון להשוות מי סובלני יותר: חילוניים או דתיים. הוא מגוחך. הרי המדינה הזו מקדשת את הממסד הדתי, רוקדת לצלילי לחניו, הופכת את המאמינים בדת החילונית לרוב חסר משמעות וחסר רלוונטיות בתחומים לא מעטים בשיח הציבורי, מכתיבה לו אורחות חיים, עבור הדתיים אין אנו אל תינוקות אבודים. ותינוקות - מה הם יודעים? אנחנו לא רק שלא סופרים עד עשר לפני שאנחנו מגיבים כלפי הדורסנות שלכם, אנחנו בעצם שכחנו לספור. כמו שק אימונים אנחנו ניצבים לפניכם. סופגים, סופגים, סופגים. אתם אומרים שיש אלטרנטיבות שהקמנו. אבל האם המדינה מכירה בהן, האם היא נוהגת כלפי מי שמבקש להשתמש בגופים אלטרנטיבים, כמו עלי שלכת למשל, בשוויון ובתנאים מקבילים לאלה שהיא מעניקה לממסד הדת בנושא קבורה? אפילו להיפרד מיקירינו שנפטרים זה קשה בשל המכשולים הנערמים לפנינו, כמו מיקום של בתי עלמין אזרחיים, עלות הקבורה וכו'. חוסר השוויון הזה קיים בכל נקודת ציון בחיינו. האם חוקי הדת מאמינים בכבוד האדם וחירותו? ולמרות כל האמור לעיל, ראשם של החילונים מורכן. עדיין. הם סובלניים. עדיין. אבל אל תתפלאי אם יום אחד זה ייגמר. כמה אפשר להיות סובלני כלפי מי שדורס ברגל גסה את אמונתך?
 

zehavma

New member
סובלנות דתית? יש חיה כזו?

ממה נובע הזעזוע? כאילו הגעת עכשיו מהירח. חביבי, זו מדינת ישראל, אז מה אם במגילת העצמאות נכתבו בין היתר הדברים הבאים: "תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות". כמה מגוחך, כמה מגוחך.
 
באמת מגוחך

כול אלה הקוראים לשיוויון וסובלנות, אלא אם הם נצרכים להיות סובלנים כלפי הדתיים, ישנו "תחביב" ליפי הנפש הנקרא שנאת חינם כלפי הדתיים צועקים שכול אדם יכול לגור איפה שהוא רוצה אבל מלינים אם חרדים גרים" בשכונתם" אנטישמיות, אלא שלמרבה הגיחוך בין יהודים ליהודים. ומשמשים כלי בידי שונאי ישראל. כמה מגוחך כמה מגוחך
 

לאונידס

Active member
אין דת חילונית, יש ערכים

למשל ערכים של שוויון, כבוד לאחר וכבוד לסביבה. אז הגברת קרמרמן מצאה (במציאות או בדמיונה) גברת חילונית חסרת טאקט ומייד בונה על כך תילי תילים של טענות ומענות כלפי כל מי שהוא חילוני, כנראה מתוך מטרה ליצור איזושהי מקבילה להתנהגות הדתית האורטודוקסית. גברת חסרת טאקט אחת, אפילו אם היא אמיתית, ממש לא מהווה משקל נגד לדורסנות היהודית אורטודוקסית במדינה הזו. וכמאמר כבוד השופט חיים כהן ז"ל, אני אוהב יפי נפש הרבה יותר ממכוערי נפש, אני אפילו קצת פוחד ממכוערי נפש. צר לי שאצל חלק מהאוכלוסיה במדינת ישראל המונח "יפה נפש" הפך למילת גנאי.
 
יפה נפש כמובן אינו מלת גנאי

.כאשר יפה נפש מושם במרכאות הרי אין המלה הופכת למלת גנאי כי אם באה ללמדנו על גנות האדם הנקרא יפה נפש ואינו באמת מתחסד ואינו חסיד, פועל בשם זכויות אדם ואין לו מאומה עם זכויות אדם, קורא בשם אללה ומתכוון לאלוהי המתים ,וכו וכו , אז יש יפה נפש בשל שהנו טוב ,ויש "יפה נפש" שאינו טוב וודאי שאינו יפה המרכאות מבדילות בין אדם יפה נפש באמת לבין זה שאינו. מי שאחראי לכך שיפה נפש מושם במרכאות הנם אלה שאינם יפי נפש ופועלים בשם יופי הנפש, ועוזרים להם יפי הנפש באמת על ידי שלא מצביעים על צביעותם. באותו אופן המלה דתי נתפשת כמלת גנאי אצל חלק מהאוכלוסיה הנקראת יפי נפש ,וזאת בשל פעולות של כאלה הפועלים בשם הדת אולם אין להם מאומה עם ערכי הדת באמת. הדבר פועל בשני הכוונים.ובכול זאת יש הבדל , שכן יש יפה נפש ויש "יפה נפש" אלם עבור אלה המתיחסים לדתי כגנאי כול הדתיים הנם על משקל יפה נפש במרכאות, בעיה של אבחנה. יוצא שהמגזר החילוני מכליל יותר ובכך חוטא יותר לאנשים.
 
שים לב

המלה ערך אותיות כער , ערך של אמת האדם יפה נפש, בשם ערך ואינו אלא צביעות , הנו כער נפש ,מכוערי נפש או אם תרצה "יפה נפש" שהנו ביטוי עדין יותר למכוער נפש אבל אולי צריך לקרוא לילד בשמו .
 

לאונידס

Active member
אולי יותר פשוט לשים מרכאות כשאת רוצה לשים

מאשר לכתוב אחרי כן טקסט ארוך שלפחות לדידי בלתי מובן ובלתי נהיר? התעלמותי מההערה שלך על המגזר החילוני איננה נובעת מהסכמה, היא פשוט התעלמות. ככה אחסוך לך לכתוב עמוד וחצי של סיפורים על למה כתבת א' אבל בעצם התכוונת ל ב'
 
שלום ליאונידס

אתה צודק,תודה שהערת את תשומת לבי המרכאות שבמלה תחביב שייכות למלה יפה נפש, חג שמח
 
אל תתרגשי מאיה קרמרמן

ולא משום עיתונאי שמחוייב לכתוב טור, ויכתוב, גם אם אין לו על מה לכתוב, וגם אם איננו קולע לאמת, וגם אם 'מאמרו' חסר אחריות. הטעות היחידה היא שאת קוראת לכתיבה עיתונאית של מעוררת פורבקציות 'מאמר'.
 
למעלה