מדוע הפיזיוטרפיסט מתמקד רק על בעיה אחת?

baligal

New member
מדוע הפיזיוטרפיסט מתמקד רק על בעיה אחת?

שלום,
לפני זמן מה חוויתי ככל הנראה פציעות שונות באזורים שונים בעקבות שינוי הפעילויות שלי ( התחילו אצלי כאבים בכף הרגל, בברך, ביד ובצוואר -בזמנים שונים בעקבות פעילויות נפרדות). כשפניתי לפיזיוטרפיסט הוא התמקד רק באחד מהכאבים האלו ואילו מהשאר (כך הבנתי) אני כנראה אמור להתעלם.
למה זה ככה?
האם לא ניתן לתת תרגיל אחד לרגל ותרגיל נוסף ליד?
אני די מתוסכל ופוחד מנכות קבועה אם לא להתייחס לבעיות האחרות.

ובנוסף, אם אני רוצה להישאר פעיל (ז"א מבחינת ספורט) למרות הכאבים הנ"ל האם ישנו בעל מקצוע שיכול לייעץ לי מה לעשות, או שלעשות כל דבר כל עוד אני לא מרגיש כאב ישיר ומיידי?


תודה רבה!
 
מדוע הפיזיותרפיסט מתמקד רק על בעיה אחת?

הי
אתה לא אמור להתעלם מהכאבים שיש לך ואני לא חושבת שהפיזיותרפיסט מתעלם מהם. במקרים בהם יש מספר אזורי כאב קיים קושי להתמקד בטיפול בכל האזורים במקביל מאחר ויש צורך בבדיקה, אבחון ותכנון טיפול. אתה אמור להחליט יחד עם הפיזיותרפיסט המטפל מה מבין האזורים הוא הכי הבעייתי/ הכי מגביל בתפקוד או בפעילות. נהוג להתחיל לטפל באזור הבעייתי יותר, להתמקד בו ואז לעבור לטיפול באזור אחר. הכל צריך להיעשות בשיתוף בינך לפיזיותרפיסט. לא נהוג לטפל באזורים שונים במקביל באותו מפגש טיפול.
מומלץ להתייעץ עם הפיזיותרפיסט שלך לגבי פעילות ספורטיבית.
רפאה שלמה
 

baligal

New member
תודה רבה על התשובה, רק אם אפשר הבהרה קטנה...

מכיוון שאיני בקיא במקצוע ייתכן והבלבול שלי נובע מהעובדה שאני לא מבין למה הכוונה ב"בדיקה, אבחון ותכנון טיפול"...
אוקיי, אני מבין את זה שנהוג בכל פגישה להתמקד רק באזור אחד וכמובן שצריך להתמקד בכאב שמפריע יותר מכולם, אבל האם תוכל בבקשה לתת דוגמא תאורטית שבה טיפול ברגל מפריע לבדיקה ולאבחון של היד (או הצוואר)?
&nbsp
מצטער אם אני נטפל, פשוט הדברים הללו טבעיים לך ויש לך מושג קונקרטי לגבי הכוונה שלך, בשבילי הם זרים לחלוטין (אפס נסיון) ובד"כ אני צריך שיהיה לי לפחות איזשהו מושג, אפילו מעורפל, בנוגע למתרחש.
&nbsp
תודה רבה רבה!
 
אה, מה שאתה אומר מאוד הגיוני, אבל אולי אני קצת קשה להבנה

הי
יש מגבלות שלא תלויות בפיזיותרפיסט. במסגרת הזמן ובמסגרת כמות הטיפולים שניתנת הוא צריך לתת לך מענה.
 
תודה רבה על התשובה, רק אם אפשר הבהרה קטנה...

הי
השאלות שלך הן לגיטימיות.
טיפול פרטני (אחד על אחד) אצל פיזיותרפיסט הינו מוגבל בזמן. בפגישה הראשונה הפיזיותרפיסט עורך ראיון בכדי לברר את מהות הבעיה ואז מבצע בדיקה רלוונטית לתלונות שלך. בהתאם לממצאי הבדיקה הוא יגיע לאבחון (למקור הבעיה) ויחליט על תוכנית טיפול/ תרגול. סדרת הטיפול הינה הדרגתית ומותאמת למצבך והתקדמותך. מרגע שיש שיפור ניתן להתייחס לתלונה אחרת שלך ואתה תוכל להמשיך בתרגול עצמי בהתאם להדרכה שקיבלת. יעילות הטיפול עלולה להיפגע כאשר לא קיים מיקוד בטיפול. לא נהוג לטפל במקביל בכמה אזורים בעייתיים בייחוד כאשר לא קיים קשר ביניהם (למשל כאב ביד אינו מושפע מכאב ברגל). הכול צריך להיעשות בשיתוף בינך לבין הפיזיותרפיסט.
מקווה שעזרתי..
 

baligal

New member
אוי, נראה ששאלת ההמשך שלי נמחקה. אז אפסטט מחדש.P:

אני מתנצל אם הבנתי לא נכון את התשובה שלך, אבל לפי מה שהבנתי הבעיה היא בעיקרון של זמן שבמהלך אותה הפגישה הפזיוטרפיסט אמור לאבחן, לעקוב אחר התקדמות, ולהתאים תוכנית טיפול. כלומר אין סיבה רפואית כלשהי (למשל בעיה באבחון).
ז"א שלא צריכה להיות בעיה אם למשל אשלם לאותו בן אדם (או מישהו אחר) עבור מפגש נוסף למחרת שיתמקד באזור השני?
&nbsp
תודה רבה.
 
אוי, נראה ששאלת ההמשך שלי נמחקה. אז אפסטט מחדש.P:

הי
אתה צריך להתייעץ עם המטפל שלך ויחד לחשוב מה היא דרך הטיפול האופטימלית עבורך.
 
למעלה