מזל טוב לפורום ושאלה למנהלים

abcd80

New member
מזל טוב לפורום ושאלה למנהלים

האחיינית שלי בת 5 והיא ממש אוכלת גרוע מאוד. היא לא אוכלת שום אוכל מזין..היא אוהבת לאכול שטויות ממתקים עוגות וכו' וכשזה מגיע לאוכל היא מוכנה לאכול רק חביתה או מקרוני , איטריות אבל מסרבת להכיר מאכלים אחרים וגם כשהיא אוכלת היא לא מסיימת את כל הצלחת ואי אפשר להכריח אותה היא נורא עקשנית והתפריט שלה ממש מזעזע ובלתי מזין אבל היא לא מקשיבה מה עושים איתה במקרה כזה?
 
מזל טוב לפורום ושאלה למנהלים

מה שאת/ה מתארת הוא בהחלט תפריט לא בריא. צריך לבדוק את ההיסטוריה התזונתית שלה מהלידה,האם ההעדפה למזונות היא מגיל צעיר ? האם בבית יש העדפה דומה למזונות ? מה קורה בזמן אכילה עם בני גילה בגן וכדו' חשוב לתת לה הסברים על הרגלי אכילה נכונים ובו בזמן להפחית במורה קיצונית את מלאי המתוקים בבית כדי שלא יהוו פיתוי ותחליף לאוכל אמיתי. אפשר גם להתיעץ עם תזונאית בנושא בחירת מאכלים שונים ותרומתם לגדילה. חשוב לתת דוגמא משפחתית להרגלי אכילה נכונה. ללא משפחה ברקע הילד לא ילמד זאת בעצמו!
 
לדודה של הסרבנית

שלום, סרבנות באוכל היא נורמלית ובד"כ חולפת עם הגיל אלא אם הילד לומד כי הוא משיג רווח משני מכך. למה היא חייבת לגמור את האוכל מהצלחת ? הלוא גם אנחנו לא מסימים הכל אם אנחנו לא רעבים? קרוב לוואי שלאור ריבוי "השטויות" שהיא אוכלת נשמרת בדמה רמת סוכר כזאת שמאותת למוח שלא רעבים. הוציאו מהבית את השטויות, הסבירן לה את חשיבות האכילה הנכונה וחכו לבאות.הילדים מצליחים למצוא מבין המגגון המוגש את מה שהם אוהבים. תנו לה לקבוע כמויות ואתם תחליטו על התוכן.
 
למעלה