מה הכוונה לטיפול בעזרת אולטרסאונד

חןYA

New member
מה הכוונה לטיפול בעזרת אולטרסאונד

נאמר לי שיש טיפול כזה שבו נעזרים לשניות מעטות באולטראסאונד לבעיות של דלקת בגיד של בסיס כף היד . ושפיזיוטרפיסט עושה את זה . אודה לכם מאוד אם תפרטו ותסבירו איך זה פועל .
 

ננו9

New member
לא יפה שלא עונים לך....

יעל!!!!!!!!!!!!!!!!11 איפה את? אולטרא סאונד מעביר גלי חום לעומק מסויים באינטנסיביות מסויימת לאיזור בגוף שעליו הוא מונח. החום המופק מהמכשיר חודר לגוף דרך השרירים בלבד (ובשם פנים ואופן לא דרך העצמות) על מנת ליצור מצב בו השרירים יקבלו גירוי שיעודד אותם להתחיל/להמשיך בתהליך הריפוי. ניתן לשלוט ברמת העומק (1 או 3) וברמת העצימות ובכך להתאים טיפול שונה לכל אחד ואחד. כאשר האיזור פגוע עד מאוד, חם, אדום או כואב וכאשר הפציעה היא די טריה העוצמה תהיה נמוכה וכך גם עומק החדירה. לפציעה כרונית או קצת יותר ותיקה ינתן טיפול בעל עומק רב יותר וברמת עצימות גבוהה יותר. ניתן לכוון את המכשיר על PULSE המעביר פולסים (כמה מפתיע) ברמה של 50% מהיכולת המירבית. לרוב טיפול אולטרא סאונד ינתן למשך 4 דקות או קצת יותר/פחות תלוי בחומרת הפציעה ובמיקום בגוף.
 
על שאלות ותשובות בפורום...../images/Emo41.gif

מטרת הפורום כפי שאני רואה אותה היא לאפשר שיח בתחום הפיזיותרפיה בו יהיו שותפים: הנעזרים בפורום, המשתתפים הקבועים, אנשי מקצוע מתחומים שונים ומתחום הפיזיותרפיה, אשר ישתפו בידיעותיהם ובתהיותיהם זה את זה. אני רואה את הפורום כמשחק קבוצתי, רב משתתפים ולא משחק יחידים. אני מנצלת את התגובה הזו כדי לפנות לכולם, ובעיקר לשותקים שבינינו – אל תתביישו
כל רעיון, מחשבה, ניסיון מוצלח או כושל יתקבל בברכה. שלכם יעל.
 
בד"כ לא יעיל

למרות שהשימוש באולטרהסאונד נפוץ מאוד, הספרות המקצועית מראה שברוב המיקרים הוא אינו יעיל.למעשה יש שני מצבים בהם נמצא שאולטרהסאונד יעיל. דלקת בגיד היא לא אחד מאותם מצבים. נירית פיזיותרפיסטית.
 
כשמדובר במחקרים באמת איכותיים

שני המצבים הם : הסתיידות גיד בכתף (calcified tendenitis )ואז מדובר בטיפול למשך זמן ארוך יחסית ומינונים גבוהים. תסמונת התעלה הקרפלית .לתסמונת זו עוד טיפולי פיזיותרפיה יעילים. נירית
 
למעלה